paljonko teidän 3vuotiaat saa olla netissä ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kolmen äiti
Ei meillä vielä ekaluokkalainenkaan harrasta tietokoneita. Osaa kyllä tarvittaessa käyttää, sillä kukapa nykylapsi sellaista taitoa ei oppisi, kun eihän niillä enää mitään kammoja koneiden suhteen ole. Ja juuri siksi en olekaan lapsiani koneen maailmaan hoputtanut, sillä kehityksen ja viihtymisen kannalta on paljon tärkeämpikin asia olemassa, nimittäin leikki.
 
vieras
Meillä 2v9kk ja menee itse ja laittaa tietokoneen päälle (luvan kanssa) ja klikkailee auki pikkukakkosen sivut ja alkaa tekemään sieltä maltin ja valtin liikennekoulua. Sitten kun lopettaa osaa sulkea ohjelmat ja tietokoneen.
Saa pari kolme kertaa päivässä tehdä. Haluaisi useammin.
On nyt todella kiinnostunut tietokoneesta.
 
Mun 3-vuotias ei ole koskaan tehnyt mitään tehtäviä koneella ja mun mielestä on turhan aikasta ruveta tekemäänkään. Äiti on jo koneesta riippuvainen, niin parempi ettei tytär ois ihan vielä.. pikkukakkosen sivuilta on joskus katsottu muutaman kerran jtn ohjelmia.
 
ihmettelevä
SIIS TÄH!! Oikeestiko 3v ikäinen lapsi on tietokoneella?? Meidän 3v ei kyllä pääse lähellekään konetta ennen kuin lähempänä kouluikää!! sen verran on tässä istunut että mun sylissä on ollut kun on katottu digikuvia koneelta.. Eipä hän kyllä tähän oo ikinä halunnutkaan kun en konetta yleensä edes pidä auki hänen hereillä ollessaan...
 
ihmettelevä
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ei meillä vielä ekaluokkalainenkaan harrasta tietokoneita. Osaa kyllä tarvittaessa käyttää, sillä kukapa nykylapsi sellaista taitoa ei oppisi, kun eihän niillä enää mitään kammoja koneiden suhteen ole. Ja juuri siksi en olekaan lapsiani koneen maailmaan hoputtanut, sillä kehityksen ja viihtymisen kannalta on paljon tärkeämpikin asia olemassa, nimittäin leikki.
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ !!
 
-
Ei meillä vaan. 4 ja 5veet saavat opetella noita juttujaan ihan omalla muumitietokoneella. Kyllä ne kerkee myöhemminkin tuijottaa näyttöä. Noita erilaisia tehtäviä saa ihan kirjoinakin, mikä kehittää noin pientä lasta paremmin.
 
Välillä saa vaihtelevia aikoja katsoa junia youtubesta (hitsinpimpulan junafani toi poika). Videot toki valitsee isi tai äiti.

Ai juu ja yleensä kerran viikossa teke mun kanssani loton netissä, valitsee itse omaan riviinsä numerot ja siihen menee ehkä 2 minuttia maksimissaan.
 
Ihme että nykyäänkin tietokone nähdään jonakin mörkönä joka vie mennessään, kuvitellaan että jos koneella annetaan olla niin takaisin ei ole paluuta eikä lapsi enää muuta halua tehdäkään.
Meidän 8-vuotialla on ollut jo 3 vuotta kone käytössä eikä sillä kiinnosta se vähääkään. Joskus todella harvoin pelailee, mutta ei siitä olekaan tehty sellaista asiaa että tietokoneella saa olla, että se on joku palkinto ja rangaistuksena käytetään että ei saa olla . :whistle:
 
ss
2-vuotias katsoo ylen areenalta muumeja muutaman kerran viikossa (ei mun mielestä mitään eroa siihen et katsois tv:tä) ja satunnaisesti pelaa muistipeliä, mesettää aina kun on mahdollisuus.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lastensivuilla siis tehdä tehtäviä jne.
Paljonko päivässä ?

Tällä hetkellä ei halua olla yhtään, mutta oli vaihe kun tykkäsi kahlata kaikki lasten pelisivustot läpi, niin saattoi mennä tunti parikin.

