Pakkaan sairaalakassia. Mitä olisit kaivannut mukaasi?

• Viestiketjun aloittaja mom to be
  • Ensimmäinen viesti
"Toista odottava"
Olisin kaivannut vähän vähemmän tavaraa. Pakkasin ensimmäisen lapsen kohdalla ihan kaiken mahdollisen, närästyslääkkeistä alkaen. Kätilö nauroikin, että hei kuule, tämä on sairaala.

Seuraavan kohdalla otan äitiyskortin, hammasharjan, kameran ja pari tukevaa ja venyvää toppia. Se on sitten siinä.

Omia siteitä,sairaalan hehtaarisiteet kauheita.sukkia.tarpeeksi iso paita kotimatkalle(ei se maha hetkessä pienene;)
ja mulla oli vielä omia yöpaitoja mukana-sairaalan paitulit oli inhottavan paksuja joissa hikoili vielä vaan enemmän.

Viimeksi muokattu:
"Viima"
Pyyhe valmiiksi autoon

Ens kerralla otan:
Villasukat ja takin - tyksis oli jäätävän kylmä talvella
Liivinsuojat
Suklaata ja lehtiä
Kamera ja laturi
Hammasharja, hiusharja, tahna, pinnejä, huulirasva, lanoliinirasva nänneille,
Neuvolakortti

Kotiin valmiiks omat vaatteet ja vauvan vaatteet yms mitkä mies tuo kun hakee meidät kotiin. Niitä ei kannata raahata mukana.

"Viima"
[QUOTE="...";27920330]Ei ne siellä sairaalassa korviketta anna vaan luovuttajilta äidinmaitoa. Sitä ainakin oma pikkuinen sai, kun ei heti vierihoitoon päässyt eikä oma maito ollut vielä noussut...[/QUOTE]

Tyksis luovutettu maito niin kortilla et sitä saa vain keskoset joille elintärkeää. Normivauvat saa korviketta.
Meil vauva sai korviketta kaks kertaa kun vain huusi ja huusi ja imu ja imi ja huusi. Nälkä oli. Kolmantena päivänä jo maitoa tuli reippaasti.

Kamera ehdottomasti! Tai tietty jos on puhelimessa niin sitten: puhelin ehdottomasti!

Ja kyllä mulla tylsää tuli kun en saanut unta ja vauva nukkui paljon. Oli ristikkolehteä ja kirjaa ja muuta.

Hiusharja ja hammasharja kannattaa ottaa myös.

Bilibong
Hmm.. Mulla oli ihan liikaa tavaraa mukana.:)

Lähettelin niitä pikkuhiljaa miehen mukana kotiin kun oli ensin kaappi ja laatikko täynnä.
Ja mun Kättärillä olo venyi yht 10 päivään kun ei saatu synnytystä käyntiin ja lopulta tehtiin kiireellinen sektio.

Mun mielestä on helpompaa mitä vähemmän omaa tavaraa on mukana.
Kättärillä oli ainakin shampoo & suihkusaippua joita käytin suihkussa.

Nyt jos menisin, niin pakkaisin mukaan

-Hoitoainetta
-Deodoranttia
-Kosteusvoidetta
-Hiusharja
-Hiuspampulat
-Hammasharja
-Hammastahna

-Kännykkä ja laturi (kännykässä hyvä kamera niin ei tarviis erikseen kameraa)
-Lukemista
-Käteistä rahaa

-Kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle

Ainiin ja menisin ennen synnytystä kampaajalle, muotoiluttamaan kulmat ja laittaisin ripsienpidennyksen, jos vaikka näyttäisin vähän nätimmältä valokuvissa :)

mom to be
Kiitos vastauksista! Eli jotain viihdykettä varuiksi mukaan vielä ja puhelimen laturi pitää myös muistaa lähtiessä. Imetysliivitkin on pakattuna, vaikka se alun perin listasta unohtui.

