painonhallintaa liikkumalla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sentit pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sentit pois

Vieras
Elikkäst. Minä olen aloittanut tammikuussa painonhallinnan ja se tapahtuu pääasiassa liikkumalla ja syömisiä tarkkailemalla. Ruokaa syön ihan normaalisti, eli aamupalalla mysliä rasvattoman maidon kera tahi puuroa ja kuppi kahvia. Lounas koostuu muutamasta perunasta ja kastikkeesta. Tai mitä nyt ikinä olenkaan saanut aikaiseksi. Salaatti kuuluu tietysti asiaan ja kastikkeet ovat etikka pohjaisia. Juomana joka aterialla joko vissyä tai rasvatonta maitoa. Päivälliseksi syön yleensä salaatin ja illalla muutaman näkkärin ja teetä sellaisenaan. Eli ruokaa kuluu ihan normaalilla tavalla. Ainoa missä olen oikein roimasti tiukentanut on santsaaminen. Syön ruokaa sen verran että nälkä lähtee ja vaikka olisi kuinka hyvää ruokaa, niin en ota lisää vain siksi että se oli hyvää. Ja jos nyt kerran kuussa tekee mieli hampurilaista niin kyllä minä sen itselleni sallin :) Hedelmiä syön aika paljon. Ja vehnäleipää ei meillä enää syödä. Täysjyvää sen olla pittää ;) Nameja ja sipsejä ei syödä... oksennus tulee pelkästä ajatuksesta... Vettä tai vissyä menee päivässä noin 1,5litraa

Liikuntaa olen lisännyt huimasti. Alkuun reippaita kävely lenkkejä ja pikkuhiljaa kiristin tahtia, niin että nyt lenkit menee juosten. Alussa lenkki alkoi 10min. reippaalla lämmittely kävelyllä ja jatkui 2min. hölkkä pätkällä. ja taas jatkui kävellen. Juoksu pätkiä oli alkuun n. 1h lenkillä 3-5. Syke tason olen pyrkinyt pitämään 130-155 välillä jolloin koko lenkin ajan pystyy puhumaan ja hengitys sekä syke taso palautuu normaaliksi melko nopeasti. Lenkit kestävät 40minutista 1,5tuntiin.
Juoksu vauhti ei suinkaan ole huima, mutta pakaralihakset kertovat seuraavana päivänä juoksun tehosta aika hyvin :)
Punttarilla pyrin käymään 3Xviikossa ja kauppamatkat tehdään nykyisin fillarilla.

Ja mihinkä olen tällä päässyt?
Vyötärön ympäriltä kadonnut 18cm
Lantion ympäriltä 6cm
Reisiltä 5cm/koipi
Rinnan ympäriltä 6cm
Painoa pudonnut 5kg ja kaksi on vielä kadotettava :)
Vatsalihakset piirtyvät kauniisti vaikka synnytyksestä ei ole aikaa kuin vuosi.
Hapenottokyky kasvanut huimasti
Hyvinvointi lisääntynyt vielä huimemmin
Jaksaminen arjessa parantunut
Yöunien laatu parantunut
Itsetunto kohentunut
Ihon laatu parantunut
Vaatteet istuvat jälleen kauniimmin
Ja taas saa ostaa ihania rintsikoita ;)
Stringeistä näkyy muutakin kuin etukolmio B)
Keskittymiskyky parantunut
Lukihäiriö ei kyllä ole mennyt minnekään ;)

Liikkumisesta on tullut minulle elinehto. Ja sen myötä ravinnon terveellisyys on myöskin saanut uuden muodon. Ennemmin värikästä ja vähärasvaista kuin rasvaista ja vaaleaa :) Voi jestas kun tuntuu hyvälle. Onko muita kaltaisiani liikkuvia ihmisiä?


 
siis mitä?!? Eikö kukaan luota liikuntaan laihdutettaessa? Uskovatko kaikki johonkin viikon ihmediettiin jolla laihtuu "pysyvästi" ainakin sata kiloa? Aika uskomatonta ;)
 
Tosi hienoa :flower:
mullaon kans ongelma tuo santsaaminen
ja sitten vielä nuo keksit jita tulee naposteltua
ruoka laittaessa.

hienoa tuo juokseminen
minäkin toivoisin joskus pystyvän tuohon.
tuntuu hyvältä kun saa ittestä enemmän irti
Minä hyppäsin eräänäpäivänä hyppynarua ja
10 hyppyä tuntu aivan kamalalta, mutta nyt menee jo 30
putkeen ehkä huomenna ja jo enemmän
samalla kokeilen kun lasten kans oon ulkona.

lihas kuntoon kuitenkin ihan kohtalainen
ku kuntosalilla tulee käytyä kerran viikossa
useammin ei pääse.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:36 snappis kirjoitti:
Tosi hienoa :flower:
mullaon kans ongelma tuo santsaaminen
ja sitten vielä nuo keksit jita tulee naposteltua
ruoka laittaessa.

hienoa tuo juokseminen
minäkin toivoisin joskus pystyvän tuohon.
tuntuu hyvältä kun saa ittestä enemmän irti
Minä hyppäsin eräänäpäivänä hyppynarua ja
10 hyppyä tuntu aivan kamalalta, mutta nyt menee jo 30
putkeen ehkä huomenna ja jo enemmän
samalla kokeilen kun lasten kans oon ulkona.

