Pakastettavia eväitä. Vinkkejä kaipaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mude"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mude"

Vieras
Keksikää mulle ruokia jotka voin pakata eväsrasioihin, pakastaa ja ottaa aamuisin evääksi töihin. Jotain helppoa jota voi tehdä isomman satsin kerralla, mutta terveellistä ja kevyttä. Aamuisin en ehdi enkä jaksa alkaa salaatteja vääntämään, vaikka ne herkullisia olisikin töissä syödä.
Eilen paistoin jauhelihaa ja sekoitin joukkoon, kasviksia, kikherneitä ja täysjyvä kuskusia. Sain monta rasiaa pakkaseen :)
Olisiko lisää ideoita? :)

Mä teen erilaisia kasvissosekeittoja pakkaseen just tota tarkoitusta varten. Kun laittaa sekaan linssejä/papuja ja vaikka tuorejuustoa, saa lisää ruokaisuutta ja prodea mukaan. Raejuustoa nakkelen monesti vielä sekaan :)

[QUOTE="Jenis";29641204]Mä teen erilaisia kasvissosekeittoja pakkaseen just tota tarkoitusta varten. Kun laittaa sekaan linssejä/papuja ja vaikka tuorejuustoa, saa lisää ruokaisuutta ja prodea mukaan. Raejuustoa nakkelen monesti vielä sekaan :)[/QUOTE]

Joo, kuulostaa hyvältä :)
Laitatko siis linssit/pavut soseeksi, mutta lisäät raejuuston just ennen syöntiä?
Meneekö kasvissosekeitto "kökköseks" pakastamisesta jos seassa on perunaa? En ole itse koskaan sitä pakastanut..

[QUOTE="mude";29641248]Joo, kuulostaa hyvältä :)
Laitatko siis linssit/pavut soseeksi, mutta lisäät raejuuston just ennen syöntiä?
Meneekö kasvissosekeitto "kökköseks" pakastamisesta jos seassa on perunaa? En ole itse koskaan sitä pakastanut..[/QUOTE]

Mä teen monesti bataatti-porkkana-currykeittoa, johon tulee myös tuorejuustoa, sipulia, valkosipulia ja niitä linssejä. Koko homma vaan soseeksi, ja ei oo tullu kökköjä vaikka joskus on ollut seassa pottuakin :) Joo, raejuusto sekaan sitten syödessä, tasoittaa hyvin keiton tulisuutta jos on vähän mausteita lipsahtanut :D

[QUOTE="Jenis";29641256]Mä teen monesti bataatti-porkkana-currykeittoa, johon tulee myös tuorejuustoa, sipulia, valkosipulia ja niitä linssejä. Koko homma vaan soseeksi, ja ei oo tullu kökköjä vaikka joskus on ollut seassa pottuakin :) Joo, raejuusto sekaan sitten syödessä, tasoittaa hyvin keiton tulisuutta jos on vähän mausteita lipsahtanut :D[/QUOTE]

Tätäpä täytyy tesmata. Kiitos vinkistä :)

Mä olen tehnyt sellasia sörsseleitä joissa paistettuja kasviksa, jauhelihaa, linssejä, papuja, tummaa riisiä ja ihan mitä vain keksitkään, paljon mausteita.

Voi vaihdella jauhelihaa, kanaa, tonnikalaa.

Mä olen tehnyt sellasia sörsseleitä joissa paistettuja kasviksa, jauhelihaa, linssejä, papuja, tummaa riisiä ja ihan mitä vain keksitkään, paljon mausteita.

Voi vaihdella jauhelihaa, kanaa, tonnikalaa.

Just vähän tuon tyylistä teinkin justiinsa :) Tosiaan voisin vaihtaa toisen lihan ja mausteet sen mukaan ja simbsalabim...sehän on uusi ruoka!
Tonnikalasta en välitä, mutta kanaa voisin kokeilla :)

Yhteistyössä