Paistettuja banaaneja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myräkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Plantains eli olisiko se joku jauho-banaani suomeksi?? Niin, ne ovat vielä parempia paistettuina, varsinkin sipseinä! Niistä voi tehdä makeita tai sitten "suolaisia" ruoan lisukkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paistetusta en tiedä, mutta grillattu hyvää. Folion sisään ja fazerin sinistä kaveriksi... nam.

banaaniin viilto, sinne muutama pala suklaata sisälle ja tiukasti folioon. Sitte se grilliin tai mikä parempaa, hiillokseen paistumaan :p

Banaani pitkittäissuunnassa siivuiksi, tulee joku 3-4 siivua yhestä banskusta, siivut pannulle ja sen verran paistat, että pehmenevät ja saavat ihan hieman paistopintaa. Kuumat banaanit lautaselle ja vaniljajäätelöä ja suklaakastiketta kyytipojaksi. HYVÄÄ! :p

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Plantains eli olisiko se joku jauho-banaani suomeksi?? Niin, ne ovat vielä parempia paistettuina, varsinkin sipseinä! Niistä voi tehdä makeita tai sitten "suolaisia" ruoan lisukkeeksi.

Mmmmm... :p :p :p

Mun mies paistaa öljyssä keittobanaanin viipaleita ja sitten dippaillaan niitä chilisössöön :p :p

Uunissa ok, mutta kyllä parasta on Banana Split! :p

Banaania
kermavaahtoa
suklaajäätelöä
mansikkakastiketta

Siitä ei herkku parane. Kerran kesässä aina pitää tuollainen syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Mun mies paistaa öljyssä keittobanaanin viipaleita ja sitten dippaillaan niitä chilisössöön :p :p

Nam! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Nam! :D

taalla afrikassa syodaan tuota banane plantainia paaruokana, se leikataan viipaleiksi ja joko paistetaan oljyssa ranskalaisten tapaan tai sitten tarjotaan hoyrytettyna. tarjotaan lisukkeena kuten riisi. tres bon !

Yhteistyössä