Paljonko teillä menee rahaa lasten joululahjoihin?

Nooh
Toiveita on tuolla 3-vuotiaalla vaikka kuinka paljon. :)

Onneksi ei oo toivonu mitään ihan tarkkoja. Esim. toivoo "kävelevää kissaa", mutta sen ei tarvitse olla mikään tietty. Hintoja voi siis hyvin vertailla. Leikkikeittiönkin hän saa, sekin edullisimmasta päästä, alle satasen. Duplo -leikkitalon hyväkuntosena käytettynä. Noiden lisäksi mieleisiä juttuja, kuten kirjoja, lautapelejä...

Noin 200€ maksavat nuo lahjat. Ei oo ennen noin arvokkaita lahjoja saanut.. :)
 
"vieras"
Tänä vuonna meillä on aika tiukkaa remontin takia, joten kolmen lapsen lahjoihin on laitettu yhteensä suunnilleen viiskymppiä. Mut siis, alet on hyödynnetty hyvin, joten ihan kivat lahjat saavat onneksi.
 
J-t harmaana
Mulla on nyt mennyt noin 200e lahjoihin. Vielä on yhdelle viidestä lahja ostamatta. Ite ostan vain yhden lahjan/muksu koska niitä tulee kummeilta jne ihan valtavat määrät.
 
"vieras"
Lapsia on kaksi (leikki-ikäisiä) ja saavat meiltä vanhemmilta todennäköisesti paketin mieheen. Isovanhemmat ja kummit lahjovat joka tapauksessa, joten lahjoja tulee ilman meidänkin satsausta. Rahaa palaa jotain sadan ja kahdensadan euron väliltä. Esikoinen todennäköisesti toivoo jotain isompaa lego-pakettia ja ne maksavat maltaita. Mitään vaatteita, sukkia tms. emme osta lahjoiksi. Niitä ostetaan aina tarpeen mukaan.
 
"vieras"
Meillä kaksi lasta, alakouluikäinen ja 4-vuotias ja menee noin 350-400€/nuppi. Tykkään ostaa lahjoja ja aloitan hyvissä ajoin hankkimisen. Omien lisäksi ostan yhdelle sukulaislapselle pienen lahjan. Aikuisia lahjansaajia on noin neljä, heille tänä vuonna hankin aika pienibudjettisesti.
 
"Emppu"
Meillä on yksi 2.5 vuotias tyttö
Jonka lahjoihin on laitettu rahaa nyt jo lähelle 1000e ja vielä meinattiin jotain ostaa.
Meillä koira sai 100e lahjoja.
Mulla taitaa olla homma pahasti hukassa kun toiset käyttää rahaa paljon vähemmän :D
 
pihi
[QUOTE="Emppu";29290134]Meillä on yksi 2.5 vuotias tyttö
Jonka lahjoihin on laitettu rahaa nyt jo lähelle 1000e ja vielä meinattiin jotain ostaa.
Meillä koira sai 100e lahjoja.
Mulla taitaa olla homma pahasti hukassa kun toiset käyttää rahaa paljon vähemmän :D[/QUOTE]

No :O KOIRALLE 100€ :D :D :D :D :D eikö neki rahat ois voinu käyttää vaikka köyhien auttamiseen? Koiralla satasella lahjoja,huh huh! Ainakin rahaa tulee palamaan myös tulevaisuudessa ihan kivasti jos nyt jo 2.5v saa tonnilla lahjoja,paljonkohan se summa on sitten kun hän on 13v? :O
 
Noora77
Heips.

Niin meillä ipanat toivoo 3D ds ja olenkin sanonut, ettei tipu.

Nehän maksaa melkein 200 e per masiina.

Paljonko teillä siis menee lasten joululahjoihin?

Onko teillä joka ipanalle kiinteä summa? Saavatko kaiken minkä toivovat vai sovitteko lahjat lasten kanssa etukäteen?

Kertokaas miten teillä toimitaan joulunsuhteen.

