Paljonko menee maitoa päivässä ja käyttäjien määrä?

Mua hirvittää tämä meidän maidonkulutus: Eilen ostin 8 litraa maitoa ja jääkaapissa on enää kolme täyttä ja yksi vajaa purkki! Eli alle vuorokauden aikana me ollaan käytetty 4,5 litraa maitoa, eikä olla tehty edes maitoruokaa. :|

Meitä on siis täällä kaksi aikuista ja kaksi taaperoa.
 
airiin
no meillä menee kanssa maitoa aika simona. ite juon varmaan melkein 2 litraa päivässä, mies ehkä puoli litraa, murkuilla menee puolesta litrasta litraan per naama, riippuu onko arki vai koulupäivä. vuodenikäinen juo vähiten, ehkä pari-kolme desiä, vauva tissillä. eli sanosin, että maitoa menee meillä arkena 3-4 litraa pvssä ja vkonloppuna enemmän. ja sitten kun ruokia tehdään ja leivotaan, ni menee enemmän. teen myös suklaavanukkaat ite, joten siihenkin uppoaa aina vähintään litra.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Meillä on 6 henkilöä jotka maitoa käytetään, tuon 2x viikossa 16litraa maitoa plus 3prk laktoositonta eli viikossa kannan kotiin yhteensä 38purkkia maitoa. Kummasti ne tuolta kaapista katoaa :)
Teillä menee sit vielä enemmän kuin meillä! :)

Aika kallista alkaa vaan tuo maito olla, tulis halvemmaks juoda epäterveellisemmin vaikkapa mehukattia. :p
 
Maito
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Maitotyttö:
No mutta maitohan on terveellistä! =) Paitsi rasvaton.
Miksei rasvaton ole terveellistä (meillä juodaan kylläkin kevyttä )?
Rasvaton on kyllä aika käsiteltyä... Maitoa niinkun luonto sen tarkoittaa, eli suoraan tilalta vaan jos mahdollista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Meillä on 6 henkilöä jotka maitoa käytetään, tuon 2x viikossa 16litraa maitoa plus 3prk laktoositonta eli viikossa kannan kotiin yhteensä 38purkkia maitoa. Kummasti ne tuolta kaapista katoaa :)
Teillä menee sit vielä enemmän kuin meillä! :)

Aika kallista alkaa vaan tuo maito olla, tulis halvemmaks juoda epäterveellisemmin vaikkapa mehukattia. :p
On se törkeen hintasta kun joka kauppareissulla jo pelkkiin maitoihin uppoaa melkein toistakymmentä euroa. Mutta mä teen paljon maitoruokia, muusia, pannaria, suklaakiisseleitä ym. Johtuen kuopuksen allergioista ja siitä ettei suostu maitoa juomaan niin sitä täytyy tunkea sit vähä joka paikkaan salaa. MUTTA, meni mitä meni, maidosta ei kitsastella. Ja mehukatin halpeudesta (vai miten se meni :ashamed: ) muuten, sais varmaan maksella sen erotuksen sit aikanaan hammaslääkärin kouraan :whistle:
 
noo..
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Mua hirvittää tämä meidän maidonkulutus: Eilen ostin 8 litraa maitoa ja jääkaapissa on enää kolme täyttä ja yksi vajaa purkki! Eli alle vuorokauden aikana me ollaan käytetty 4,5 litraa maitoa, eikä olla tehty edes maitoruokaa. :|

Meitä on siis täällä kaksi aikuista ja kaksi taaperoa.
mun mielestä toi ei oo paljon, tai ainakaan liikaa. ite saatoin juoda ennen kolmisenkin litraa päivässä..
 
6 hlön perhe
meilläkin taitaa semmoinen 5-6 litraa päivässä mennä. Tarkkaan en ole laskenut, mutta koko ajan sitä saa ostaa ja aina se on loppu. Pitää kai ostaa isompi jääkaappi.

