Paljonko maksaa lukiolaistytölle lastenhoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Onko kellään ollut hoitajaa tuollaista koululaista?Mietin vain että meillä olisi tarjolla yksi tyttö joka voisi silloin tällöin hoidella meidän muksuja jos mennään miehen kanssa kahdestaan johonkin..mutta nyt mietittyttää että paljonko niille maksetaan sitten yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mä oon miettinyt samaa!! voi kun löytyisi tästä läheltä sopiva tyttö, niin niin mielellään joskus maksettaisi, että päästäisiin vaikka pariksi tunniksi elokuviin =)

Meilläkin ollut etsinnässä kauan ja nyt entinen työkaverin tyttöä näin ja se oli ihan että juu kiinnostaa muutama euro tienata joskus.Olisi ihana päästä johonkin vaikka kävelylle kahdestaan.Onhan sitä viime kerrasta varmaan 2v
:whistle:

Riippuu monesta asiasta.

Tekeekö lukiolainen vahdintakeikkaa pimeänä vai verokortilla?
Onko lukiolainen käynyt joitakin koulutuksia (MLL:n lapsenvahtikurssi, partiolaisten kursseja, seukan kerhonohjaaja/isoiskoulutus) joita voisi soveltaa?

Kolmen pojan äitinä muistutan vielä, että pojissakin on sopivaa lastenvahtiainesta. Meidän esikoinen tekee jonkin verran tietyissä perheissä keikkaa (näihin kuuluu myös englannin preppausta ja kitaransoiton alkeita lapsenvahdinnan rinnalla) ja toisaalta keskimmäinenkin on jo hoitanut lyhyitä, tunnin parin jaksoja, lapsia, erityisesti serkkujaan.

Summat varmaan pitää jutella vahdin kanssa lähemmin.

Piika-äiti

Meillä oli 12 vee tyttö kolmisen tuntia katsomassa meidän 4vee (melkein 5) poikaa, maksettiin 20e, sovittiin 5e tunnilta, lupasi tulla toistekkin. Meillä tosin aika harvoin tämmöistä hoidon tarvetta. Minusta tuo 5e/h ihan hyvä, oli sitten vaikka lukiolainen.

Me ollaan maksettu mun siskolle 17v 5euroa tunti. Itse hoidin joskus lapsia ja sain 4euroa tunnilta. Tai viimeksi maksettiin 30euroa, kun vahti 22-01. Vaikka lapset pistettiin nukkuun ennenkun lähdettiin, eikä joutunut edes hoitamaan. Mutta oli niin kiva päästä kahdestaan käymään, että mielihyvin maksoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Meillä oli 12 vee tyttö kolmisen tuntia katsomassa meidän 4vee (melkein 5) poikaa, maksettiin 20e, sovittiin 5e tunnilta, lupasi tulla toistekkin. Meillä tosin aika harvoin tämmöistä hoidon tarvetta. Minusta tuo 5e/h ihan hyvä, oli sitten vaikka lukiolainen.

Tuo on kyllä jo hyvä palkka!! Itselläni on nimittäin tosi paljon lastenhoitokokemusta just tuossa lyläaste-/lukioiässä, eikä siitä paljoa maksettu!! Aina kaikki eivät maksaneet ollenkaan, osa sitten saattoi maksaa koko pitkästä päivästä sen 15-20 e. Itse en osannut mitään vaatia...
Parilta tunnilta sain ehkä yht. 5 e.

Eli mun mielestä tuo 5e/tunti, on riittävä!=)

Ei ole tämä tyttö missään koulutuksessa käynyt vaan ihan huvikseen tulisi.Pitääkö muka tuollaisestakin maksaa veroa jos ottaa silloin tällöin pariksi tunniksi jonkun katsomaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Ei ole tämä tyttö missään koulutuksessa käynyt vaan ihan huvikseen tulisi.Pitääkö muka tuollaisestakin maksaa veroa jos ottaa silloin tällöin pariksi tunniksi jonkun katsomaan lapsia.

Jos sillä tytöllä on lapsenvahtikeikkaa enemmälti ja hän tekee sitä useissa perheissä yhteensä esim. parinakin päivänä/iltana joka viikko niin sehän on hänen sivutyönsä opiskeluaikana. Jos hän katsoo yhtään eteensä ja on valveutunut, niin totta kai hän maksaa siitä veroa. Itse tunnen 4 tällaisella kuviolla toimivaa lukiolaista, ja omakin poika sopi juuri säännölliset lapsenvahti/opetuskeikkansa verolliseksi.

Mutta tavallisempaa toki on se, että maksetaan verottamana kun lapsenvahtitulo on kuitenkin niin satunnaista ja pientä.

Piika-äiti

Yhteistyössä