Mielipiteitä kiitos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mansikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mansikka

Vieras
Palasin hoitovapaalta töihin. Lapset 2v ja 3.5v meni päiväkotiin. Miehellä vuorotyö, sovittiin, että iltavuoropäivinä vie lapset n klo 10 ja mä haen kun pääsen klo 16. Mies lähtee töihin klo 13. Saa siinä sitte muutaman tunnin olla. Se ottaa mua päähän. Miksei vie klo 13 töihin meno matkalla... Miks pitää saada omaa aikaa 3h??

Toinen juttu. Lapset on jo ma iskän kans kotona, hoitopäiviä ti-pe. Näin ei tarvis olla, koska miehellä on yhteensä 7arkivapaata 3vkossa jotka voisivat olla kotona isin kanssa. No, meillä on vanha talo ja mies vapaapäivinään sit vie ne klo 10 ja mä haen (ti-to klo 16, pe haen klo 14) ja sen ajan remppaa taloa. Mun mielestä remppa voi odottaa (on siis pintaremppaa, ei mitään tärkeää) siihen kunnes lapset on isompia, nyt olis tärkeintä saada olla mahd paljon kotona rauhaksiin.

Tänäänkin tuli viesti ku jäivät kovin itkemään päiväkotiin ja sit soitin miehelle niin oli käyny kaupassa ja törmänny mun vanhempiin joiden kans istu kahvilla! Kohta menossa tapetoimaan. Hitto että mun sydäntä kylmää. Mun mielestä turhaan jäivät itkemään hoitoon kun ihan hyvin olis voineet olla isin kans kotona.

Oonhan mäki jokaikisen viikonlopun jotka on mun ainoat vapaat, lasten kanssa ilman mitään omaa aikaa, erillistä pyykinpesuaikaa tai imurointiaikaa jne jne.

En jaksais riidellä, yritän sulattaa tän tilanteen mutta en mä tiiä miten osaan kun takaraivossa jyskyttää ketutus.

Kaiken huippu on, että mies toivoo joskus voivansa korjata venettä isänsä kans (niillä on sellanen ikuisuusprojekti) näin vapaapäivinään. Ja minä tippa linssissä töihin...

Mies on iloinen, ei kiukkuinen, tiedän että hän tarvii puuhasteluaikaa ja oli 3kk esikoisen kans aikanaa hoitovapaalla mun palatessa töihin ja selkeesti hänellä seinät kaatu päälle kotona.

Äh, sekavaa tekstiä. Mua vaan ärsyttää viedä lapsia hoitoon muun kuin pakollisen työn takia. Piste.

No mua kyllä alkoi tätä lukiessa ärsyttää toi sun vinkuminen! Ota sit itekin itelles sitä omaa aikaa jos sua korpee miehen oma aika. Ei kukaan normaali halua pelkästään käydä töissä ja olla lasten kanssa kotona. Täytyy olla muutakin tekemistä. Kyllä muutkin lapset on kokoaikasesti ton ikäsenä tarhassa, eikä siitä niille haittaa ole.

Mun mielestä on hyvä, että lapsilla on siellä päiväkodissa säännöllinen aika ja päivät. Jos mies veisi lapset vasta klo 13 niin ihna toiminnan ja kaverisuhteiden kehittymisen osalta ei hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kapsäkki:
No mua kyllä alkoi tätä lukiessa ärsyttää toi sun vinkuminen! Ota sit itekin itelles sitä omaa aikaa jos sua korpee miehen oma aika. Ei kukaan normaali halua pelkästään käydä töissä ja olla lasten kanssa kotona. Täytyy olla muutakin tekemistä. Kyllä muutkin lapset on kokoaikasesti ton ikäsenä tarhassa, eikä siitä niille haittaa ole.

No joo, ehkä se on turha miestä syyttää jos on eri haluamiset kun mulla. Mä en ihan tosi vielä kaipaa mitään erityistä omaa aikaa, mielellään olen kaiken töistä liikenevän ajan lasten kanssa. Ja jostain syystä mua kiehuttaa se, ettei mies ajattele samoin. Tilanne ehkä eri vuoden-kahden päästä mutta nyt kun ovat niin pieniä niin tosiaan olisin toivonut, että lapset menis remopntin ja harrastusten ym tielle. Mies kuitenkin pääsee harrastamaan aamuvuoropäivinä kun molemmat päästään klo 16 töistä ja minä olen illan lasten kanssa. Ja joka kolmans vkonloppu hällä vapaa. Niin musta siinä on riittämiin aikaa omalle ajalle.

Mutta mielipiteitä hain, kiitos että jaoit omasi :) No hard feelings, eri mieltä saa olla ja ihan hyväkin ehkä avat mun silmiä koska en tosiaan halua riidellä kotona, sellaisessa ilmapiirissä ei lapsilla ainakaan ole hyvä olla.

Kai tää nyt kärjistyy kun jäävät itkemään näin alussa hoitoon niin itteäkin itkettää täällä töissä ku mies ilmottaa miten meni :(

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mun mielestä on hyvä, että lapsilla on siellä päiväkodissa säännöllinen aika ja päivät. Jos mies veisi lapset vasta klo 13 niin ihna toiminnan ja kaverisuhteiden kehittymisen osalta ei hyvä.

Aivan, tässä on pointtia... Enemmän mua ehkä ottaakin pattii noi sen arkivapaat ku lapset sais olla koko päivän kotona. Ei noi iltavuoropäivät niinkään, onhan mullaki omaa aikaa illalla ku lapset menee kasilta petiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Aivan, tässä on pointtia... Enemmän mua ehkä ottaakin pattii noi sen arkivapaat ku lapset sais olla koko päivän kotona. Ei noi iltavuoropäivät niinkään, onhan mullaki omaa aikaa illalla ku lapset menee kasilta petiin.

Mä ymmärrän kyllä sinunkin kantasi mutta ne arkivapaat taas sekoittaisi lasten rytmiä. Tai näin mä ainakin ajattelen. Varsinkin jos on narinaa päiväkotiin menosta niin lapset eivät välttämättä ymmärrä miksi välillä saavat olla kotona ja välillä ei.
Siksi mun mielestä selkeät päivät ja ajat on jees.

Mä ymmärrän kyllä sinunkin kantasi mutta ne arkivapaat taas sekoittaisi lasten rytmiä. Tai näin mä ainakin ajattelen. Varsinkin jos on narinaa päiväkotiin menosta niin lapset eivät välttämättä ymmärrä miksi välillä saavat olla kotona ja välillä ei.

Nyt jo tietävät, että maanantait on kotipäiviä :) Eli nopsaan ne tosiaan hoksaa.

Ehkä mun nyt vaan täytyy päästä tästä yli. Ketuttaa vaan maksaa "turhista" päivistä kallista hoitomaksua kun ei se hoitotädin syli koskaan oman vanhemman syliä voita :(

Ehkä tää tästä lähtee syksyn mittaan sujumaan.

Nyt jo tietävät, että maanantait on kotipäiviä :) Eli nopsaan ne tosiaan hoksaa.

Ehkä mun nyt vaan täytyy päästä tästä yli. Ketuttaa vaan maksaa "turhista" päivistä kallista hoitomaksua kun ei se hoitotädin syli koskaan oman vanhemman syliä voita :(

Ehkä tää tästä lähtee syksyn mittaan sujumaan.

Jep, anna vähän aikaa =) Teille kaikille.

Yhteistyössä