Painonvartijat

:flower:

Musta se oli helppo ja tehokas tapa.
Mä luulin, et pisteiden laskeminen ois vaikeaa ja työlästä mutta nopeesti siihen oppi.
Meillä oli duunissa yritysryhmä, joten oli tosi vaivaton kun punnitus ja kokoontuminen oli siellä.
Mulla putos painoa 16 kg 5 kk:ssa.
Nyt mä "harjoittelen" kesän pitämään tätä painoa yllä ja tiputan syksyllä puuttuvat 4 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
:flower:

Musta se oli helppo ja tehokas tapa.
Mä luulin, et pisteiden laskeminen ois vaikeaa ja työlästä mutta nopeesti siihen oppi.
Meillä oli duunissa yritysryhmä, joten oli tosi vaivaton kun punnitus ja kokoontuminen oli siellä.
Mulla putos painoa 16 kg 5 kk:ssa.
Nyt mä "harjoittelen" kesän pitämään tätä painoa yllä ja tiputan syksyllä puuttuvat 4 kg.

Mitä se osallistuminen maksaa? Onko käytössä kuukausimaksu? Ei ole harmainta hajuakaan hinnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mä diggasin siitä, mulla toimi ja paino tippu.

Huono puoli on se et se on aika hintavaa hommaa ja sit et pitää jaksaa kirjottaa pojot ylös.

Onko niitä CD-ROM-ohjelmia enää myytävänä? Sellainen voisi olla kätsy.

Mä en oo ihan varma onko sitä enää... tais olla jotenkin niin että se lopetettiin ku kävi vaan vanhemmilla käyttöjärjestelmillä. En mee vannomaan.

Kertakäynti on 10?.

Liian vähärasvainen ruokavalio minusta Painonvartijoilla, altistaa repsahduksille ja elimistö alkaa huutaa rasvaa jossain vaiheessa. Ei kaikki rasva oikeasti ole pahasta. Useimmilla Painovartijoilla laihduttaneista paino on tullut takaisin seuraavan vuoden aikana. Parempi siis hitaampi ja pysyvämpi muutos elämäntapoihin. Suosittelen esim. kiloklubi.fi ja kalorilaskuri.fi -palveluita tueksi, jos kertyviä kaloreita ja ruokavalion koostumusta on vaikea arvioida itse.

mä sain painonvartijain materiaalit kaverilta lainaan.

Kertokaas, onko niissä kokoontumisissa mitään sen kummempaa mikä ei niistä vihkosista ilmenis?
Kun ei mun tarvii edes kirjottaa mitään ylös, lasken päissäni enkä pidä niin hypertarkkana sitä, meneekö 20 vai 23 pinnaa - se on enivei vähemmän kuin mitä ennen söin.

Kyläilyt kyl meinaa tuhota tän laihiksen. Jos on illansuussa enää 4 pinnaa jälellä, (joilla kotona selviäisi hyvin) niin eikös siellä kylässä oo seittemää sorttia ja pois et pääse ennen kuin kaikkea on maistettu... Ja muuta sen suuntaista. :headwall:

AI NIIN! PV:n mukaan kananmuna on 2 pistettä. Finelin mukaan munassa on 140 kcal/100g ja ne nyt yleensä painaa 55g => 80 kcal = 1 1/3 pinnaa.
Valtava epäkohta on tämä! Varsinkin kun muna on jo päästetty pannasta ja mä syön niitä n. 2 viikossa. :o

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Liian vähärasvainen ruokavalio minusta Painonvartijoilla, altistaa repsahduksille ja elimistö alkaa huutaa rasvaa jossain vaiheessa. Ei kaikki rasva oikeasti ole pahasta. Useimmilla Painovartijoilla laihduttaneista paino on tullut takaisin seuraavan vuoden aikana. Parempi siis hitaampi ja pysyvämpi muutos elämäntapoihin. Suosittelen esim. kiloklubi.fi ja kalorilaskuri.fi -palveluita tueksi, jos kertyviä kaloreita ja ruokavalion koostumusta on vaikea arvioida itse.