Menisköhän tuo paita sitten, mitä käytin alkupuolella raskautta pienen pömpön kanssa?

Nyt jos
Nyt jos menisin synnyttämään niin ottaisin mukaan

Kännykän
Kameran
Neuvolakortin
( Tässä tärkeimmät :D )

Kännykän laturin
Kotiutumisvaatteet
Imetysliivit ( nämäkin lähinnä kotiutumista varten kun sairaalasta saa verkkoliivit :) )
Yösiteitä ( tavalliset siteet ei riittäneet minulla jälkivuotoon ekoina päivinä, mutta kotiin on kivempi lähteä tavallisella yösiteellä kuin sairaalan PAKSULLA megavaipalla :D )
Kotiutumisvaatteet vauvalle ( esikoiselta taisi olla mukana jo kun menin synnyttämään. Toisen lapsen kohdalla taisi olla myös jo mukana valmiiksi. Kolmannen kohdalla pakkasin ne erilliseen kangaskassiin ja laitoin turvakaukalon kyytiin. Tarkoitus oli että mies toisi tullessaan kun tulee hakemaan. Mutta vauva joutuikin teholle viikoksi joten itse kotiuduin ennen vauvaa ja olinkin sitten itse kantamassa tavaroita ja vaatteita mukanani vauvan kotiutumispäivänä :) ).

Joku ristikkolehti ja parikin kynää ( luultavasti jos ottaa yhden niin muste loppuu tai lyijykynän terä on niin huono ettei terottamisesta huolimatta pysy kuosissaan :D )
Vihko/päiväkirja ( minulle on tärkeää kirjoitella tuntemuksia ja ajatuksia ylös ja kun vauva nukkuu paljon niin on ollut hyvää aikaa sellaiseenkin :) )
Mp3 soitin ( musiikki on todella tärkeää ja tuo on ollut kätevä myös vierustoverin vauvan huutaessa tai vierustoverin kuorsatessa ;) )

Shampoo + Suihkusaippua.
Hammasharja + hammastahna.
Käsivoide + huulirasva.

Hmm, oiskohan muuta mitä tulis mieleen.
Sairaalasta saa aika paljon tarvittavia tuotteita :)

Liivinsuojia toki kotiin lähtöä varten :)

Kirja jos tykkää lukea :)

Tuttia ja tuttipulloa en ole tarvinut, se lapsi joka tuttipulloa tarvitsi sai sen sairaalasta.

Itsellä käy helposti aika pitkäksi tuollaisissa paikoissa joten kirja/lehdet/kannettava on mukavaa ajanvietettä.

Villasukat oli kanssa jees, näiden talvivauvojen kanssa.

Kännykkä + laturi

Kamera

Hmm... Ei kai sitä juuri muuta tuon oman listasi lisäksi. Rahaa/kortti jos ei siinä mainittu.

"Vieras"
Oma tyyny, en osaisi nukkua ilman omaa hengittäävää untuvatyynyä. Sen voi pestä 95 asteessa ja kuivurissa antibakteeriohjelmalla, joten sairaalapöpöt ei pelota. Otan mukaan myös omia luonnonkuituvaatteita mm. puuvillatoppeja, pikkuhousuja ja sukkia ja tyynyliinat. Sairaalan vaatteet ovat osaksi jotain hiottavaa keinokuitua ja pesty ties millä myrkyillä. Siksi otan vauvallekkin Ruskovillan silkkivillavaatteet ja myssyn. Ne on pehmeät, lämpöiset ja helppo pukea.

Siteitä myös, ne sairaalan ovat semmoisia isoja paksuja jättivaippoja. Täytettävä vesipullo. Kamera, puhelin, laturi. Hygieniatarvikkeita.

