Miksi anoppi tuo aina tertun banaaneja tullessaan?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Olen tätä elämän outoa piirrettä jäänyt pohtimaan. Siksikin, että tuo banaani pahalainen kovettaa lastemme mahaa ja kun on ummetusongelmaa keskimmäisellä muutenkin. Ja olen tuosta sivuseikasta maininnut kyllä hänelle.

Voisiko tämä kyseinen tapa olla vihje siitä, että perheessämme riehuu apinalauma vai miten tämän nyt ottaisi?

Viimeksi edellisellä kerralla kun kävi, niin kielsin tuomasta jatkossa banaaneja ja eikös tuo taas tuonut niitä. :o

Sen mielestä banaanit on suurinta herkkua mitä lapsille voi turvallisesti tarjota (siis karkki kun on ei ei :) ) voisko olla tää? JOssaki jenkki elokuvissa vauva juo aina applejuicea ja syö applesoosia niin banaani on anopista samanlainen lasten ruoka :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos se aattelee, että ne on tosi terveellisiä tai ois ite halunnu niitä lapsena. ookko kysyny?

Meillä ei niin hyvin pelaa tuo keskusteluyhteys, että uskaltaisin suoraan kysyä. Mutta tosiaan uskalsin kertoa edellisellä vierailulla, että kun ne aiheuttaa ummetusta ja se on iso ongelma keskimmäisen lapsen elämässä.. Ja toivoin, ettei enää toisi niitä.. Ajattelin, että ois mennyt jo jakeluun.

Anoppisi lapsuudesta hedelmät oli melkoista ylellisyyttä, ei niitä tuosta vaan joka päivä saanut. Se oli ennen aikaan iso juttu lapselle, jos joulupukin kontista sattui saamaan vaikkapa appelsiinin käteensä.

Pyydä tuomaan jatkossa esim. appelsiinia tai jotain muuta hedelmää, joka ei koveta lapsienne vatsaa tai tee muitakaan tuhojaan. Kyllähän hedelmiä tuova anoppi on kuitenkin paljon fiksumpi, kuin karkkia tuputtava anoppi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
meilläkin mummut tuo banaania, omenoita, viinirypäleitä yms hedelmiä, koska olen kieltänyt karkkien tuonnin. kyllä teilläkin anoppi varmaan vaan ajattelee samoin

Toi se viimeksi suklaalevyn ja laatikollisen suklaamuniakin tänne. Että tuo "karkkejakin".

Voisko olla vaan se, että ennen nuo hedelmät on ollu niin hienoja ja kalliita? Ja oikeeta luksusta? Niin voisko olla tämmönen jäänyt päälle, että ajattelee tuovansa hienoa herkkua lapsille =D

Paitsi että mun äiti antaa aina banaani nipun mukaan kun käydään siellä, pari kertaa kuussa.

Sit jos satutaan menee jotenkin vähän yllättäen ettei se ole varautunu niin sitä harmittaa kauheasti kun ei ole nyt antaa teille banaania.

Voi hyvät hyssykät mä en kans tajuu tota, mut otan banaanit vaan vastaan.Vaikka ne on lähinnä riesa.Lapset vaan aukoo niitä muttei juurikaan sit syö.Mulla alkaa tulla korvista ulos kun niitä nuukana ahistan menemään ite.

Muistan äitin joskus kehuneen että banaanissa on kaikki yhdessä paketissa mitä tarvii vauvasta vanhukseen.Niin kai tää on jotain ihme terveysperua.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Oisko hyvä; VEISIN JATKOSSA ANOPILLE ISON PUSSILLISEN SITRUUNOITA AINA KUN MENISIN KÄYMÄÄN?

(Sitruuna kuvaa mielestäni niin hyvin anopin luonnetta).

Tai sitten ihan vaan kiität anoppia tuomisista, tiedätkös, silleen, niinkuin kohteliaat ja hyvin käyttäytyvät ihmiset? Ja olet antamatta sille lapselle, joka niitä ei voi syödä.

No syötte ne banaanit sitten myöhemmin, ei niitä tarvi varmaan antaa sille keskimmäiselle? :) Ihan hauskaa sinänsä, mutta ehkä se on vaan sen tapa? Mun anoppi tuo melkein aina tullessaan teetä, mikä on sekin aika outoa, mutta mikäs siinä, kun ilmaseks saa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paitsi että mun äiti antaa aina banaani nipun mukaan kun käydään siellä, pari kertaa kuussa.

Sit jos satutaan menee jotenkin vähän yllättäen ettei se ole varautunu niin sitä harmittaa kauheasti kun ei ole nyt antaa teille banaania.

Voi hyvät hyssykät mä en kans tajuu tota, mut otan banaanit vaan vastaan.Vaikka ne on lähinnä riesa.Lapset vaan aukoo niitä muttei juurikaan sit syö.Mulla alkaa tulla korvista ulos kun niitä nuukana ahistan menemään ite.

Muistan äitin joskus kehuneen että banaanissa on kaikki yhdessä paketissa mitä tarvii vauvasta vanhukseen.Niin kai tää on jotain ihme terveysperua.

:hug: Hienoa kohdata joku muu, joka on saman "ongelman parissa kamppaillut". :D Ei se sinänsä ole ongelma, meillä kyllä on hedelmiä, banaanejakin monesti tuossa hedelmäkorissa tarjolla, mutta noille pienokaisille ei vaan uskalla kovin usein syöttää. Harmittaa heitellä menemään sitten, kun alkavat mennä ruskeiksi.

Yhteistyössä