 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ihme että nykyäänkin tietokone nähdään jonakin mörkönä joka vie mennessään, kuvitellaan että jos koneella annetaan olla niin takaisin ei ole paluuta eikä lapsi enää muuta halua tehdäkään.
Meidän 8-vuotialla on ollut jo 3 vuotta kone käytössä eikä sillä kiinnosta se vähääkään. Joskus todella harvoin pelailee, mutta ei siitä olekaan tehty sellaista asiaa että tietokoneella saa olla, että se on joku palkinto ja rangaistuksena käytetään että ei saa olla . :whistle:

Sanos muuta! Tv:tä ja videoita saa muka töllätä, mutta ei saa pelata. Mitä järkeä?? Kehittävämpää ne pelit on kun passiivisena jonku leffan tuijottelu.

 
**
meidän kaksvee kattelee youtubesta piirrettyjä ja tekee palapelejä ja väritystehtäviä sekä dominoita, aikaa en laskeskellut. Eihän tuo nyt pitkiä aikoja kerrallaan viihdy missään :D
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 2v9kk ja menee itse ja laittaa tietokoneen päälle (luvan kanssa) ja klikkailee auki pikkukakkosen sivut ja alkaa tekemään sieltä maltin ja valtin liikennekoulua. Sitten kun lopettaa osaa sulkea ohjelmat ja tietokoneen.
Saa pari kolme kertaa päivässä tehdä. Haluaisi useammin.
On nyt todella kiinnostunut tietokoneesta.

Anna kiinnostua. Meilläkin poitsu kävi kaikki pelit läpi, sai uusia ideoita leikkeihinkin. Nyt on kiinnostusvaihe sitten ohi, kun sai ihan rauhassa tutkia sivustot läpi. Nyt on taas leikki mielenkiintoisempaa, koska en tehnyt netistä hälle mitään ihmeellistä numeroa, media & tekeminen/leikki siinä missä muukin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ihme että nykyäänkin tietokone nähdään jonakin mörkönä joka vie mennessään, kuvitellaan että jos koneella annetaan olla niin takaisin ei ole paluuta eikä lapsi enää muuta halua tehdäkään.
Meidän 8-vuotialla on ollut jo 3 vuotta kone käytössä eikä sillä kiinnosta se vähääkään. Joskus todella harvoin pelailee, mutta ei siitä olekaan tehty sellaista asiaa että tietokoneella saa olla, että se on joku palkinto ja rangaistuksena käytetään että ei saa olla . :whistle:

Sanos muuta! Tv:tä ja videoita saa muka töllätä, mutta ei saa pelata. Mitä järkeä?? Kehittävämpää ne pelit on kun passiivisena jonku leffan tuijottelu.
Toiset antaa, toiset ei. Meillä ainakin pidetään kiinni tosta 2h säännöstä. Eli lapset saa katsoa 2h tv:tä, dvd:tä. Se riittää. Ja totta hitossa erilaiset pelit vaikuttaa lapsen kehitykseen eritavoin kun joku pikku kakkonen. Ottamatta kantaa siihen saako niitä pelejä pelata, millaisia ja kuinka kauan.
 
AnniHelena71harmaana
Ei se oikeastaan tiedä että tässä koneessa olisi viihdettäkin :) Pari kertaa on katsottu Puuha-Pete pelejä ja erilaisia Bakugan-palloja sekä juutuubista lenstikoita (lentokone-fani), mutta ei muutamaa minuuttia kauempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ihme että nykyäänkin tietokone nähdään jonakin mörkönä joka vie mennessään, kuvitellaan että jos koneella annetaan olla niin takaisin ei ole paluuta eikä lapsi enää muuta halua tehdäkään.
Meidän 8-vuotialla on ollut jo 3 vuotta kone käytössä eikä sillä kiinnosta se vähääkään. Joskus todella harvoin pelailee, mutta ei siitä olekaan tehty sellaista asiaa että tietokoneella saa olla, että se on joku palkinto ja rangaistuksena käytetään että ei saa olla . :whistle:

