Painoindeksistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirri

Vieras
Pakko kyllä tulla tänne asti ihmettelemään tuota painoindeksiasiaa.

Painoindeksini on 21 (pituus 166 cm, paino 58 kg), ja sehän on normaali. Olen lihaksikas ihminen ja minulla on jonkin verran ylimääräistä, koenkin olevani indeksini mukaisesti normaalipainoinen.

Mutta indeksin mukaan olisin normaalipainoinen vielä 10 kg painavampanakin! Itse ajattelen, että kaksi - kolmekin kiloa nykyiseen painooni lisää, niin olisin ylipainoinen. Kumma homma.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Johtuisko siitä, että ruuminrakenteita on erilaisia ja normaali ei bmi:ssä taida tarkoittaa ihan läskitöntä, vaan sellaista pulleaa mutta tervettä enemmänkin.

Siis normaali tietenkin tarkotittaen sitä mikä on normaalin ylärajoissa.

Joo mulla sit taas on kaveri, joka näyttää painoindeksin ylärajoillakin nälkiintyneeltä. Suuntaa antavahan tuo on. Kerran täällä oli sellainen ketju, jossa oli bmi+kroppakuvia ja siinäkin näki, että samalla bmillä voi olla hyvinkin erikokoisia ihmisiä.

No se painoindeksi onkin semmoinen, että siinä on tilaa aika paljonkin olla eri paksuinen. Voihan olla rasvaa, aika paljonkin, ennenkuin on ylipainoinen. Mutta jos on tosi lihaksikas, niin sitten se indeksi ei enää toimikaan niin hyvin. Ja jollain voi olla alhainen indeksi, jos on tosi löysä, eikä lihaksia ollenkaan ja silti rasvaakin on kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Joo mulla sit taas on kaveri, joka näyttää painoindeksin ylärajoillakin nälkiintyneeltä. Suuntaa antavahan tuo on. Kerran täällä oli sellainen ketju, jossa oli bmi+kroppakuvia ja siinäkin näki, että samalla bmillä voi olla hyvinkin erikokoisia ihmisiä.

Tää oliskin tosi mielenkiintoinen ketju lukea!

Meitsin mies on painoindeksin mukaan ylipainoinen... koska harrastaa kehonrakennusta. Lihas painaa! On aika iso ero siinä, hankitko lisäkilot läskeissä vai lihaksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:

Tää oliskin tosi mielenkiintoinen ketju lukea!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1740043

Tossahan toi :)

Yhteistyössä