Paljonko on lähihoitajan palkka? Kannattaako

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
kouluttautua siihen? Entä hoiva-avustaja tai aloittava sairaanhoitaja?
Olen palaamassa työelämään, oman alan paikkoja ei lähiseuduilta enää löydy, eli nyt pitäisi löytää joku uusi ala.

Hoiva-avustaja, lähihoitaja ja sairaanhoitajan työnkuvat, koulutukset ja vastuut ovat erilaiset.

Olen itse hoitoalalla, en kouluttautuisi enkä hakeutuisi.
Pakkolaki, palkat on huonot, työtä on liikaa koska teetetään kaikki työt niillä jotka sinne ovat jääneet. Loput katsos pakotetaan lain voimin vielä töihin. Pitää ottaa ihan Valvirasta hoitajan oikeudet pois, ettei pakoteta mielivaltaisesti töihin ja ihan mihin vaan.

Niin ja tämä pakkolakiajatusta tullaan siis levittämään ihan kaikkiin muihinkin lakkoileviin ammattiryhmiin, jotka koetaan ns tärkeiksi ammateiksi.
Ja se mikä on tärkeä ammatti ja otetaan pois lakko-oikeus on aina työnantajan päätettävissä. Ei taida ahtaajat eikä tehtaat lakkoilla tulevaisuudessa, koska ei tule voittoa.
 
vierailija
Enemmän huolestuttaa se että potilasturvalakia muutetaan ja sitten otetaan jossain vaiheessa laajemmin käyttöön. Kun potilasturvallisuus vaarantuu ihan normaalipäivinäkin henkilöstöpulan takia niin silloinhan olisi hyvinkin kätevää jos voisi pakottaa hoitajat töihin niitä puutoksia paikkaamaan.
Ihmisten oikeus saada hoitoa ja niin edelleen...
 
vierailija

Enemmän huolestuttaa se että potilasturvalakia muutetaan ja sitten otetaan jossain vaiheessa laajemmin käyttöön. Kun potilasturvallisuus vaarantuu ihan normaalipäivinäkin henkilöstöpulan takia niin silloinhan olisi hyvinkin kätevää jos voisi pakottaa hoitajat töihin niitä puutoksia paikkaamaan.
Ihmisten oikeus saada hoitoa ja niin edelleen...
 
vierailija
Kaupungin kotihoidossa komivuorotyö viime vuonna vuositulot 37 345 eli 3,112€/kk
.
Tänä vuonna kokeilussa kuinka paljon voin tienata tässä hommassa ja oon ottanut kaikki tarjotut ylityöt ja tähän mennessä tienattu 27 823€ eli 3 974€.
 
vierailija
Enemmän huolestuttaa se että potilasturvalakia muutetaan ja sitten otetaan jossain vaiheessa laajemmin käyttöön. Kun potilasturvallisuus vaarantuu ihan normaalipäivinäkin henkilöstöpulan takia niin silloinhan olisi hyvinkin kätevää jos voisi pakottaa hoitajat töihin niitä puutoksia paikkaamaan.
Ihmisten oikeus saada hoitoa ja niin edelleen...
Ehkä niitä hoidokkeja löytyy pikkuhiljaa eikä kukaan osaa määrittää eläkkeenmaksun lopetusaikaa?
 

Yhteistyössä