Päiväkoti ei jousta yhtään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kohtuullista olisi minusta, että joustoa olisi toisinkin päin. Ei sitten ole se tilanne, että henkilöstöä olisi liian vähän, ei kai sitä ihan tunnin päälle lasketa sen mukaan, mitä on etukäteen ilmoitettu?

niin minustakin. parista tunnista kysymys ja tosiaan osa lapsista varmaan jo silloin haettukin.

Ja ovat varmaankin laskeneet että kun lapsia vähemmän voi osa henkilökunnasta ottaa ylityövapaat koska ylitöitä tullee ihan sikana kun ihmisiä pois ja sijaisia ei saa.
Nimimerkki: 8h ylitöitä pois otettavana.
Toisaalta kun kyse vain 2-3h voisivatkin joustaa mutta välillä on tosi tiukkaa ja resurssit vähissä.

johtajan kanssa tästä asiasta juuri keskustelinkin. Luulen, että ryhmän hoitajat olisi ottaneet, mutta ajattelin, että en voi kysyä ilman johtajan lupaa.
Ymmärrettävä juttu. Se johtaja istuu oikeudessa syytettyjen penkillä, jos jotain sattuu ja päiväkodissa on hoitajamäärään nähden liikaa lapsia.

johtajan kanssa tästä asiasta juuri keskustelinkin. Luulen, että ryhmän hoitajat olisi ottaneet, mutta ajattelin, että en voi kysyä ilman johtajan lupaa.

Mä olisin niin kiva että soittaisin vielä jollekin päivähoidon johtajalle/kasvatustoiminnanohjaaja siis talonjohtajaa korkeammalla oleva ja sanoisin et mun olisi pitäny mennä tänään töihin mutta en saanut viedä lasta hoitoon ja päiviäkin viel jäljellä ja että itsellekin soitettiin vasta tänään..

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ei kai ne oikein voi joustaa, jos ei ole riittävästi henkilökuntaa valvomaan lapsia tms. Eihän ne ylimääräisiä saa siellä pitää.
tässähän se syy tohohn joustamattomuuteen tuli. ei voi riskeerata lasten turvallisuutta

mutta toisinpäin voidaan tehdä mitä tahansa, vaikka sulkea päiväkotiryhmä klo. 13.30. Työnantajat saavat tietysti joustaa, koska päiväkoti näin päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ei kai ne oikein voi joustaa, jos ei ole riittävästi henkilökuntaa valvomaan lapsia tms. Eihän ne ylimääräisiä saa siellä pitää.
tässähän se syy tohohn joustamattomuuteen tuli. ei voi riskeerata lasten turvallisuutta

mutta toisinpäin voidaan tehdä mitä tahansa, vaikka sulkea päiväkotiryhmä klo. 13.30. Työnantajat saavat tietysti joustaa, koska päiväkoti näin päättää.

Niiden on pakko sulkea ryhmä jos hoitajia ei ole .

onhan tuo ikävää :| mut ei niitä sijaisia noin vaan ole. täällä on lapsia tällä hetkellä 37 ilman hoitopaikkaa kun ei ole hoitajia. mistäs niitä sijaisia tuolloin kiskottais. koko ajan kouluttavat lisää perhepäivähoitajia. et sais kaverille tai johonkin hoitoon pariks tunniks?

Alkuperäinen kirjoittaja pumpuli:
joustoa molemmin puolin.
Ja tuo haku aika???? Ei meillä päiväkodissa moisia juttuja saanu tehä, vaikka henkilökuntaa oli sairaana.( oon ollu pk:ssa töissä 10 vuotta). Oli ihan ehdoton juttu et päikkis oli auki normaalisti, ja henkilökuntaa otettiin muualta taloista töihin, ja oma henk.kunta teki ylitöitä. Jännää.... :headwall:

näin juuri. Minäkin olen ollut pk:ssa töissä ja kyllä meiltäkin jäi sitten porukka ylitöihin tai sitten muista ryhmistä jäi ylitöihin. En ole koskaan kuullut moisesta ja siksi ihmettelin.

No ei meilläkään ole lyhennetty pk:n aukioloaikaa, vaikka hoitajia on sairaina ollutkin. Miksi se olisi vanhempien työnantajan ongelma? Koska aika harva kuitenkaan käytänössä pystyy lähtemään töistä tuohon aikaan ilman erikoisjärjestelyjä.

Yhteistyössä