Miksei rasvaton olisi muka terveellistä, höpö höpö. Meillä osa porukasta juo rasvatonta juuri sen vuoksi että se on terveellisempää (usean ravitsemusterapeutin kehoituksesta). Tietysti kellä ei ole terveysongelmia (ylipainosta ei kuitenkaan ole kyse meidän tapauksessa) on sama onko se kevyttä vai rasvatonta vai peräti kulutus- vai oliko se nykyään nimellä täysmaitoa... :)
 
vieras
Meillä juodaan ilmeisesti vähän maitoa. 2 aikuista ja 1 lapsi. Lapsi ei juo maitoa ollenkaan, muroissa ja ruuassa menee, muttei juoden. Mulla laktoosi-intoleranssi, enkä yksinkertaisesti raaski juoda sitä laktoositonta litratolkulla. Että sanoisinko menevän 5 litraa yhteensä viikossa: laktoositonta + tavallista rasvatonta jota mies juo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maito:
Rasvaton on kyllä aika käsiteltyä... Maitoa niinkun luonto sen tarkoittaa, eli suoraan tilalta vaan jos mahdollista!
Tuota noin... En minäkään rasvattomasta tykkää yhtään, mutta lieneekö siinä kuitenkaan mitään käsittelyaineita tms. kun onhan se kuitenkin vain maitoa? Ei maitopurkissa ainakaan lue mitään E-koodeja tai muita aineita, kuin D-vitamiini.

 
6 hlön perhe
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Maito:
Rasvaton on kyllä aika käsiteltyä... Maitoa niinkun luonto sen tarkoittaa, eli suoraan tilalta vaan jos mahdollista!
Tuota noin... En minäkään rasvattomasta tykkää yhtään, mutta lieneekö siinä kuitenkaan mitään käsittelyaineita tms. kun onhan se kuitenkin vain maitoa? Ei maitopurkissa ainakaan lue mitään E-koodeja tai muita aineita, kuin D-vitamiini.
Niin eihän sitä ole muuten käsitelty kuin otettu rasva pois. Alussahan se ei ole mitään erikoisen makuista, mutta siihenkin tottuu :p. Ja rasittaa verisuonia vähemmän kuin kevytmaito, meidän perheessä parilla kun muut sairaudet rasittavat niitä jo muutenkin. Ja itse olen laihtunutkin useamman kilon pelkästään vaihtamalla kevytmaidon rasvattomaan ;)
 
emäntä
Kiva kuulla, että maito maistuu näin lypsäjän näkökulmasta:) Meillä menee n. ½ - 1 litra päivässä, 3 hlöä perheessä. Tyttö juo maitoa, mutta minä ja mieheni emme. Oma maito aivan liian rasvasta, sillä rasva% n. 4,3, vaikka hyvää onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 6 hlön perhe:
Niin eihän sitä ole muuten käsitelty kuin otettu rasva pois. Alussahan se ei ole mitään erikoisen makuista, mutta siihenkin tottuu :p. Ja rasittaa verisuonia vähemmän kuin kevytmaito, meidän perheessä parilla kun muut sairaudet rasittavat niitä jo muutenkin. Ja itse olen laihtunutkin useamman kilon pelkästään vaihtamalla kevytmaidon rasvattomaan ;)
Me ollaan silloin tällöin ostettu rasvatonta, että muka alettais sitä käyttämään, mutta viimeistään kahden päivän käytön jälkeen ollaan luovutettu just sen mauttomuuden takia.

Joskus vuonna puukko ja kirves meillä juotiin "punaista maitoa" ja kevytmaito sai aikaan saman reaktion kuin rasvaton nyt. Jospa sitä joskus tottuis siihen terveellisimpäänkin vaihtoehtoon. :D

 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Kiva kuulla, että maito maistuu näin lypsäjän näkökulmasta:) Meillä menee n. ½ - 1 litra päivässä, 3 hlöä perheessä. Tyttö juo maitoa, mutta minä ja mieheni emme. Oma maito aivan liian rasvasta, sillä rasva% n. 4,3, vaikka hyvää onkin.
Ootko sä tosissas vai emäntä ollenkaan? Kaikissa mun tuntemissa maidontuottajaperheissä ostetaan se maito kaupasta ihan kuten muutkin ihmiset.
 

Yhteistyössä