Ymmärrän, mutta en osaa laittaa sille rahallista "hintaa".Alkuperäinen kirjoittaja näen sen näin;24212413:En usko että monikaan mitään kirjaa pitää.
Mutta jokainen ymmärtää, että jos käy usein syömässä vanhemmillaan tai appivanhemmillaan, niin tarvistee ostaa paljon vähemmän ruokaa kotiin kaupasta itse, ja ruoka on hemmetin kallista.
Jos pääsee hotelliin tai ravintolaan niin että joku muu maksaa, saa vaihtelua ja lepoa ja lomaa arkeen, ja monen lapsiperheen on vaikea säästää sitä ylimääräistä rahaa kokoon, kun asuntolainat ja ruoka ja pakolliset maksut vievät kaiken. Jokainen ymmärtää, että tuollainen kustantaminen on on arvokasta ja suuri lahja ja etu. tai jos joku muu kustantaa mökkiloman.
Tai esim. jos saa pikkulapsiaikana muutaman päivän siivota rauhassa tai laittaa kuvia rauhassa tai ommella tai katsella elokuvia tai olla vaan yksin omassa kodissa rauhassa ja tietää että lapsilla on silti hauskaa ja heistä pidetään huoli ja heitä rakastetaan jopa. MLL vuorokausihoito maksaa noin 80 euroa ja sieltä tullaan omaan kotiin ja itse pitä lähteä jonnekin.
Jos joku muu ostelee huonekaluja, kodin elektroniikkaa, autoja jopa, jopa asuntoja, niin säästää hirveästi omia rahoja ja voi nukkua yönsä hyvin.
Jokainen tietää että nämä ovat arvokkaita lahjoja ja silti ehkä ekaa kertaa mietti mitä ne konkreettisesti maksavat. Vaikka on aina tiennyt että kaikki eivät saa mitän ja jos ei saamitään, vaan kaikki itse omasta selkänahasta hankittava, on paljon heikommilla kuin ne jotka saavat pyytämättä.
Tuo jo henkisesti paremman olon kun tietää että joku välittää omasta hyvinvoinnista. Ymmärrät varmaan?
Rakastavan, laajan tukiverkon henkinen arvo kuitenkin on ilman muuta valtava.
Sen soisi kaikille.