Paljonko teidän taloudessanne on rahaa/omaisuutta?

• Viestiketjun aloittaja "Lellu"
  • Ensimmäinen viesti
huhhuh...
Meidän duunariperheellä on lainaa jotain 240 tonnii ja säästöjä varmaan max pari tonnii. Mitään omaisuutta ei ole. Autosta on audi a4 2013 ja siitä on vielä lainaa jäljellä. Eletään todella tiukilla ja meilläkin joulu ja lasten synttärit vie kyllä kaikki säästöt. Kesällä päästää ilmaiseks mun vanhempien mökille ja yleensä mun vanhemmat ovat vieneet lapset kesäsin esim. puuhamaahan...

Mies on kirvesmies ja työtiilanne on nyt aika heikko.. tällä hetkellä hänel jää huonoimmillaa 1500e käteen, mutta yleensä kuiteskin onnex joku kaksitonnia nettona käteen. Mä olen lähihoitaja ja kaksivuorotyössä ja mulla nettopalkka keskimäärin 1600-1700e.

"miima"
[QUOTE="jjjj";30696733]No kolmivuorotyötä tekevän lähihoitajan NETTOPALKKA on 1500-1900e kuukaudessa. Mä painan uuden vuoden töitä, kun muut juhlii, mä olen juhannuksena töissä, kun muut juhlii ja viikonloppuna kun muut nukkuu yönsä hyvin, niin mä kääntelen vanhuksia...käteen jää huonoimmillaan 1500e ja parhaimmillaan lähemmäs 2000e.[/QUOTE]
nää on isoksi osaksi ihan omavalintaisia juttuja, palkat ei varmasti ole kovasti pienentyneet vuosien varrella. työmäärät tosin varmasti suurentuneet, mutta uskon omien valintojen vaikutukseen. toisaalta se että on töitä on se ehkä tärkein asia kuitenkin monessa mielessä.

"Linda"
Mun mies on kauhea autohullu ja meillä todellakin on autosta lainaa vielä yli 50.000 euroa. Luit oikein :) Asutaan vuokralla kolmiossa ja tyttö 3v. Vuokra+vesi+sähkö+autopaikka on 940e kuukaudessa. Säästössä ei rahaa ole kuin ehkä 3000e yhteensä.
Mies ajaa jakeluautoa ja käteen jää kuukaudessa tosiaan 1600e :(
Mä olen töissä kaupassa ja mun palkka riippuu pitkälti lisistä. Huonoimmillaan se on 1300e ja parhaimmillaan ollut 1800e luokkaa.

Miehen vanhemmat auttavat meitä aika paljon.

"miima"
[QUOTE="Linda";30696756]Mun mies on kauhea autohullu ja meillä todellakin on autosta lainaa vielä yli 50.000 euroa. Luit oikein :) Asutaan vuokralla kolmiossa ja tyttö 3v. Vuokra+vesi+sähkö+autopaikka on 940e kuukaudessa. Säästössä ei rahaa ole kuin ehkä 3000e yhteensä.
Mies ajaa jakeluautoa ja käteen jää kuukaudessa tosiaan 1600e :(
Mä olen töissä kaupassa ja mun palkka riippuu pitkälti lisistä. Huonoimmillaan se on 1300e ja parhaimmillaan ollut 1800e luokkaa.

Miehen vanhemmat auttavat meitä aika paljon.[/QUOTE]

Miks ette osta omaa asuntoa, tuolla summalla jo jotain lyhentäisi.

"Laura"
-Minä 28v ja mies 42v. Lisäksi meillä on 6v ja 9v lapset
- meillä on molemmilla ammattikorkeakoulututkinnot, mies insinööri ja minä sosiaali- ja terveysalalla. Meillä käteen jää palkoista yhteensä noin 6000e kuukaudessa, josta huomattavasti suurempi osuus miehen palkasta
- lainaa talosta vielä noin 50.000, talon arvo ehkä 350.000
- muuta omaisuutta (osakkeita, metsää jne) noin sadan tonnin edestä
- käteisvaroja varmaan 35.000?
- kaksi autoa -2010 ja - 2003
- reissataan paljon

"Linda"
[QUOTE="miima";30696764]Miks ette osta omaa asuntoa, tuolla summalla jo jotain lyhentäisi.[/QUOTE]

Koska autolaina syö niin paljon kuukaudessa meidän tulojamme... Kerrostalokolmiot maksaa täällä maallakin yli 200.000 ja rivariin pääsis kyllä halvemmalla, mutta mieluummin kerrostalo. Ollaan kyllä kateltu omia asuntoja. Haettiin kesällä lainaa asuntoon ja sitä oltais myönnettykin.

