Päiväkodin tädit hoi! Minkä ikäisenä veisitte omat lapsenne pk:iin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";25489128]Kiitos vastauksista. Mikähän siinä on, että päiväkodistaxon luotu kuva parempana paikkana kuin koti oman vanhemman kanssa. Minulla ei ole mitään kokemusta päiväkodista enkö oikein tiedä millaista arki siellä käytännössä on. Esitteissä ainakin kehutaan kovasti miten paljon kaikkea kivaa siellä tehdään ja siitä tulee huono omatunto kun ei itse kotona järjestö mitään erityistä. Itsestäkin tuntuisi oudolta laittaa vanhempi lapsi päiväkotiin jos olen itse kotona. Mutta toisaalta ulkopuolisilta tulee viestiä että se olisikin parempi lapselle. Vaikea tietää mikä olisi parasta lapselle ja teenkö näin vain itsekkäistä syistä, siksi koska itse itsekkäästi haluan olla lasteni kanssa niin paljon kuin mahdollista.[/QUOTE]

Sähän olet järjestänyt lapsille jo vaikka mitä erityistä! 4v. pärjää oikein hyvin kerholla ja puistoilulla. Mä olen lto eikä me juurikaan askarreltu tms. mun lasten kanssa, kun olin isojen kanssa kotona. Suutarin lapsella ei ole kenkiä :D Vein isommat tarhaan ja palasin töihin, kun isompi oli 6 ja keskimmäinen 4, siihen asti kävivät srk:n kerhossa ja hyvin viihtyivät kotona. Nyt olen hoitamassa pienintä (11kk) ja keskimmäinen on eskarissa, esikko koulussa. Palaan töihin, kun kuopus on 2,5v.

Ole hyvillä mielin kotona lastesi kanssa! :)

Työskentelen lastentarhanopettajana, oman lapseni vein päiväkotiin 2-vuotiaana. Ehdoton edellytys oli, että lapseni oppii kävelemään ja puhumaan jotenkuten, ennen kuin hoitoon menee. Totta on, että tuntuu ristiriitaiselta oma lapsi laittaa päiväkotiin, että pääsee muiden lapsia hoitamaan sillä pienellä palkalla, mutta toki se palkka vähän suurempi on kuin kotihoidontuki...Pidän työstäni esikoulussa kovasti. Mutta virikkeitten takia en lastani päivähoitoon olisi laittanut noin pienenä missään tapauksessa! Kyllä se suurin syy oli asuntolaina. Ei ole mitenkään autuasta elää sekunttikellon kanssa ja riipiä lasta kesken unien sängystä, että ehditään ajoissa töihin. Lisäksi illat jäävät aika lyhyeksi, varsinkin, kun oli tottunut siihen, että oltiin koko päivän lapsen kanssa yhdessä. Ap:kin voi huoletta hoitaa lapsiaan kotona, he saavat varmasti hyvää hoitoa ja ehtivät askarrella riittävästi sitten myöhemmin:0)

Mä itse laittaisin ja laitankin mahdollisimman myöhään, jos ollenkaan. Jos on aivan pakon sanelema juttu mutta kuitenkin tikistettävissä, niin sitten vasta sen kolmevuotiaan laittaisin..

Laita äitisi kommentit ihan sivuun ja omaan arvoonsa, älä muuta omia käsityksiäsi ja arvojasi hänen vuokseen. Musta vain on hyvä, että lapsi voi olla huolettomassa kotihoidossa oppimassa elämisen alkua. Täysin riittävää on, että puuhastelette yhdessä ihan normaaleja kotihommia sen tärkeimmän eli leikin ohessa ja ulkoilette sekä näette muitakin ihmisiä ja lapsia - siinä sitä tulee luonnollisesti opetusta eri tilanteissa olemiseen ja käyttäytymiseen. Askartelu ei nyt kumminkaan ole se elon kulminaatiopiste :D!

Nauti kotiäitiydestäsi hyvillä mielin ja suurella sydämellä :). Loppujen lopuksi kyseessä on kuitenkin niin hävyttömän pienestä hetkestä.

Yhteistyössä