Olin kalorilaskuri.fi:ssä mutta alkuinnostuksen jälkeen repsahdin. Sama pätee kaikkeen, aluksi olen innoissani kun kaikki on uutta ja jännää mutta kun homma menee rutiiniksi niin into laantuu. Ryhmässä tsemppaisi ehkä enemmän.

Katsoin sivuilta tarjouksia ja 12 viikkoa olisi nyt 99?. Tuntuu aika hintavalta kyllä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
mä sain painonvartijain materiaalit kaverilta lainaan.

Kertokaas, onko niissä kokoontumisissa mitään sen kummempaa mikä ei niistä vihkosista ilmenis?
Kun ei mun tarvii edes kirjottaa mitään ylös, lasken päissäni enkä pidä niin hypertarkkana sitä, meneekö 20 vai 23 pinnaa - se on enivei vähemmän kuin mitä ennen söin.

Kyläilyt kyl meinaa tuhota tän laihiksen. Jos on illansuussa enää 4 pinnaa jälellä, (joilla kotona selviäisi hyvin) niin eikös siellä kylässä oo seittemää sorttia ja pois et pääse ennen kuin kaikkea on maistettu... Ja muuta sen suuntaista. :headwall:

AI NIIN! PV:n mukaan kananmuna on 2 pistettä. Finelin mukaan munassa on 140 kcal/100g ja ne nyt yleensä painaa 55g => 80 kcal = 1 1/3 pinnaa.
Valtava epäkohta on tämä! Varsinkin kun muna on jo päästetty pannasta ja mä syön niitä n. 2 viikossa. :o

Niissä ryhmissä on aina joku teema... esim. maitotuotteet, kuinka selviän kevään juhlista, jotain ravintoarvoja tai kokemuksia. Sit aina jaetaan ne 3kg:n tarrat, 10% avaimenperät, kunniajäsenyys, tasapainoilujutut... jne. Joo, ei ne pistejutut oo ihan aukottomia, mäkin oon löytäny paljon kummastusta aiheuttavia juttuja sieltä.

Toimivahan se on mutta oon sikäli samaa mieltä kun joku tuolla ylhäällä et ne kilot tuppaa tulla takasinki. Ja liiankin tehokasta se on, multa katos tukkakin päästä samalla kertaa eikä ollu puutetta esim. rasvasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Toimivahan se on mutta oon sikäli samaa mieltä kun joku tuolla ylhäällä et ne kilot tuppaa tulla takasinki. Ja liiankin tehokasta se on, multa katos tukkakin päästä samalla kertaa eikä ollu puutetta esim. rasvasta.

Mä olen ajatellut aina niin että Se Painonvartijat ei olis mikään laihdutuskuuri vaan elämäntapa. Eli en koskaan enää palaisi vanhaan ruokavaliooni. Siis olen asennoitunut niin.

*muoks. Tosin ainahan voi suunnitella mutta ikinä ei voi sanoa mitään varmaksi :D

Mä olen ajatellut aina niin että Se Painonvartijat ei olis mikään laihdutuskuuri vaan elämäntapa. Eli en koskaan enää palaisi vanhaan ruokavaliooni. Siis olen asennoitunut niin.

No niin mäki luulin nimimerkillä 15kg 3kk pois ja puolet tullu takasin :wave:

No niin mäki luulin nimimerkillä 15kg 3kk pois ja puolet tullu takasin :wave:

Lasketko niitä pisteitä edelleen? Harrastatko yhtä paljon liikuntaa kuin ennenkin? Aika kamalaa kyllä jos 12 viikkoa maksaa 99? ja sitten se ei toimikaan... :/ Ei viitsisi heittää rahojaan hukkaan.