"Katjuskainen"
Hyvä, että joillain muillakin on isoja autolainoja :D Meilläkin on autolainaa yli 40ke.
Tulot aika pienet, joten lainoihin ja laskuihin menee joskus kaikki mitä tulee...onneksi mun vanhemmat auttavat.

Harmaana nyt
Me joudutaan asua vuokralla siksi, että lainaa on ihan liikaa autosta, moottoripyörästä, moottorikelkasta ja etelässä käydään osarilla. Ikää alle 30v ja auton arvo on jotain yli 30tuhatta, joten suurin "omaisuutemme", toki siitä lainaa.
DUunreita ollaan ja nettopalkat yhteensä 3400e kahdelta, lapset 1,8v ja 3,5v.

"miima"
[QUOTE="Linda";30696767]Koska autolaina syö niin paljon kuukaudessa meidän tulojamme... Kerrostalokolmiot maksaa täällä maallakin yli 200.000 ja rivariin pääsis kyllä halvemmalla, mutta mieluummin kerrostalo. Ollaan kyllä kateltu omia asuntoja. Haettiin kesällä lainaa asuntoon ja sitä oltais myönnettykin.[/QUOTE]

no tosta autosta en edes viitsi sanoa mitään, tiedät varmaan itsekin :D....

just joo
[QUOTE="Kekkonen";30696741]velat -50 000
auto 5 000
mp 5000
talletustilillä 90 000
talo 300 000
osakkeet 560 000

netto 910 000

ikä 36 + 40 nettopalkat 2500 + 3100[/QUOTE]

Höh

"mie"
Me joudutaan asua vuokralla siksi, että lainaa on ihan liikaa autosta, moottoripyörästä, moottorikelkasta ja etelässä käydään osarilla. Ikää alle 30v ja auton arvo on jotain yli 30tuhatta, joten suurin "omaisuutemme", toki siitä lainaa.
DUunreita ollaan ja nettopalkat yhteensä 3400e kahdelta, lapset 1,8v ja 3,5v.
En ihan ymmärrä tuollaista elämää. Velaksi ostetaan moottorikelkka ja moottoripyörä! Sekä myös osamaksulla käydään etelässä! Autolainan ymmärrän, jos ilman autoa ei pysty kulkemaan. Itsellä ei tulis mieleenkään lähteä esim. osamaksulla etelään, minä säästän ne rahat ETUKÄTEEN. T. pienituloinen

alempaa keskiluokkaa kai
Velaton talo, 190 000, autot 20 000, 10 000 ja 3000, vene 1000, moottoripyörät 1000 ja 2000. Metsää 60 000. Säästössä vielä jotain kaikenvaralta-rahaa 20 000.

27 ja 33 ollaan. Tulot jtn 2000 ja 1800e tällä hetkellä ja ei velkaa. Aiemmin tienattiin _huomattavasti_ enemmän, mutta väliäkö sillä kun kaikki olennainen on jo hankittu ja perintöäkin vielä tulossa reippahasti. Etelässä käydään joka toinen vuosi ja joka toinen vuosi jossain muualla lähellä. Ei varmaan olisi puoliakaan jos olisi lapsia.

-Zardes
Talo 300000, auto 30000, rahastot ja pörssiosakkeet 200000, metsä 30000, sijoitusasunto 120000, muu omaisuus 800000, lapsilla n.10000/nassu, eläkesäästöt 150000, lainaa 90000. Lapsia 3, alle 6 -vuotiaita. Ei käydä ulkomailla, kotimaassa reissataan kerran ehkä kaksi kertaa vuodessa. Ei osteta merkkivaatteita, syödään normaalia terveellistä ruokaa ja harrastetaan urheilua. Bruttotulot 7000e/kk+po-tulot 90000/vuosi.

eewwww
Talo 300000, auto 30000, rahastot ja pörssiosakkeet 200000, metsä 30000, sijoitusasunto 120000, muu omaisuus 800000, lapsilla n.10000/nassu, eläkesäästöt 150000, lainaa 90000. Lapsia 3, alle 6 -vuotiaita. Ei käydä ulkomailla, kotimaassa reissataan kerran ehkä kaksi kertaa vuodessa. Ei osteta merkkivaatteita, syödään normaalia terveellistä ruokaa ja harrastetaan urheilua. Bruttotulot 7000e/kk+po-tulot 90000/vuosi.
Vuosittain 90 000EUR pääomatuloja, mitä on tuo muu omaisuus 800 000EUR, pakko isoin osa pääomatuloista nimittäin tullla sieltä.