lihas kuntoon kuitenkin ihan kohtalainen
ku kuntosalilla tulee käytyä kerran viikossa
useammin ei pääse.
Upeaa!!! Tuohan oli 200% parannettu suoritus!!! Eikö kuulosta upealta?! :flower:
Juoksu kannattaa aloittaa rauhallisesti. Supermiestä leikkimällä jää huono maku suuhun ja uudelleen yrittämisen kynnys nousee valtavasti. Jos ekalla lenkillä jaksat hölkätä 2min niin se on hyvä suoritus. Sykettä ei kannata päästää nousemaan liikaa 130-150 on hyvä taso max 160. Sen yli jos menee pitkäksi aikaa, niin väsyy pika vauhtia ja suuhun tulee ns. verenmaku.. Joka lenkillä pyrkii pidentämään juoksu osuutta, mutta ei kuitenkaan saa masentua jos ei jaksa kummoisia. Pikku hiljaa. Ja jos vielä muistaa sen että, matka ei tapa vaan vauhti, niin hyvä tulee :)

Punttarilla kannattaa käyttää cross traineria. Se on paljon tehokkaampaa kuin juoksu tai kuntopyörä. Ja kaiken hyvän päälle vielä nivel ystävällistä.
Tsemppiä!! Vaaka piiloon ja mittanauha esille
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:36 snappis kirjoitti:
Tosi hienoa :flower:
mullaon kans ongelma tuo santsaaminen
ja sitten vielä nuo keksit jita tulee naposteltua
ruoka laittaessa.

hienoa tuo juokseminen
minäkin toivoisin joskus pystyvän tuohon.
tuntuu hyvältä kun saa ittestä enemmän irti
Minä hyppäsin eräänäpäivänä hyppynarua ja
10 hyppyä tuntu aivan kamalalta, mutta nyt menee jo 30
putkeen ehkä huomenna ja jo enemmän
samalla kokeilen kun lasten kans oon ulkona.

lihas kuntoon kuitenkin ihan kohtalainen
ku kuntosalilla tulee käytyä kerran viikossa
useammin ei pääse.
Upeaa!!! Tuohan oli 200% parannettu suoritus!!! Eikö kuulosta upealta?! :flower:
Juoksu kannattaa aloittaa rauhallisesti. Supermiestä leikkimällä jää huono maku suuhun ja uudelleen yrittämisen kynnys nousee valtavasti. Jos ekalla lenkillä jaksat hölkätä 2min niin se on hyvä suoritus. Sykettä ei kannata päästää nousemaan liikaa 130-150 on hyvä taso max 160. Sen yli jos menee pitkäksi aikaa, niin väsyy pika vauhtia ja suuhun tulee ns. verenmaku.. Joka lenkillä pyrkii pidentämään juoksu osuutta, mutta ei kuitenkaan saa masentua jos ei jaksa kummoisia. Pikku hiljaa. Ja jos vielä muistaa sen että, matka ei tapa vaan vauhti, niin hyvä tulee :)

Punttarilla kannattaa käyttää cross traineria. Se on paljon tehokkaampaa kuin juoksu tai kuntopyörä. Ja kaiken hyvän päälle vielä nivel ystävällistä.
Tsemppiä!! Vaaka piiloon ja mittanauha esille
 
Mulla on tollanen cros trainer (miten se kirjotetaan?)
- se ei vaan paljon auta tuolla autotallissa... Tosin kodin hoito näiden muksujen kanssa vie melkein kaiken ajan mutta jos kymmenenkin minuuttia päivässä, näin aluksi. JOO!
Jos sade lakkaa päivällä, kone tulee sisälle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:13 rentunruusu kirjoitti:
paljon on senttejä hävinny :flower:

onko sulla tuon punttiksen lisäksi muille päiville tuo kävely/ juoksu? Onko vapaa päiviä?
Mä juoksen neljänä-viitenä päivänä viikossa ja se samalla toimii alkulämmittelynä punttari treenille. Vapaa päivät on ehdottoman tärkeitä. Lihakset kehittyvät levossa ollessaan.
Joskus kun on oikein intoa täynnä, ni on vaikea olla lähtemättä lepopäivänä. Pitää vaan keksiä jotakin muuta ;) esim. noiden mukuloiden hoitoa. Kotona pyörii 3-v poika ja 1,2-v tytteli. Ne on melko hyviä työllistäjiä ;)

Joten nyt tyrmään ne jotka sanovat, ettei kerkeä kun pitää hoitaa lapsia. Sen ymmärrän jos on yh. Mutta molemmat vanhemmat käsittävässä perhemallissa isä tai äiti voi sillä aikaa hoitaa lapsia, kun toinen huolehtii omasta terveydestään ja jaksamisestaan. Ettei vaan olisi tekosyy ;) ne lapsukaiset. Ja jos jollakulla on crossi kotona, niin isot muksut voi kattella telkkua popparikulhon kanssa ja perheen pienin voi olla liinassa selässä. Itse aiheutin pientä hämmennystä punttarilla kun kuopus oli selässä liinalla köytettynä :lol: Toimi kivana lisäpainona.

10min alkuun on paljon paljon paljon parempi kuin ei mitään. Tsemppiä kaikille. Nyt liikkumaan ja mahanahat tiukaksi. Vielä kerkeää hyvään kuntoon ainakin loppu kesäksi jos ei vielä juhannukseksi :)
 

Yhteistyössä