Paljonko saat pisteitä suomenkielisestä Asperger-testistä?

  • Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 52 sekuntia ja testipistemääräsi on 82 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Niih, Tripodi, eipäs ole mulla edelleenkään. :D No, mä tiesin sen ennestään.
 
vieras
Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 45 sekuntia ja testipistemääräsi on 132 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 ja vastausten keskiarvo on tällä hetkellä 94. Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!
 
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 42 sekuntia ja testipistemääräsi on 58 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 ja vastausten keskiarvo on tällä hetkellä 94. Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Älkää KOSKAAN diagnosoiko itseänne tuollaisella testillä!
Kys. oireet/piirteet voivat liittyä myös muihin häiriöihin, siksi tuloksia ei tule ottaa todesta, ellei sitten ymmärrä todella testien merkitystä ja sairauksien yhteyksiä, etenkin erotusdiagnooseja.
Älä huoli, ymmärrän kyllä, ettei nettitestillä saa yhdenpitävää tulosta. Minun korkea pistemääräni voi johtua myös siitä, että olin ns. "lahjakas" lapsi. Ikätoverit vieroksuivat, hengailin vanhempien ihmisten kanssa jne. Tietenkään korkea äo ei poissulje AS:n mahdollisuutta.
Siis tottakai ihmisellä voi olla monia autistisia piirteitä, vaikkei oikeasti olisi diagnoosiin asti. mutta sitten kun niitä piirteitä alkaa olla paljon, niin silloinhan ne nostaa tällästen testejen pisteitä, mikä tarkoittaakin, että kyse voi olla diagnosoitavasta jutusta. Mut siis eihän se haittaa, ihmisiä on erilaisia. Diagnoosi voi auttaa ihmistä, joka on aina ihmetellyt miksi on erilainen.
 

Yhteistyössä