Päivän syömiset, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wendie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wendie"

Vieras
Yritän siis painoa pudottaa terveellisesti ja haluaisin kommentteja ruokavaliostani.

Aamupalalla
Veteen keitetty kaurapuuro, 3/4dl raejuustoa ja maitokahvi.

Lounaaksi
4 pinaattilettua, makaroonilaatikkoa n. 1dl, salaattia ja maitoa.

Välipalaksi
n. 1dl maitorahkaa, 1/2 isosta banaanista, 1/2 tl hunajaa, maitokahvi.

Päivälliseksi
Tonnikalarisottoa, salaattia, maitoa.

Iltapalaksi
Veteen tehty kaurapuuro, joku hedelmä, lisäksi rahkaa jos jää nälkä.

Muuttaisitko jotain? Mitä?

Päivän liikuntana tänään spinning.

Proteiinia on niukasti ja hiilaria melko paljon. Vaihtaisin lounaaksi vaikkapa salaatin jollain proteiinilähteellä ja iltapalaksi sitä rahkaa, ei puuroa enää toistamiseen.

Okei, kiitos kommenteista!

Tuo puuro on ollut niin helppo kun lapset syövät sitä aamulla ja illalla.

Käyn salilla / jumpassa / lenkillä iltapäivällä ja mulle tulee hirmuinen nälkä jos en oo syönyt lounaalla mitään hiilareita.:/ Lounas määräytyy sen mukaan mitä työpaikalla on tarjolla, toki sitä voi painottaa ottamalla jotakin enemmän, jotakin vähemmän.

Lisää kasviksia! Tosin et tarkemmin kirjoittanut mitä on makaroonilaatikossasi tai risotossasi. Teetkö molemmat valkoisesta hötöstä vai täysjyvästä? Niissä kun on aika iso ero.

neljäs_tulossa, mun täytyy tunnustaa etten osaa laskea kaloreita...
Yritän tehdä terveellisiä valintoja joita voin kuvitella noudattavani seuraavat 5v.(ravitsemusterapeutin ohje)
Nälkä lähtee puurolla ja raejuustolla tosi hyvin ja jaksan sillä lounaaseen.

Toki teen täysjyvään ruoat.

Makaroonilaatikossa ei ollut kasviksia, mutta risotossa on 2 pussia sekavihanneksia.

Mun pitää opetella tekemään smoothieita, sinne saisi hyvin kaikkea tuoretta. harvemmin tulee syötyä
se 1/2kg kasviksia päivässä...

[QUOTE="Maj";29770270]Jos todella haluaa laihtua, jättää pois
Makaronin
Riisin
Letut
Banaanin
Hunajan ja
Maidon.[/QUOTE]

Tää on taas joku tällanen hyperlaihduttaja.Maitoa ei tartte jättää pois,mut siirry rasvattomaan!Banaani on ihan terveellinen eväs laihduttajallekkin.Makaronit,riisit niitä ilman kyl pärjäät.Letuista ja hunajasta en tiiä mittään,joten en kommentoi.

Pinaattilettuja JA makaroonilaatikkoa, aika erikoista "laihduttajan" ruokaa??
Missä ne 0,5kg kasviksia on? Missä marjat? Missä pähkinät?

Ei tossa kyllä paljoa hyvää ollu, valitettavasti.

TOSI vähän kasviksia! :O

Itse sekä lisäisin reilusti marjoja ja kasviksia, että korvaisin osan hiilareista proteiineillä.

Suosittelen myös kiloklubia! Se tuntuu ensin hankalalta, mutta siitä pääsee nopeasti jyvälle. Sinne kannattaa sitten vain laittaa sen aktiivisuustaso ihan nollille, muuten meinaa antaa liian isoja kalorimääriä. Minä en siis laihduta, mutta seuraan kiloklubilla nimenomaan sitä, että tulee syötyä riittävästi kasviksia, kuituja ja hyviä rasvoja. :)

protskuja minäkin lisäisin :) Puuron tilalle esim munakas. Itse syön 5 munan munakkaan, jossa ei ollenkaan keltuaisia, tai sitten vain yhden munan keltuainen. Vie nälän paremmin kuin minään puuro :) tai sitten tilalle mysliä.
hyviä rasvoja, salaattiin pähkinöitä esim.

Joo siis pinaattilettuja oli lisänä siksi että makaronilaatikkoa oli enää niin vähän jäljellä.
Aion lisätä kasviksia ja proteiinia, mutta mitään en jätä kokonaan pois.
Kiitos vastauksistanne!

[QUOTE="wendie";29769849]Yritän siis painoa pudottaa terveellisesti ja haluaisin kommentteja ruokavaliostani.

Aamupalalla
Veteen keitetty kaurapuuro, 3/4dl raejuustoa ja maitokahvi.muuten ihan ok, mutta marjoja lisäksi

Lounaaksi
4 pinaattilettua, makaroonilaatikkoa n. 1dl, salaattia ja maitoa. Pinaattiletut pois, paljon, paljon kasviksia, väh. 200g, raejuustoa

Välipalaksi
n. 1dl maitorahkaa, 1/2 isosta banaanista, 1/2 tl hunajaa, maitokahvi. 250g rahkaa, marjoja/ mehukeittoa, omena

Päivälliseksi
Tonnikalarisottoa, salaattia, maitoa. aika ok jos riisiä ei ole kovin paljoa, tonnikalaa taas olisi hyvä olla reilusti

Iltapalaksi
Veteen tehty kaurapuuro, joku hedelmä, lisäksi rahkaa jos jää nälkä. rahkaa, marjoja ja vähän pähkinöitä

Muuttaisitko jotain? Mitä?

Päivän liikuntana tänään spinning.[/QUOTE]

Mun ruokavalio koostuu aikalailla korjatulla versiolla.

Yhteistyössä