Pakko-ajatukset. OCD.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ocd88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ocd88

Vieras
Kokemuksia? Minkälaisia pakkoajatuksia teille on tullut? Onko tullut järjettömiä? Itsellä taipumus alkaa analysoimaan itseäni ja miettimään että pystynkö tekemään niin, haluanko tehdä niin jne. Viimeksi oli tammikuussa, nyt taas puskee päälle väkivaltaisia pakkoajatuksia. :'( Muulloin OCD oireilee niin että pärjään niiden oireiden kanssa ( laskeminen yms) mutta tulee monen päivän kausia kun hirveät ajatukset valtaa. Mulla lapsiakin niin voitte kuvitella. :'(

Kertokaa teidän kokemuksia? Millaisia ja missä tilanteessa?

Ei ole mitään pahaa ja kovin lieviä. Lähinnä käsien pesu ja välillä asioiden tarkastaminen. Kumpikin ovat sellaisia harmittomia ja jopa hyödyllisiä juttuja. En esimerkiksi koskaan unohda avaimia.

Mulla ihan kipeitä ollut välillä, väkivaltaisiakin ja näitä mitä jos menetän kontrollin, sekoan ja teen niin ja niin. Paskamainen vaiva on pakkoajatuspainotteinen ocd. Sertralin pelasti viime jaksosta nopeasti pois.

Kamppailen itsetuhoisuuden kanssa, mutta olen onnistunut rajoittamaan sen tarpeeksi lieväksi etten ole vaaraksi itselleni.

Mulla pahin kun on ongelma ja yritän sen ratkaista ja jos ratkaisuja ei löydy, ahdistun ja alan pohtimaan jokaista epäonnistumistani sitten se menee itsevihaksi ja lopulta vaan naksahtaa ja alan huomaamattani raapia käsivarsia ja saatan useinkin raapia kuumeisesti niin kauan kunnes tunnen kovaa kipua ja tajuan rikkoneeni ihoni hiertymänkaltaisiksi haavaumiksi.
Lisäksi olen aika järjestelmällinen, mutten kuitenkaan siivousfriikki, tavaroilla on tietynlainen järjestys joka ei päde vaatteisiin ja jos tavarat eivät ole siinä missä pitäisi alan hermoilemaan ja lopputuloksena hysteerinen itku ja ahdistus ja raapiminen.
Myös se jos tietyn asian tekemiseen menee liian kauan esim imurointi venyy, tiskikoneen tyhjentäminen ei toteudu. Mutta nämä siis ovat aikavälejä kuten päiviä ja viikkoja. Sama esim eilen, mies haki postit ja heitti ne ovesta eteisen lattialle ja lähti takaisin ulos, ne perkeleen postit oli yhä siinä lattialla tänä aamuna kun heräsin ja mies oli jo lähtenyt töihin. Hän oli kävellyt sen kasan yli varmaan 5kertaa eikä silti viitsinyt nostaa niitä pöydälle.

Eikös joku masennuslääke ole yhdistetty näihin? Masennus poistuu, mutta tilalle tulee murhanhimoiset pakkoajatukset. Kuulostaa vähän epäilyttävältä vaihtokaupalta.

Oletko lukenut Kerrasta poikki -kirjan? Siinä on kattava tietopaketti pakko-oireista, mutta myös harjoituksia, joita tekemällä voi vähitellen päästä eroon oireista. :rolleyes:

En tiiä miksi mua häiritsee noi lyhenteet nettifoorumeilla niin paljon. Mutta kun ap tietää, että käyttämänsä lyhenne ei sano 95%:lle lukijoista yhtään mitään, niin miksi käyttää sitä avaamatta? Ja ei siis koske vain sairauksia. Näitä lyhennesankareita löytyy aiheesta kuin aiheesta. Oletus (ilmeisesti) on, että kato Googlesta. En kato. En todellakaan ala googlailemaan jotain lyhennettä, mä tulin vaan juttelemaan.

En tiedä, olen lääkevastainen ihminen, en halua yhtäkään lääkettä sotkemaan mun aivokäyriä. Paitsi diapamia kun käyn hammaslääkärissä, ei ne muuten voi tehdä mitään kun mä itken hysteerisesti. "Ei mulla mikään kammo toki ole" :P

Menin kerran lääkäriin kun sain paniikkikohtauksen ja vaan itkin hysteerisesti vaikka kaikki oli hyvin. Noh mitään enempää kysymättä mulle laitettiin reseptillä LYRICA ja PERFENATSIINI !? En koskaan hakenut niitä ja sanoinkin silloin, että en minä mitään lääkkeitä tarvii kun pari päivää saikkua että saa kerätä itsensä.

Surullisen helposti "terveille" ihmisille määrätään mielialalääkkeitä vaikkei niitä tarvitse ja muutama terapeuttikäynti auttaisi. Ja he joita niitä tarvitsisivat eivät välttämättä ikinä pääse hoitoon ajoisaa. :(

En tiedä, olen lääkevastainen ihminen, en halua yhtäkään lääkettä sotkemaan mun aivokäyriä. Paitsi diapamia kun käyn hammaslääkärissä, ei ne muuten voi tehdä mitään kun mä itken hysteerisesti. "Ei mulla mikään kammo toki ole" :p

Menin kerran lääkäriin kun sain paniikkikohtauksen ja vaan itkin hysteerisesti vaikka kaikki oli hyvin. Noh mitään enempää kysymättä mulle laitettiin reseptillä LYRICA ja PERFENATSIINI !? En koskaan hakenut niitä ja sanoinkin silloin, että en minä mitään lääkkeitä tarvii kun pari päivää saikkua että saa kerätä itsensä.

Surullisen helposti "terveille" ihmisille määrätään mielialalääkkeitä vaikkei niitä tarvitse ja muutama terapeuttikäynti auttaisi. Ja he joita niitä tarvitsisivat eivät välttämättä ikinä pääse hoitoon ajoisaa. :(
Hammaslääkäripelkoon diapamia?