Pakkaan sairaalakassia. Mitä olisit kaivannut mukaasi?

• Viestiketjun aloittaja mom to be
  • Ensimmäinen viesti
hjgj
Mulla ollu joka kerta:

- kamera
- hiuslenkkejä
- huulirasvaa
- imetysliivit
- liivinsuojia
- kännykkä + laturi
- rahakukkaro
- neuvolakortti
- kurkkupastilleja

Kyllä siellä meikata saa, mutta mitään hiussumutteita ei varmaan haistella ihan hyvillä mielin kun on vauvoja joka puolella ja voi olla astmaatikkoja.

Omissa vaatteissakin saa olla, mutta itse ainakin mieluummin hikoilin niissä kauheissa talon kaavuissa ja vaihtelin kuivaa päälle kun välissä lurisi veri ohi rättien ja välissä maito kasteli puserot.
Juu, ja oli mulla pussukka jossa oli hygieniatarvikkeet :)

"Vieras"
Huulirasva, omia sukkia, korvatulpat ja vesikannu. Kättärillä ei riittänyt vesikannuja kaikille. Olin todella huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja aika vuodeosastolla oli kamalaa.

"vieras"
Oho, ompas erilaisia synnäreitä, toisissa ei ole vesikannuja tarpeeksi tai ohjeistetaan ottamaan omat vaipat mukaan. Meillä synnärillä oli kyllä kaikilla omat kannut, joihin sai ottaa vettä tahi tehdä mehua, yhteisissä tiloissa oli myös kahvinkeitin ja jääkaappi, josta sai käydä tekemässä eväitä vaikka keskellä yötä. Maitokeittiöstä sai käydä hakemassa tuttipulloa ja jääkaapista valmista korviketta tai istuskella rauhassa pumppaamassa. Myös kaalinlehdet ja verkko imetyspaita kuului synnärin vakiovarustukseen. Kaikkea sai kun kätilöiltä pyysi. Synnärillä oli joka huoneessa tellu, kuten myös yhteisissä tiloissa, josta saattoi myös hakea lukemista. Mulla ei ollu kirjoja tai läppäreitä mukana, silti 4 päivää kului sukkelaan.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
pakkaa vähän
Turhaan sitä tavaraa kauheasti sinne raahaa! Et pääse heti pois, joten jos jotain jäät vaille, sen voi tuoda joku vierailija tullessaan. Esim ne sun ja vauvan vaatteet. Et tartte niitä kuin vasta lähtiessä!
Tekemistä/lehtiä, kameran ja känny latureineen, oma radio kuulokkeilla /musiikkia, korvatulpat...
Mulla aivan ehdoton jo synnytykseen: HYVÄT kengät! Meni seisoskeluksi, kun kipu iski muuten reisiin. Ja kuumageelipussit alaselän supparijomotuksiin.

Släbärit suihkua varten, omat sisäkengät, vesipullo sporttinokalla, kaurapussi(niitä ei joka paikassa oo talon puolesta ku jotkut tampiot pöllii niitä).. Tuli nyt äkkiseltään mieleen mitä en huomannut mainittaneen.

"vieras"
Kuulostaa varmaan turhanpäiväseltä, mutta katotaanko siellä kieroon tai oikeastaan saako siellä meikata ja laittaa hiuksia. Mä nyt en vaan halua näyttää ihan peikolta jos/kun niitä valokuviakin varmaan otetaan. Ja saako siellä olla omissa vaatteissa, ne sairaalan kamppeet on ihan karmeat.

Kyllä, kuulun kategoriaan joka meikkaa lähestulkoon joka päivä enkä voi mennä kauppaan ilman meikkiä, roskiksen voin just ja just viedä, toivon tosin, että kukaan ei kävele tuolloin vastaan.
no kyllä minä katsoisin ieroon jos joku synnyttönyt äiti alkaisi meikkailemaan siellä osastolla. Onko sulla jokin itsetunto/mielenterveysongelma!?

"vieras"
Mulla ollu joka kerta:

- kamera
- hiuslenkkejä
- huulirasvaa
- imetysliivit
- liivinsuojia
- kännykkä + laturi
- rahakukkaro
- neuvolakortti
- kurkkupastilleja

Kyllä siellä meikata saa, mutta mitään hiussumutteita ei varmaan haistella ihan hyvillä mielin kun on vauvoja joka puolella ja voi olla astmaatikkoja.

Omissa vaatteissakin saa olla, mutta itse ainakin mieluummin hikoilin niissä kauheissa talon kaavuissa ja vaihtelin kuivaa päälle kun välissä lurisi veri ohi rättien ja välissä maito kasteli puserot.
Etkö lompsaa tarvinnut ollenkaan?

"vieras"
Neuvolakortti
kamera
kännykkä+laturi
musiikkia
lompakko
hygieniatarvikkeet: pesutarvikkeet, sheivari, kosteusrasvat,hammasharja ja tahna
kotivaatteet
lehti ja suklaalevy

Nuo taitaa nyt odottaa kassissa. Vauvan kotiutusvaatteet saa isä tuoda sitten kun hakee meidät.

Käsirasva, huulirasva, sisätossut ja omat vaatteet oli mun tärkeimmät esikoisen sairaalakassissa. En tykännyt sairaalan vaatteista yhtään joten onneksi oli omia vaatteita mukana reilusti joita käytin osastolla ollessani.

No just
Mulla oli kaiken mahdollisen ja mahdottoman lisäksi myös meikit. Mitä helvettiä se kenellekään muulle kuuluu, jos äiti synnytyksestä toivuttuaan haluaa sipaista puuteria ja huulipunaa??? Itse en jaksanut meikata vasta kun kotiinlähtöpäivänä, mut musta oli ihana silloin vähän laittautua, pukea hame ja toppi päälle (oli helle) ja kävellä ylpeänä ulos sairaalasta ihanan vauvani ja mieheni kanssa :)

• Tykkää
Reactions: 1mintchoc
"viima"
[QUOTE="vieras";27922419]Etkö lompsaa tarvinnut ollenkaan?[/QUOTE]

mä en ainakaan tarvinnut. kerran kävin kanttiinissa kahvilla ja silloinkin muut maksoivat ostokseni. vauvaa ei saanut periaatteessa viedä pois osastolta joten ei tullutitsekään lähdettyä mihinkään.

Mä pakkaan nyt keväämmällä omaan laukkuuni pillimehuja ja kaikenlaista pientä syötävää. Mulla oli jatkuva nälkä sen jälkeen kun sain nukuttua jonkun 6h. Siellä sairaalassa, jossa silloin olin ei ollut mitään omaa jääkaappia osastolla, jossa olis jotain huikopalaa ollut. Nyt siis varaudun siihen samaan. Muuten ehkä jotkut mukavat tossut joilla on hyvä kävellä siellä osastolla.

mom to be
Oi tännehän oli tullu mukavasti vastauksia! Muutama juttu lähteekin vielä mukaan, kiitos teidän! Mä olen vähän sellanen tohottaja, että jos tylsyys iskee niin kiukustun.

mom to be
[QUOTE="vieras";27926579]Toivottavasti jää muutama poiskin. Et sinä sinne muuttamassa ole ja se on sairaala.[/QUOTE]

Älä huoli. Ei tuo reppu paljoa paina. ;)
Ja siksi toisekseen, meillä on vähän reilummin matkaa synnärille. Sieltä ei noin vain kipaista kotona käymään.

Yhteistyössä