Sanos muuta! Tv:tä ja videoita saa muka töllätä, mutta ei saa pelata. Mitä järkeä?? Kehittävämpää ne pelit on kun passiivisena jonku leffan tuijottelu.
No mulla ei henk.koht. ole tullut mieleenkään alkaa tuputtaa nettipelejä tolle 3-vuotiaalleni, kun ei tuo niistä itsekään osaa olla kiinnostunut. Lähinnä vielä toivon, et pitäis näppinsä pois mun läppäriltä, ettei mee rikki, kun uutta ei oo varaa ostaa.
Toisekseen jo noista lastenohjelmien katsomisesta tulee tappelua, kun tyttö ei muuta tekiskään, niin en halua houkutella minkään uuden passiivisen viihteen pariin, kun mielestäni lapsen ensisijanen tehtävä ois leikkiä.. ja ihan hyvin omakin sukupolvi on kehittynyt, vaikka ei vielä netissä pelailtu 3-vuotiaana..
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
No mulla ei henk.koht. ole tullut mieleenkään alkaa tuputtaa nettipelejä tolle 3-vuotiaalleni, kun ei tuo niistä itsekään osaa olla kiinnostunut. Lähinnä vielä toivon, et pitäis näppinsä pois mun läppäriltä, ettei mee rikki, kun uutta ei oo varaa ostaa.
Toisekseen jo noista lastenohjelmien katsomisesta tulee tappelua, kun tyttö ei muuta tekiskään, niin en halua houkutella minkään uuden passiivisen viihteen pariin, kun mielestäni lapsen ensisijanen tehtävä ois leikkiä.. ja ihan hyvin omakin sukupolvi on kehittynyt, vaikka ei vielä netissä pelailtu 3-vuotiaana..
Pelit ei olekaan niin passiivista tekemistä, kuten itsekin tiedät, nytkin tässä pohdit ja naputat, teet jotain muuta kun katsot telkkaria. Voihan sitä pelata vaikka muistipeliä netissä, ja noilla sivustoilla on vaikka mitä kivaa. Voi tulostaa värityskuvia, kuunnella biisejä jne. Asennekysymys. ;)

Ja kuten sanottua, lapsi sai rauhassa tutustua noihin, niin eipä enää kiinnosta kun tuli tutuksi jo. Nyt pelailee äärimmäisen harvoin enää. Joskus toivon että pelaisi edes hetken, niin ehtisin paremmin vaikka tekemään ruokaa tms. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
No mulla ei henk.koht. ole tullut mieleenkään alkaa tuputtaa nettipelejä tolle 3-vuotiaalleni, kun ei tuo niistä itsekään osaa olla kiinnostunut. Lähinnä vielä toivon, et pitäis näppinsä pois mun läppäriltä, ettei mee rikki, kun uutta ei oo varaa ostaa.
Toisekseen jo noista lastenohjelmien katsomisesta tulee tappelua, kun tyttö ei muuta tekiskään, niin en halua houkutella minkään uuden passiivisen viihteen pariin, kun mielestäni lapsen ensisijanen tehtävä ois leikkiä.. ja ihan hyvin omakin sukupolvi on kehittynyt, vaikka ei vielä netissä pelailtu 3-vuotiaana..
Pelit ei olekaan niin passiivista tekemistä, kuten itsekin tiedät, nytkin tässä pohdit ja naputat, teet jotain muuta kun katsot telkkaria. Voihan sitä pelata vaikka muistipeliä netissä, ja noilla sivustoilla on vaikka mitä kivaa. Voi tulostaa värityskuvia, kuunnella biisejä jne. Asennekysymys. ;)

Ja kuten sanottua, lapsi sai rauhassa tutustua noihin, niin eipä enää kiinnosta kun tuli tutuksi jo. Nyt pelailee äärimmäisen harvoin enää. Joskus toivon että pelaisi edes hetken, niin ehtisin paremmin vaikka tekemään ruokaa tms. ;)
Kyllä tää mun mielestä on passiivista. Vaikka ajatustyötä samalla tekisinkin. Ja itse henk.koht. olen kärsinyt aika pahastakin riippuvuudesta nettiin, johon melkein pahimpana kautena hain apuakin. Ja mä joskus toivoisin että oisin tossa sohvalla katsomassa telkkaria, mut liian usein jokin 'pakottava tarve' vetää tähän koneelle.

Ja kuten sanottua en keksi riittävän hyvää syytä tuputtaa konetta lapselleni. Ei tässä koneella ole mitään parempaa kun mitä vois tehdä ilman tätä. Meillä on cd-soitin musiikin kuuntelua varten ja lastenlevyjä. Ja monen moista kehittävää lelua. Värityskirjakin on. Tulostinta sen sijaan ei ole.
 
3,5v on yhdessä siskonsa 6v kanssa netissä silloin tällöin. Joskus ei kuukauteen, joskus päivittäin vartista tuntiin. Yleensä pikkukakkosen sivuilla tai pelaavat jotain muuta lastenpeliä netissä.
Koskaan ei ole jäänyt lähtemättä jos kaverit tulevat hakemaan tai tulee muuta ohjelmaa.
 

Yhteistyössä