painosta?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisilisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisilisko

Vieras
mulla on meneillään 21+1 viikko...ja tuntuu että maha on nii iso..? vai onko se läskiä?? nyt painan 61 ennen 55...normaali?? oon kyl aika nuori 17wee.
:heart:

Mä en ollu kyllä mitenkään pieni kokoinen ennenkään raskautta...mutta raskauden aikana paino lisääntyi n.15 kilo B) Meidän prinsessa nyt kohta 4kk, ja juuri ja juuri raskausajan kilot lähtenee......toisilla paino nousee Tosi vähän ja meillä joillakin vähän enemmän... :) Eli elä huolehi turhaan.....ja onnellista odotus aikaa... :heart: :heart:

Auts...unohdin tosta mahan koosta...sekin on yksillöllistääääsulla varmaan on iso maha, kun oot muuten varmaan pienikokoinen...mulla taas yliaika lääkärillä...eli rv40+ sanovat että monilla 20 viikkosilla on isompi maha kun mulla.....Mua pieni maha oikeestaan harmitti, oisin halunnut sellasen kaauuheen möllykän...hih...Hyvä että sulla on mahaa...tulee hyvän kokonen vauvakin ;)

Moro!

Ite olen nyt 22+4 ja painoa tullu n.8kg lisää. Omalla äidilläni tuli mua odotellessa 20kg, ja seuraavasa raskaudessa vain 7kg, mutta se oli liian vähän, neuvolassakin olivat huolissaan.

mulla on vasta alussa rv9 menossa ja tuntuu että on tosi turvoksissa.. ei painoa ole tullut varmaan kun n. 1kg mutta sekin vissiin tisseihin.. rinnat älykipeet aina illalla kun nukkuun menee ja aamulla herätessä.. kyllä se paino vissiin pikkuhiljaa alkaa mullakin nousemaan.. toivottavasti ei taivaisiin.. hih :)

Anteeksi nyt vaan mutta mahan koko ei kerro mitään vauvan koosta..kannattas teidän 16!!!! vuotiaden hankkia vähän enemmän tietoa että osaatte edes lastanne hoitaa!!!

Ei kuule ole mittää hättää.. Kun raskauden aikana nousee paino, niin se ei todellakaan ole läskiä. Jos haluat voit tutustua raskausajan kirjallisuuteen, missä kerrotaan mistä kaikesta paino koostuu. Esim. lapsen lisäksi painoa tulee lapsivedestä. Kokeile vaikka "vauvakirja" nimistä teosta. Siinä on asiaa ihan raskauden alkuvaiheista leikki-ikään. Tai voithan kysyä neuvolan tätiltä tai lääkäriltä asiasta. :hug:

Ja onneksi olkoon lapsesi johdosta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2005 klo 04:51 crina kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan mutta mahan koko ei kerro mitään vauvan koosta..kannattas teidän 16!!!! vuotiaden hankkia vähän enemmän tietoa että osaatte edes lastanne hoitaa!!!

ja sä voisit hankkia vähän käytöstapoja kun luulet olevas niin vanha ja fiksu.

\
Voi vitsi mä olen taas pahoillani kun tulikin taas kommentoitua keskustelua....Onhan se tietty niin, että VAIKKA täällä onkin palsta ALLE 20 vuotiaille niin se on ihan turha...olet oikeassa ettei se mahan koko niin vauvan kokoon vaikuta...ANTEEKSI vain..Kirjoitin hieman typerästi..mutta tiedoksi vain sinulle että minä osaan kuule hoitaa lastani AIVAN yhtä hyvin kuin sinäkin omaasi...Rupeaa jo hieman kyllästyttämään kun sinä ja muut "paremmat" äidit jotaka ette mitään esim minun tai muiden nuorien äitien osaamisista tiedä rupeatte syyttä suotta nälvimään...Hoitakaa omat penskanne miten hoidatte ja jättäkää meidät muut rauhaan!!! :kieh: :kieh:

\

Huomasit kai sen silmäniskun siellä perässä, tämän näköinen feissi ;) ?? Ei tarvitse kaikkea ottaa niin sanasta sanaan... :D

Ja väitän kyllä, että pienestä mahasta ei isoa vauvaa tule, vaikka toisinpäin voi toimiakin. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2005 klo 21:29 AnnaBell-79 kirjoitti:
Mulla on painoa tullu 2,6kg ja vauvan painoarvio oli ti 2kg..olen tyytyväinen,kun lähtöpaino ei kuitenkaan ollu pieni...rv 34
No sinä oot kyllä päässy vähällä... =) Onnea pienokaisen johdosta... :heart:

Ehkä vähällä olen päässyt,mut vielä on kg mistä pitää eroon päästä synnytyksen jälkeen ;) Tämä onkin ainut raskaus jossa en syö kahden edestä :whistle: ja oksentelu pitää huolen ettei liika pysy sisällä =)