Viime vuonna meni pelkästään 3 lapsen (8-16v.) lahjoihin 2200€ ;D
 
kfkfkf
[QUOTE="Emppu";29290134]Meillä on yksi 2.5 vuotias tyttö
Jonka lahjoihin on laitettu rahaa nyt jo lähelle 1000e ja vielä meinattiin jotain ostaa.
Meillä koira sai 100e lahjoja.
Mulla taitaa olla homma pahasti hukassa kun toiset käyttää rahaa paljon vähemmän :D[/QUOTE]

Mitä oot tytölle ostanut?
:)
 
Keittiönoita
Mulla kaksi lasta, jotka molemmat jo aikuisia. En ole koskaan laskenut, montako euroa meni toiselle ja montako euroa toiselle. Eivät ole onneksi laskeneet lapsetkaan. lahjoja on ostettu vähän tarpeen mukaan. Eli jos esim. toisen tietokone on alkanut jo pahasti yskiä, niin on saanut uuden joululahjaksi. Toinen saanut sitten jotain vähän pienempää tai toki jo son ollut tarvis vaikka uudelle telkkarille, niin sitten sen. Mutta joka vuosi ei ole mennyt lahjat ja niiden arvot tasan. Mutta eipä noilla ole mennyt nallekarkit elämässä muutenkaan aina tasan eli ovat jo syntymästään lähtien tottuneet asiaan.

Nyt on eka joulu (lapset siis 27 ja 22 v), että aloin kiinnittää huomiota lahjojen arvoon. Esikoinen esim sai viime jouluna puolisoineen 5000 € arvoisen matkan Meksikoon ja kuopus sai uutena vuotena mutsinsa käytönnössä ristikseen sairaalasta :D Tänä vuonna siis esikoinen puolisoineen saa pienempiä lahjoja ja kuopus saa 1000 € rahana. Vähän kompensaatiota aiemmille vuosille, sillä viime vuotinen Meksikon matka ei ollut ainoa kallis juttu, mitä esikoinen on vuosien varrella saanut.
 
"Xxx"
Alle 3 v ei toivo vielä mitään, mutta tiedän että tulee rakastamaan Brion junarataa, n. 50 euroa. Vauva 8 kk ei toivo senkään vertaa, mutta ostelin omaksi ilokseni kivoja vauvanvaatteita ja aion kääriä ne johonkin oikein rapisevaan paperiin. Siihenkin sain menemään noin 50 euroa.

Eli satasen budjetti, mikä tuntuu aika paljolta, kun parilla kympillä olisi saanut lapsille ihan yhtä onnellisen joulun.
 
Entäpä te, joille isovanhemmat ei enää osallistu jouluun? Kummit ostavat muumimukeja tms. Lapset toivovat lahjoja, niitä vertaillaan päiväkodissa ja koulussa..
Meidän on ostettava kolmelle lapselle lahjat itse. Kaikki ovat sen ikäisiä, että värityskirjat ja sälä on menneet.
Mielestäni puhelin ja vaatteet on perustarpeita, eivät lahjoja.
 
Keittiönoita
Entäpä te, joille isovanhemmat ei enää osallistu jouluun? Kummit ostavat muumimukeja tms. Lapset toivovat lahjoja, niitä vertaillaan päiväkodissa ja koulussa..
Meidän on ostettava kolmelle lapselle lahjat itse. Kaikki ovat sen ikäisiä, että värityskirjat ja sälä on menneet.
Mielestäni puhelin ja vaatteet on perustarpeita, eivät lahjoja.
Minä ja mun lapseni ollaan onneksi vielä niitä sukupolvia, joille vaatteet ja puhelimet kelpasivat oikein hyvin lahjaksi. Kelpaavat vieläkin.
 
"mammaaa"
Kaksi lasta, menee noin 450€/per lapsi. Se on paljon kun näin sen summan kirjoittaa, mutta osa on jo hankittu, aloitan jo yleensä monta kuukautta ennen joulua. Meillä on 8- ja 4-vuotiaat. Muutamia toiveita esittäneet molemmat, isommalla taisi olla neljä toivetta, pienemmällä kymmeniä, joten luonnollisesti ei tule kaikkea niistä saamaan, esikoiselle taitaa olla kaikki toivelistalla olleet jutut hankittu. Meillä ei esim. leluja osteta muuten kuin jouluna ja synttäreinä ja sitten muuten vaan esim. kirpparilta satunnaisesti. Toki nyt joululahjoina on muutakin, kuin leluja esim. parit pelit molemmille, pyyhkeet jne.
 