5+2+lemmikit
asuntolainaa -68 000
mökkilainaa -114 000

asunnon arvo 330 000
mökin arvo 200 000
autojen arvo 30 000
mopot ja muut 8000
osakkeet 50 000
rahastot 3000
sääsöt tilillä 5000

= omaisuus 471 000e

paljon on itsekin säästetty mutta osakkeet on tullut perintönä ja vähän muutakin. Puoliso 40v ja itse 36v

5+2+lemmikit
Niin ja kotimaassa matkustellaan paljon kun käydään mökillä mutta se on tossa lähellä. Virossa ehkä kerran vuodessa tai muuten jossan lähellä euroopassa (ei kyllä aina koko perhe kerralla) kauempana on käyty ehkä 5 vuoden välein. Isolla porukalla on kallista matkustaa ja tuo mökki kelpaa lomanviettopaikaksi.

Hendouu
Millä ilveellä te ootte saanut noin paljon rahaa ja asunnot velattomia yms? Siis selittäkää olisi mulle, miten on mahdollista, että keskituloisilla tai edes hyvätuloisilla on mahdollisuus siihen että on velaton kallis asunto, varaa elää leveästi ja on kaikenmaailman osakkeita ja metsää yms?

Meillä on hyvät tulot, sillä nettona käteen jää lähes 7000e kuukaudessa. Ikää 37v ja 40v

n34
Olen ollut yh jo lähes 7 vuotta, kaksi alakouluikäistä lasta, kaksi suurta rotukoiraa. Mulla ikää 34v.
Asuntolainaa noin 110 000e.
Autolainaa 5000e. (vm 2010).
Mitään muita luottoja tai osamaksuja ei käytetä.

Nettona käteen jää kuukaudessa noin 2300e (sis. myös lapsilisät ja minimielarit).
Säästössä noin 7000e (varatilillä, osakkeissa, rahastoissa).
Kukaan – siis vanhemmat yms- ei tue meitä mitenkään.
Lapset ovat käyneet kanssani ulkomailla useamman kerran elämässään, noin joka toinen vuosi. Itse käyn lisäksi myös ulkomailla noin kerran vuodessa/parissa. Perusristeilyillä yms käymme vuosittain (emme asu Etelä-Suomessa, joten emme voi noin vain hypätä laivaan). Kotimaan hotellireissuja teemme silloin tällöin.
Lapset harrastavat aktiivisesti jalkapalloa.
Mun ainoa harrastus on koirat, niihin menee paljon rahaa (laadukas ruoka, treenimaksut, näyttelyt, turkinhoito, välineet, koirahoitola yms.).

Pärjäämme, mutta taloudenpidossa täytyy olla todella huolellinen. En osaisi kuvitellakaan, miten helppoa olisi, jos olisi kahden työssäkäyvän tulot käytössä.

5+2+lemmikit
Meillä tulot on suhteellisen hyvät/keskivertoa tällä hetkellä (vanhempien tulot yhteensä nettona 6000e) mutta toki tähän elämään on mahtunut opiskeluita yms. millon tulot on pienemmät. Molemmilla amk-tutkinnot.
Me eletään muuten aika säästeliäästi, syödään itsetehtyä kotiruokaa, harrastukset on kohtuuhintaisia, ei tule aikakauslehtiä, ei polteta, eikä käytetä juuri alkoa, ei käydä baareissa, kampaajalla/parturilla käydään mutta hänkin on tuttu ja päästään aika edullisesti, muuten ei juuri "hoidossa" käydä.

"Jennie"
Kuulostatte kyllä hirmu rikkailta kaikki? 3000e nettopalkka on kyllä jo ihan tosi hyvä. Mä olen sairaanhoitaja kaksivuorotyössä ja nettopalkka riippuu lisistä, mutta 1500 alimmillaan ja 1900 ylimmillään, jos teen paljon pyhätunteja. Mies on metsäkoneenkuljettaja ja nettopalkka hänelläkin hieman vaihtelee, mutta keskimäärin 1900e.

Yhteistyössä