Paljon tarjottais huomenna asunnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jonka pyyntihinta on 117000? Mitä yleensä kannattaa tarjota? Keseessä 60-luvun kerrostalossa oleva reilun kokoinen komio, sijaitsee 2km päässä keskustassa, puhutaan vajaa 100 000 asukkaan kaupungista.

Riippuu siitä miten suositulla alueella on ja haluutteko oikeesti sen asunnon. Jos haluutte ja on hyvällä alueella, pitänee tarjota tuo 117000 euroo. Onko ollut kauan myynnissä? Silloin yleensä on vähän varaa tinkiä, kun ei kerran kenellekään oo kelvannu. Oisko 110.00. Mut siis vaikee neuvoa kun ei tiedä kaupunkia, kaupunginosaa eikä aluetta yms. Onnea kaupoille.

110 pitäisi olla lähellä sitä mitä myyjä vähintään haluaa, jos välittäjä on arvioinut oikein. Siitä varmaan kannattaa lähteä. Mutta jos välittäjä on arvioinut yläkanttiin ja on lähdetty vaan kokeileen ni sit sille kelpaa pienempikin tarjoua.

Kaksi kuukautta on jo aika pitkä aika....Ei siis kannata tarjota tuota täyttä ainakaan. Onko isännöitsijän todistuksessa mainintoja tulevista korjauksista? Itse soittaisin isännöitsijälle ja jututtaisin sitä...Millainen on taloyhtiö, tulevat korjaukset, taloudellinen tilanne yhtiössä jne.

Tuskin he tuota 117 000 oikeasti haluaa. Todennäköisesti haluavat 115000, mutta ovat laittaneet pari tonnin tinkivaraa. Saattaa lähteä jopa 110 000. Mä tarjoaisin ehkä 107 000 -108 000 ja odottelisin vastatarjousta. Voi olla, että jos eivät heti hyväksy, laittavat vastatarjouksen esim. 110 000 ?.

Jos sulla on joku tuttu välittäjä, pyydä katsomaan Etuovesta, onko siellä tietoa millä hinnalla asunto on viimeksi vaihtanut omistajaa. Yleensä aika hyvän pohjan saa siitä, paljonko myyjät ovat itse asunnosta aikoinaan maksaneet. Tuo Etuoven palvelu ei siis näy tavallisille kuluttajille, vaan välittäjille, jotka siitä maksaa.

Kannattaa muuten vaatia kosteusmittaus asuntoon ennen kauppaa, mieluiten myyjän piikkiin tai ainakin niin, että maksaavat puolet.

Uusimmat

Yhteistyössä