painonvartijat VS. karppaajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se kummassa pyritään syömään ruuat mahdollisimman luomuna ilman lisäaineita. :)

Mä pyrin karppaamaan, ja todellaki mahdollisimman paljon ilman niitä lisäaineita. Eli en todellakaan rupea mitään makeutusaineita käyttämään...jos johonki makeutusta kaipaan. Yleensä se on hunaja mitä sit käytän, teehen. Mulle tuntuu aivan sopivalta tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Se kummassa pyritään syömään ruuat mahdollisimman luomuna ilman lisäaineita. :)

Mä pyrin karppaamaan, ja todellaki mahdollisimman paljon ilman niitä lisäaineita. Eli en todellakaan rupea mitään makeutusaineita käyttämään...jos johonki makeutusta kaipaan. Yleensä se on hunaja mitä sit käytän, teehen. Mulle tuntuu aivan sopivalta tämä.

kiinnostuin, kerrotko lisää?
makeista ainakin ;)

paikkareilla -20 kg/8kk. Mä luulen et tota vertailua on ns puolueettomasti tehdä,koska jo pelkkä erilainen ruuansulatus vaikuttaa siihen mikä kelläkin toimii. Mä en muuten vaan pystyis karpiks,ja PV toiminut mulla tosi hienosti.

Tsemppiä, parhaiten sen itselle sopivan löytää kokeilemalla. Mä olin paikkareissa tyytyväinen siihen ettei paino pudonnut ns liian nopeasti vaan suht tasaisesti. Ehti tottua muuttuvaan kroppaansa ja muutenkin oppi ne uudet ruokailutottumukset ajan kanssa.

Onnea,minkä tahansa kymmenistä keinoista valitsetkin!

kiitos, pitää tässä vielä miettiä tapaa minkä pystyn sitten myös pitämään kun ajattelin aloittaa karppaamalla jos sais painon nopsaan tippumaan ja sitten alkais laskemaan pisteitä, tai jotenkin, en oikein tiedä näistä mitään :o

Kumpikin ihan perseestä! Terveellinen ruoka lautasmallin mukaan on paras ilman mitään kikkailuja. Painonvartioissa syödään liian vähän, ja tuijotetaan liikaa kaloreita määrää eikä laatua. Karppaus taas on tyhmää ku siin syödään nii paljo tyydyttynyttä (eläin)rasvaa ja syödään liian vähän hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos, pitää tässä vielä miettiä tapaa minkä pystyn sitten myös pitämään kun ajattelin aloittaa karppaamalla jos sais painon nopsaan tippumaan ja sitten alkais laskemaan pisteitä, tai jotenkin, en oikein tiedä näistä mitään :o

Mä tykkään karppaamisesta, kun siinä ei tartte pähkätä mitään muuta, kuin opetella ne "kielletyt" aineet. Ei tartte laskeskella pisteitä, eikä punnita ruoka-aineita. Ja tosiaan itse syön niin, ettei nälissään ole tarvinnut olla. Ja noista vehnäjauhoista ja sokerista luopuminen alkuun (kuten minä tein) ei mitään hirmuista vaadi =) No, itsekuria joo.. Itse laitoin pannaan myös riisin, perunan ja pastan, silloin tällöin toki niitä voin syödä, jos mieli tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:
kyllä painonvartioissa laihtuu, mutta kuinka moni pysyy painossa? Tiedän monta jotka on laihtunu tosi paljo, ja sitten on kilot tullu takas verojen kanssa...

No,mulle ei 5 vuoden aikan tullu kiloakan takaisin,kun ne opitut tavat jäi...

mulla on vaan niin kauhea makeanhimo, ollut aina ,että mulle ei vissiin sovi tuo karpaus, kun eihän siinä saa syödä mitään makeaa?

Sitte se varmaan olis ihan paikallaanki tuo karppaaminen. Sillä saa sen makeanhimon lähtemään (tai ainaki vähenemään). Alkuun toki on vaikeaa pysyä irti makeasta.

Itse alotin vuoden 2008 tammikuussa liikunnalla. Aloituspaino 101 kg.

Syksyllä oli maratonilla massaa mukana 82 kg. Ruokailutottumuksia en muuttanut.

Uskon, että ainakin minun on helpompi kuluttaa se mitä syön, kun tarkkailla syömistäni. Sanoisin, että liikkuminen on parempi tapa pudottaa, kun karppaaminen tai painonvartijat

mulla on vaan niin kauhea makeanhimo, ollut aina ,että mulle ei vissiin sovi tuo karpaus, kun eihän siinä saa syödä mitään makeaa?

Sitte se varmaan olis ihan paikallaanki tuo karppaaminen. Sillä saa sen makeanhimon lähtemään (tai ainaki vähenemään). Alkuun toki on vaikeaa pysyä irti makeasta.

onko noin? mulla on niin kauhea makeanhimo päivittäin että olen jo ajatellut etten koskaan pääse eroon näistä kiloista :(

Mulla on reilussa viikossa laskenut makeanhimo paljon, vaikken ennenkään mikään sokerihiiri ole ollut. Nyt ei polttele yhtään suklaat ja lakut tuolla kaapissa :) illalla taas dipattavia kasviksia, nam :p

Yhteistyössä