Miltä kuulostaa tämän laihduttajan eväät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuloksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuloksia

Vieras
Aamiainen fitness muroja, ruisleipä, 4 rkl raejuustoa, 2 dl appelsiinimehua, päärynä.

Lounaaksi kanaa, perunamuusia, iso tomaatti, hapankorppu rasvalla, maitoa.

Välipalaksi omena, rahka jogurtilla, ruisleipä.

Päivälliseksi porsaan ulkofilepihvi, 100g maustettuja lohkoperunoita, salaattia, raejuustoa, maitoa.

Iltapalaksi rahka jogurtilla.

Hedelmiä syön päivän mittaan 3 kpl ja vettä 2-2,5l.

Mitat on 172 cm 86 kg.

Kuntosalia 2 kertaa viikko, 1 kerta reipas kävely.

Aika hyvältä vaikuttaa mutta hyvistä rasvoista ei ole mainintaa. Myös laihduttaja tarvitsee niitä. Ehkä voisit lisätä pähkinöitä johonkin väliin tai lorauttaa oliiviöljyä salaattiin. Iltapala on mun makuun aika niukka mutta toisaalta mä käyn jumpassa iltaisin niin tarvitsen tukevamman iltapalan.
Mä olin vuosi sitten 171 cm 88 kg, nyt 73 kg eli jotain tiedän näistä asioista :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä kasviksia on aika vähän. Lohkoperunat on yleensä rasvaisia ja jogurtti on tosi kaloripommi, ellet käytä maustamatonta.

Tossa oli nyt esim päivä. En joka päivä lohkoperunoita syö. Jogurtti on vitalinea 0 %.

Murot, tuoremehu, perunamuussi ja lohkoperunat pois. Aika tukevasti syöt. Tai jos vähennät noita hiilareita, niin voit syödä paljon. Perunamuusi on ihan turhaa, samoin lohkoperunat, vaihda kasviksiin.

Tuoremehussa on paljon sokeria, vettä tilalle, tai sitten tilkka mehua ja laimennat vedellä (mä teen aina niin, kun muuten liian tuhtia). Hedelmissä on paljon myös sokeria, tosin hyvää sellaista, mutta ainkain osa hedelmistä kannattaa korvata marjoilla, ovat vitamiinipitoisempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tavoite:
Mun mielestä kasviksia on aika vähän. Lohkoperunat on yleensä rasvaisia ja jogurtti on tosi kaloripommi, ellet käytä maustamatonta.

Tossa oli nyt esim päivä. En joka päivä lohkoperunoita syö. Jogurtti on vitalinea 0 %.

Mut onko jogurtissa sokeria? Ei se pelkkä rasvaton mitään auta.

Mun ruokamäärään kuullostaa tosi paljolta.
Kaksi ateriaa päivässä, jotka on molemmat ns. yhtä tuhteja on mulle liikaa.

Itse syön kevyen lounaan esim. salaatin tai keiton ja yhden tuollaisen päivällisen kaltaisen ruuan. Käytän vähärasvaista lihaa.
En tiedä millaista on rahka jogurtilla,
mutta jogurtti, kuten rahkakin ( jos on maustettu ) on hyvin sokerista, joten kahta kertaa en sitä päivässä söis.
Iltapalaksi syön itse vain paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä korkeintaan ruisleivän.

Olen laihduttanut vuodessa 20kg pelkästään ruokavalion muutoksella.
En harrasta raskasta liikuntaa enkä tee fyysistä työtä.
Mitat 179cm, 71 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja voih:
Murot, tuoremehu, perunamuussi ja lohkoperunat pois. Aika tukevasti syöt. Tai jos vähennät noita hiilareita, niin voit syödä paljon. Perunamuusi on ihan turhaa, samoin lohkoperunat, vaihda kasviksiin.

Tuoremehussa on paljon sokeria, vettä tilalle, tai sitten tilkka mehua ja laimennat vedellä (mä teen aina niin, kun muuten liian tuhtia). Hedelmissä on paljon myös sokeria, tosin hyvää sellaista, mutta ainkain osa hedelmistä kannattaa korvata marjoilla, ovat vitamiinipitoisempia.

Mulla on aina kauhee nälkä ku käyn kuntosalilla 600 kcl kuluttamassa. En pärjää pelkillä kasviksilla, proteiinilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Itse syön kevyen lounaan esim. salaatin tai keiton ja yhden tuollaisen päivällisen kaltaisen ruuan. Käytän vähärasvaista lihaa.
mutta jogurtti, kuten rahkakin ( jos on maustettu ) on hyvin sokerista, joten kahta kertaa en sitä päivässä söis.
Iltapalaksi syön itse vain paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä korkeintaan ruisleivän.

