[QUOTE="Lellu";30696631] En mä nyt tästä pulttia ota, mutta joskus tuntuu vaan, että kaikilla muilla on varaa vaikka mihin ja meillä ei oikein mihinkään.
Asutaan omistusasunnossa, rivari 100m2 ja lapsia kaksi 2,5v ja 8v. Mä olen vielä kotona kuopuksen kanssa ja lasten välissä opiskelin. Mies on sähköasentaja ja välillä ollut huono työtilanne, mutta tällä hetkellä töissä. Lainaa meillä on yli 150.000. Autosta ei ole koskaan ollut lainaa, mutta se on käytettynä ostettu. Meillä on ihan peruskiva koti, löytyy ipadi, älyluurit, xbox yms hilavitkuttimet. Mutta rahaa ei säästössä ole kuin max 3000e ja koko perheellä siis tuo yhteensä.. Lapsilla on lompakoissa joitain kymppejä. Monipuoliseen ruokaan meillä on rahat ja lasten harrastuksiin, mutta muuten joudutaan kyllä säästää kaikesta. Vaatteet ostetaan lähinnä kirpparilta tai h&m:ltä tms. Ulkovaatteet ja kengät ehkä vähän laadukkaampina. Kuopus ei ole käynyt koskaan ulkomailla ja esikoinen Tukholmassa ja Berliinissä.
Jos jokin kodinkone hajoaa, niin on kyllä rahaa hakea uusi, mutta sitten seuraava kuukausi kyllä eletään aikalailla kädestä suuhun.
Säästöön jää vähän, mutta joulu ja kesälomat vie aina ne säästöt.
[/QUOTE]
Hyvä ihminen sentään, luepa mitä kirjoitat.
Teillä on tilava oma asunto, joka on kivasti sisustettu. Teillä on auto ja kaiken maailman elektroniset vehkeet. On monipuolista ruokaa, harrastuksia ja hyvät vaatteet, ja varaa säästää ja hommata esim. uusi kodinkone hajonneen tilalle.
Tämä kaikki yhden palkalla ja kaksilapsisessa perheessä. Ja teidän mielestänne teillä ei oikein ole varaa mihinkään? Vetää kyllä sanattomaksi.