"Sirkkeli"
Entäpä te, joille isovanhemmat ei enää osallistu jouluun? Kummit ostavat muumimukeja tms. Lapset toivovat lahjoja, niitä vertaillaan päiväkodissa ja koulussa..
Meidän on ostettava kolmelle lapselle lahjat itse. Kaikki ovat sen ikäisiä, että värityskirjat ja sälä on menneet.
Mielestäni puhelin ja vaatteet on perustarpeita, eivät lahjoja.
Mun mielestä puhelin on perustarve, mutta jos haluaa esim. hienomman mallin vielä hyvin toimivan tilalle, niin sehän on hyvä lahja. Samoin kalliimmat vaatteet. Mun tytär toivoi joululahjaksi Cupcaken paitoja, ja ne maksaa 23 e/kpl+postikulut. On niistä hyyyyvin onnellinen, tietää saavansa, koska valitsi ne itse.

Ja jos tuolle perustarvelinjalle mennään, niin pyjamat, kylpytakit, pyyhkeet yms. mitä toivoo ja odottaa(traditio saada pussilakana ja pyjama lahjaksi jouluna), niin ei vois kohta ostaa muuta kuin turhaa krääsää.
 
<<no, kauheaksi on mennyt, jos lapset saa perustarpeet eli petivaatteet ja vaatteet lahjaksi.
Lahja on jotain, mitä toivoo, muttei voi saada kuin ns. ylellisyysjuttuina - me naisetkin toivotaan hajuvettä, koruja, yhteistä viikonloppureissua miehen kanssa jne. Tauluun tulisi, jos saisin liinavaatteita....
 
"Kolmen äiti"
0€. Isovanhemmat + kummit ostavat lahjat joita lapset ovat joulupukin kirjeisiinsä kirjoittaneet, ja kaikki heistä tietävät, että saa laittaa kolme toivetta. Kolme pakettia siis kullekin´tulossa. Näin on toimittu aiemminkin ja hyvin on mennyt.
 
Möhnä
Mun piti tänä vuonna pitää rajana 150€ /lapsi.ostin hyvistä aleista lahjoja ja pojan 8v lahjat ovat jo maksaneet 170€:/ +mitä muualta on tullut.. Tytön kanssa pääsin vähän halvemmalla.ostin 150€lla tarjouksista.koitin ostaa vain mitä tarviivat ja haluavat..silti meni taas ihan överiksi..
 
"lux"
<<no, kauheaksi on mennyt, jos lapset saa perustarpeet eli petivaatteet ja vaatteet lahjaksi.
Lahja on jotain, mitä toivoo, muttei voi saada kuin ns. ylellisyysjuttuina - me naisetkin toivotaan hajuvettä, koruja, yhteistä viikonloppureissua miehen kanssa jne. Tauluun tulisi, jos saisin liinavaatteita....
Huh...mä sain muksuna pussilakanasettejä joululahjaksi, samoin vaatteita yms tarpeellista. En ylenkatsonut niitä lainkaan. Samoin nyt kolmevitosena vanhempani halusivat ostaa meille ylelliset silkkilakanat, olin todella otettu tästäkin.
Mies on antanu mulle kylpytakin ja pyyhkeen, pellavaa, oli minusta aivan ihanat. Hajuvettä ostan ulkomailta, koruja olen sanonut miehelle ettei osta (ostan itse) ja yhteiset reissut ostetaan yhdessä. Mutta mitä tahansa mies mulle antaa (tai ei anna, näitäkin jouluja on paljon), arvostan jokaista eikä mieleen tulisi ikinä "antaa tauluun".
 
maa aam
3-vuotiaalle ollaan ostettu noin 70 eurolla lahjoja ja yksi on itsetehty. Mietin vielä yhden ostamista, mutta toisaalta saa isovanhemmilta, kummeilta ym. niin paljon, että ehkä viisaampi jättää väliin.

Meille ostetaan leluja ihan muuten vaan aika usein, mutta yritetään kasata kokonaisuuksia eikä vaan turhaa krääsää ja sälää. Esimerkiksi Sylvanian families -juttuja on jo paljon, koska niillä taloilla ym. leikkii lähes joka päivä. Siksi joulu ei tunnu siltä, että pitäisi ihan hirveästi ostaa tavaraa, kun sitä ostetaan tarpeen ja jopa huvin mukaan muutenkin.
 

Yhteistyössä