Mitat 179cm, 71 kg.

Rahka on Ehrmann maustamatonta. Kiloklubi syöttää mulle taas 2000 kcl syömiseksi päivässä kun syöttää liikunalla kulutetut kalorit. Missään nimessä en kyllä tiputa alle 1500 kcl niitä. No jatkan noin syömisiä, katson kuinka paino jatkossa putoaa. Nyt on pudonnut 2,5 kg 2 vk.

Alkuperäinen kirjoittaja voih:

Mulla on aina kauhee nälkä ku käyn kuntosalilla 600 kcl kuluttamassa. En pärjää pelkillä kasviksilla, proteiinilla.

No sit se on varmaan syötävä hiilareita, mulla taas ei tunnu missään, vaikka vedän vähillä hiilareilla. Mut noin niinkuin laihdutuksen kannlta, kannattaa aluksi ainkain panostaa aerobiseen liikuntaan, kuntosali ei olta rasvaa, tukevoittaa vaan jos et ohella harrasta aerobista.

Enemmän rehuja, vähemmän perunaa, vaihda toi vitalinean sotku aitoon maustamattomaan jogurttiin ja marjoihin = sitä menee suhteessa vähemmän, mutta täyttää enempi. Niin ja aamiaiseksi voi mieluummin syödä vaikka kunnon puuron voisilmällä, täysjyväleivän juustolla/kurkulla/tomaatilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Mitat 179cm, 71 kg.

Rahka on Ehrmann maustamatonta. Kiloklubi syöttää mulle taas 2000 kcl syömiseksi päivässä kun syöttää liikunalla kulutetut kalorit. Missään nimessä en kyllä tiputa alle 1500 kcl niitä. No jatkan noin syömisiä, katson kuinka paino jatkossa putoaa. Nyt on pudonnut 2,5 kg 2 vk.

Sulla on hyvät ajatukset, pidä niistä kiinni! Mäkin laihdutan Kiloklubissa ja se oikeesti toimii :)

Ruokaa liikaa suhteessa liikuntaan! Ainakin jos vertaan omiin eväsiin/liikuntaan! 160/60 ja ajattelin tiputtaa tässä parin vuoden aikana tulleet 15 kiloa pois ennen heinäkuussa olevia siskon häitä. Lähtöpaino siis 65 ja 50 on tavoite, reilu 3 viikkoa sitten ylipainooni kyllästyin joten 5 kiloa on lähtenyt nyt kolmessa viikossa, tosin tästä suurinosa on varmasti pelkkää nestettä eikä tulevaisuudessa ihan samaan tapaan saa kiloja tippumaan. Olen oikeastaan pelkällä ruokavalionmuutoksella lähtenyt pudottamaan painoa koska olen aina ollut kova lenkkeilemään, joten liikuntaa ei ole ollut tarvis kovinkaan paljoa lisätä.

Oma esimerkki eilisen ruoista, aika normi. lisäksi napsin päivän mittaan muutamia mansikoita joita mies toi kaupasta tuliaisiksi ja join ehkä 2,5 litraa vettä:

-aamiainen: kahvi rasvattomalla maidolla, ruispala vähärasvaisella juustolla, kalkkunaleikkeellä (rasvaa alle 2 %) , tomaattia ja kurkkua.
-lounas: porkkanaletut (noin 7 kpl), raejuustoa ja ananasta.
-välipala: omena ja luumu, kahvi rasvatomalla maidolla.
-päivällinen: paketti nuudeleita ja broilerkastiketta (tehty vähärasvaiseen kasvisrasvasekoitteeseen, mukana paljon sipulia ja paprikaa), porkkanaraastetta.
-iltapala: ehrmann makeutusjauheella ja pakastemarjoilla.