Minä olen aikanaan laihduttanut itsenäisesti niillä pisteillä. 10kg tippui 3kk:ssa ihan huomaamatta. Vatsa oli täynnä ja sai herkutellakin, kuhan pysyi pisteissä. Ja laskin pisteitä vähän suurpiirteisesti ja silti toimi. opin kevyen ruokavalion yms. hyvät elämäntavat.

Vuoden paino pysyikin poissa. Sit tulin raskaaksi, kaikki tiputetut 10kg kertyi alta aikayksikön takaisin jo ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä! Ja en siis alkanut siinä vaiheessa syömään holtittomasti, kärsin pahasta pahoinvoinnista ja en juuri edes syönyt mitään.

Nyt synnytyksestä on jo 2,5 vuotta. Kiloja jäi raskaudesta 10-15, lisää on tullut saman verran. Synnytyksen jälkeen yritin reilun vuoden niillä samoilla opeilla, joita pisteillä olin saanut. Paino ei hievahtanutkaan. Syynä ilmeisesti se, että kehoni oli liian hapan + ruokavaliostani puuttui kaikki rasva! Niin hyvät kuin huonotkin rasvat!

Eli voin sanoa, että systeemi toimii ja opettaa, jos osaa itse pitää huolen myös riittävästä rasvan saannista. Itse kuvittelin kaiken rasvan olevan pahasta, joten homma meni siinä pieleen.

Tilaa Painonvartijoiden Kotona -paketti jos et piittaa ryhmistä.

Itse aikoinani tilasin sen, maksoi muistaakseni 80? ja kyllä vähän rahanmeno hirvitti. No saipa rahansa kunnolla takaisin kun paino putosi 17kg, mikä oli tavoitekin. Tästä aikaa nyt viitisen vuotta eikä tosiaankaan ole tullut takaisin.

Hiljattain sain myös lapsen, raskauskiloja tuli 28kg jotka laihdutin saman tien ohjeilla pois. Eli toimii 100% varmasti :)

Eikä niitä rasvoja tarvi paljon välttää kunhan ei määräänsä enempää syö. Eli kyseessä todellakin elämäntapa eikä kuuri.

Nälkää ei nähdä, syödään terveellisesti ja liikutaankin vähän välillä.

Jos pullaa vetää ja kilot tulee takaisin, ei se ole Painonvartijoiden syytä. Eikä hiuksetkaan todellakaan lähde kun ohjeita seuraa, itsellä vaan niidenkin kunto parani kun opetteli terveelliset elämäntavat :)

Ja timmissä kunnossa ollaan, vatsa täynnä ja energiaa riittää! :)

liityin jonkin aikaa sitten, ja toimii. painoa putoaa tasaiseen tahtiin. mutta muistakaa, painonvartijoissahan ei MIKÄÄN ole kiellettyä! voit syödä vaikka suklaata, kunhan et ylitä omaa henkilökohtaista pistemäärääsi päivässä. ja on mnuistettava että painon pudotessa pistemärä putoaa. minulla ei ole kertaakaan ollut nälkä. ja olen syönyt rasvaistakin ruokaa, eli kun joku puhui rasvan puutoksesta jne niin se on omaa päätöstä mitä syö kunhan pysyy pisteissä. ja suosivat lautasmallin mukaan syömistä , mikä minulla ainakin auttoi. kaloreihinhan ne pisteet perustuu joten itsekin voisi kaloreita laskeskella mutta minulle ainakin toimii pisteiden lasku paremmin, pistevihot ovat selkeät. en käy ryhmässä enkä käytä painonvartijat pistevihkoja, omaan vihkooni merkkaan pisteet. helppoa on kun cvoit syödä mitä vaan. mitä terveellisemmin ja kevyemmin syöt, sitä enemmän päivässä syöt. viisi ateriaa olen kevyesti syönyt, ei todellakaan nälkä!

Yhteistyössä