"mievain"
Riippuu sairaalasta mitä sieltä saa. Tuttia kun pyysin ni etsivät kauan ku sit löysivät jonku käytetyn ja liian ison... mut siteet ja vaipat kyl tuli talon puolesta, en ottanu omia mukaan! Lanoliinirasvaa nänneihin toi sit mies mulle apteekista, en kysyny saisko sairaalalta. sit omaa evästä ehkä kandee ku mul ainaki oli kauhee nälkä koko ajan ja ruokien välillä ei pahemmin mitään ollu saatavil.

njoo
miehen jouduin pyytää tuomaan karkkipussin ja ristikko lehden :). mukana oli:mulle vaihtovaatteet,vauvalle vaatteet,kamera,kännykkä,laturi,imetysliivit,liivisuojuksia.kannettaa tietokonetta ei saanut viedä osastolle. vauva nukkuu paljon joten joku kirja voi olla ok.me oltii vauvan kanssa 1vk sairaalassa.en tarvinu korvatulppia.

määää
Tulikin varmaan jo mutta älä unohda HUULIRASVAA! En tiedä johtuuko sairaalan ilmastoinnista vai mistä, mutta mulla kuivuu huulet aina siellä. Ja kurkku tulee kipeeks, suosittelen kurkkupastilleja.
Kertakäyttöiset liivinsuojat.
Kynä, vihko tai paperia jos haluat tehdä jotain muistiinpanoja tai muuten vaan vaikka miehes kanssa pelata ristinollaa tai hirsipuuta ajankuluks.
Mulla on aina joku ristikko/sudokulehti.
Pientä purtavaa, voi olla että jos synnytys kestää tai odottelu niin siinä tulee kauhea nälkä.
Villasukat jos sairaalassa sattuu olemaan kylmä tai vetää. Mä olin kerran jossain huoneessa jossa tuli aamuyöstä aina ihan kauheen kylmä.

"kerttuli"
[QUOTE="odottaja";27920307]Minulla ainakin ekasta oli niin nihkeää lisämaidon saanti, että ehkä saatan kanssa laukkuun pakata tuttipullon ja äidinmaidon korviketta 1-2 purkkia. Eipähän sitten tarvitse kätilöiltä kinuta lisämaitoa tälle toiselle pienelle, vaan sitä löytyy omasta takaa.[/QUOTE]

Missäpä desinfioit sen oman tuttipullon? Tuon ikäiselle kun ne pitää vielä keittää joka käytön jälkeen.

Ei sairaalaan kannata ottaa omia tuttipulloja, niiden pesu- ja desinfiointimahdollisuus kun siellä on aika heikko. Ellet sitten ota 20:tä tuttipulloa mukaan :D

kysymys
Kuulostaa varmaan turhanpäiväseltä, mutta katotaanko siellä kieroon tai oikeastaan saako siellä meikata ja laittaa hiuksia. Mä nyt en vaan halua näyttää ihan peikolta jos/kun niitä valokuviakin varmaan otetaan. Ja saako siellä olla omissa vaatteissa, ne sairaalan kamppeet on ihan karmeat.

Kyllä, kuulun kategoriaan joka meikkaa lähestulkoon joka päivä enkä voi mennä kauppaan ilman meikkiä, roskiksen voin just ja just viedä, toivon tosin, että kukaan ei kävele tuolloin vastaan.

hjgj
Mulla ollu joka kerta:

- kamera
- hiuslenkkejä
- huulirasvaa
- imetysliivit
- liivinsuojia
- kännykkä + laturi
- rahakukkaro
- neuvolakortti
- kurkkupastilleja

Kyllä siellä meikata saa, mutta mitään hiussumutteita ei varmaan haistella ihan hyvillä mielin kun on vauvoja joka puolella ja voi olla astmaatikkoja.

Omissa vaatteissakin saa olla, mutta itse ainakin mieluummin hikoilin niissä kauheissa talon kaavuissa ja vaihtelin kuivaa päälle kun välissä lurisi veri ohi rättien ja välissä maito kasteli puserot.

Yhteistyössä