Käyn noin 3 kertaa viikossa vähintään 45 minuutin reippaaalla kävelylenkillä ja ainakin pari kertaa 1,5 tunnin lenkillä, osan matkasta usein hölkäten! Muutakin liikuntaa tulee harrastettua epäsäännöllisen säännöllisesti, kuntopöyräilyä, uintia, sulkapalloa muutamia kertoja/kk. Kävelen myös työmatkat, noin 1,5 km/suunta. Tosin työ on sitten aika kevyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja laihis:
Ruokaa liikaa suhteessa liikuntaan! Ainakin jos vertaan omiin eväsiin/liikuntaan! 160/60 ja ajattelin tiputtaa tässä parin vuoden aikana tulleet 15 kiloa pois ennen heinäkuussa olevia siskon häitä. Lähtöpaino siis 65 ja 50 on tavoite, reilu 3 viikkoa sitten ylipainooni kyllästyin joten 5 kiloa on lähtenyt nyt kolmessa viikossa, tosin tästä suurinosa on varmasti pelkkää nestettä eikä tulevaisuudessa ihan samaan tapaan saa kiloja tippumaan. Olen oikeastaan pelkällä ruokavalionmuutoksella lähtenyt pudottamaan painoa koska olen aina ollut kova lenkkeilemään, joten liikuntaa ei ole ollut tarvis kovinkaan paljoa lisätä.

Oma esimerkki eilisen ruoista, aika normi. lisäksi napsin päivän mittaan muutamia mansikoita joita mies toi kaupasta tuliaisiksi ja join ehkä 2,5 litraa vettä:

-aamiainen: kahvi rasvattomalla maidolla, ruispala vähärasvaisella juustolla, kalkkunaleikkeellä (rasvaa alle 2 %) , tomaattia ja kurkkua.
-lounas: porkkanaletut (noin 7 kpl), raejuustoa ja ananasta.
-välipala: omena ja luumu, kahvi rasvatomalla maidolla.
-päivällinen: paketti nuudeleita ja broilerkastiketta (tehty vähärasvaiseen kasvisrasvasekoitteeseen, mukana paljon sipulia ja paprikaa), porkkanaraastetta.
-iltapala: ehrmann makeutusjauheella ja pakastemarjoilla.

Käyn noin 3 kertaa viikossa vähintään 45 minuutin reippaaalla kävelylenkillä ja ainakin pari kertaa 1,5 tunnin lenkillä, osan matkasta usein hölkäten! Muutakin liikuntaa tulee harrastettua epäsäännöllisen säännöllisesti, kuntopöyräilyä, uintia, sulkapalloa muutamia kertoja/kk. Kävelen myös työmatkat, noin 1,5 km/suunta. Tosin työ on sitten aika kevyttä.

Ota huomioon että kulutan yli 600 kcl liikunta kerralla. Miksi kiloklubi syöttää mulle sit 2000 kcl päivä syödä? Koitin jos 1400 kcl söin ni oli kaikki pallukat siä punasena. Sain tämän päivän syömisistä kaikki pallukat vihreiksi.

Työ mulla on fyysistä, siäkin tulee liikuttua koko ajan.

Mäkin laihdutan ja tässä mun syömiset :D :

Aamupala 2 kuppia kahvia maidolla, mustaherukka-mansikkarahkaa, 1½ täysjyväruisvoileipää päällä juustoa, kinkkua ja paistettua munaa, vettä

Lounas vähän lassakkaa( kuin lasagne mutta makaronilevyt on korvattu kesäkurpitsalla), paljon salaattia, vettä

Iltapalaa en vielä tehdä, ehkä munakasta, rahkaa nyt ainakin

[/quote]

Ota huomioon että kulutan yli 600 kcl liikunta kerralla. Miksi kiloklubi syöttää mulle sit 2000 kcl päivä syödä? Koitin jos 1400 kcl söin ni oli kaikki pallukat siä punasena. Sain tämän päivän syömisistä kaikki pallukat vihreiksi.

Työ mulla on fyysistä, siäkin tulee liikuttua koko ajan.[/quote]

luulen että turhaan täällä palstalla kyselet jos oot tota mieltä. tai siis jos oot varma että syöt oikein niin ei kannata kysyy neuvioja jos ne ei kelpaa. munkin mielestän kaloreiden saanti liikuntaan verrattuna on liian iso. riippuu tietysti annoskoostakin että kuinka paljon sitä muusia sitten vedät ja kuinka se on tehty yms.toki jos uskot tuolla kuurilla laihtuvasi niin mikä jottei!mä liikun viikossa paljon, 3 kertaa rankka kntosalitreeni ja 3 kertaa tunnin juoksulenkki.lisäksi uin pari kertaa viikossa aamuisin.olen 176 cm ja painan 63 kg ,ei siis olekaan ylimääräistä ja lihasta on paljon, rasvaprosentti pieni.

Yhteistyössä