painonlisäystaulukko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä?

Vieras
Löytyykö netistä jostain sellaista taulukkoa, jossa näkyisi keskimääräinen painonlisäys eri viikoilla? Kyllähän sen tietää, ettei kai kukaan ihan keskiarvon mukaan missään mene, mutta olisi mukava tarkistaa. Tällä hetkellä olen nimittäin herkutellut aika lailla päivittäin, kun painoa tuntuu kertyvän vähemmän herkästi kuin ennen raskautta (toki katson, ettei liiallisuuksiin mene, ja syön myös terveellisesti noin muuten). Paino toki kohoaa pikku hiljaa, mutta en tiedä, meneekö se ns. liian nopeasti vai liian hitaasti vai sopivasti. Voisi sitten säätää vähän syömistä sen mukaan, jos tietäisi sen keskiarvokäyrän. Siis tarvittaessa vähentää herkuttelua tai sitten lisätä ""oikeita"" ruokamääriä.

Neuvolassa ei asiaa ole kauheasti kommentoitu. Nyt on rv 19 ja painoa tullut reilu neljä kiloa. Mutta siitä tuli ainakin 2kg ennen ekaa neuvolakäyntiä, ja nyt siis tullut 11 viime viikon aikana vain n. 2kg. Lähtöpaino oli ihan normaali, painoindeksiä ei laskettu, mutta kai se olisi ollut jotain 22 tienoilla.

Heippa,
En tiedä taulukosta, se kiinnostaisi itseänikin. Itse olen nyt rv 16+6 ja painoa tullut 3kg lisää. Sama homma kuin sulla, paino ei tunnu nousevan yhtä herkästi kuin ennen, joten on tullut herkuteltua pienillä määrillä tosin, mutta enemmän kuin ennen - kostautuukohan tämä lopussa? Lähtöpainon indeksi mulla oli vähän enempi kuin sulla eli 23.2.

Luin että viikolle 16 sais tulla vaan 3 kiloo, sit viikot 16-30 5 kiloo ja 30-40 3 kiloo. Eli yhteensä 11kg sillon kun normaali BMI 19-24. Jos laihempi, sit enempi ja jos lihavampi ni sit vähempi. Näin mulla on kutakuinkin mennyt, nyt rv 26 ja yht. 7 kiloo tullut.

mulla taas huoli, kun paino ei ole noussut ja mahakin on hirmu pieni. huomenna 21rv täynnä.. kohtu kuulemma kallistunut selkään päin, mutta hitto kun joka aamu tölläilee mahaansa, eikä se vaan kasva..

moi

mulla tuli 4 kg heti kun sain tietää olevani raskaana, mutta lopetin just sillon tupakanpoltonki.. ruoka alkoi maistua paremmin... nyt eka neuvolan (9+3) ja tokaneuvolan (14+3) välillä paino ei oo noussu ku 300 g.. neuvolantäti sanoikin et näin alkuvaiheessa jos paino nousee paljonkin niin se kaikki jää äitiin... ja mulla ei ole mitään huolta et on noussu nyt noin vähän.

Yhteistyössä