Oi ihania kuulumisia täällä

@Lilja93 en olisi kyllä oireettomuudesta huolissani, ja siis sullahan _on_ oireita, mutta siis pahoinvoinnista, itsellä on 5 raskautta ollut ja pahoinvointi alkanut aina vasta 6 + ja tässä nykyisessä 7+ ja siis sitä ennen ei ole ollut mitään muitakaan oireita paitsi kohtutuntemuksia. Ihana yhteinen ultrapäivä 16.2. täällä!
Äitikaverit on ihan parhaita! Mulla on nytkin kotona olevia ihania äitikavereita mutta ei yhtään raskaana olevaa - ei ole koskaan ollut yhtään ”raskauskaveria”, sellasen kun vielä saisi niin olis ihkua yhdessä masuja vertailla
Ihanaa
@Keltainenkukka92 että vointi on edelleen hyvä, sepä se onkin parasta kun vauva kasvaa, masu kasvaa ja vauhti vaan kiihtyy ja fiilis nousee

On sulla kyllä hommaa

Kääk aiemmin oon ollu oikeen koirahullu mutta nyt en vois kyllä kuvitellakaan että tässä olis vielä koiria kaiken lisäksi

Saat olla aika tehokas että kerkeet vielä raskauttakin fiilistelee, ettei mene vaan ”siinä sivussa”
Mulla oli se rakenneultra 20+0 ja sinänsä kaikki oli kunnossa tosin reisiluu oli lyhyehkö mutta normaalin rajoissa. Se juttu meni silleen että ultratessa kai itse kysyin että ”Mites se reisiluu” ja kätilö sitten että ”se oli hiukan lyhyt mutta tarkistan vielä koneelta mutta menee varmaan normaalivaihteluun” - no tarkisti sitten ja sanoi että kaikki on kunnossa. En sitten ollut huolissani mutta sitten kotona seuraavana päivänä menin kattoo ja nyt olen huolissani kun reisiluu oli vain 29,1 mm ja kriittinen raja 20+0 viikoille on 29,0 mm. No lisäksi sitten sellanenkin että np-ultrassa koko vastas 5 päivää isompaa ja nyt sitten 2 päivää pienempää eli siinä viikko eroa, ja reisiluu vastas 5 päivää pienempää (19+2) eli tavallaan tuossa np-mitassa ja reisiluussa 10 päivää eroa (tosin np mitta on tietysti kokonaismittaan perustuva). Mutta siis nyt olen huolissani kuitenkin, tosin yritän järkeistää itselleni että aiemmissakaan ultrissa en ole edes katsonut mittatuloksia tai verikokeiden tuloksia ja jos nytkään en olisi katsonut tai sattunut kysymään ultran aikana siitä reisiluusta niin kätilöhän olisi vain tarkistanut asian koneelta ja todennut kaiken olevan kunnossa ja olisin ollut iloinen. Kätilö oli myös aika nihkee tyyppi ylipäätään, ei puhunut juurikaan eikä edes melkein katsonut minuun päin vaan puhui lähinnä tietokoneelle. Niin tuosta kaikesta jäi nyt epävarma olo että onko kaikki nyt varmasti kunnossa kun on alkionsiirtoraskaus niin tarkka aika kuitenkin on tarkka niin miksi ensin on muka np-ultrassa ”iso” ja nyt sitten ”pieni” tai ainakin reisiluu on pieni.
Ehkä pitää jonnekin yksityiselle mennä jokusen viikon päästä vielä. Istukka on taas etuseinämässä kuten kahden aiemmankin synnytykseen johtaneen raskauden kanssa on ollut ja liikkeet mulla on aina tuntuneetkin sellasina muljahduksina ja pehmeinä töytäisyinä.
Noh pääosin kuitenkin en ole ollut huolissani vaan iloinen, raskaudesta on pystynyt enemmän nauttimaan ja fiilistelemään ja nauttimaan nyt kun liikkeet tuntuu selvästi ja nyt kun sukupuoli on tiedossa niin ekoja kertoja on mieli alkanut rientää sinne että jos kaikki todella menis hyvin niin kesällä meillä oikeesti olis pieni tyttövauva <3 Se olis kyllä niin ihanaa niin täydellistä, erityisesti kun lapset tosiaan nyt alotti sen päiväkodin niin 1.6. aloittaisin äitiysloman ja lapset siirtyisi takaisin kotihoitoon ja siinä kesäkuun alussa juuri sopivasti olis 8 pv kestävä seurakunnan kesäkerho (on päiväkerhon kesäversio) johon lapset menis ja sitten yhdessä vietettäisiin kesä vauvaan tutustuen ja kaikkea kivaa tehden ja sitten elokuussa esikoisella alkaisi eskari ja poika taas menisi takaisin seurakunnan kerhoon.
Lapset ovat siis nyt vuoropäiväkodissa 6 km päässä kotoa ja esikoisen eskari taas sitten on täällä kodin lähellä niin siksikin on ihan selkee homma että tuolla päiväkodissa eivät jatka.
Siis niin upeeta olis päästä viettää sitäkin aikaa että aamulla vietäisiin kaikki yhdessä ensin esikoinen eskariin ja sitten mentäisiin pojan ja vauvan kanssa asukaspuistoon tai muihin rientoihin ja sitten taas muutaman tunnin päästä haettais esikoinen eskarista ja sitten olis yhdessä aikaa taas tehdä vaikka mitä <3 Ja parina päivänä viikossa pojalla olis kerho ja silloin voisin vauvan kanssa osallistua vauvajuttuihin <3<3<3<3<3
Kerroin raskaudesta nyt lapsille ja vastaanotto oli sikäli ihan odottamanilainen: 5-v esikoinen kuunteli noin 10 sekuntia ja purskahti sitten ihan täyteen itkuun, oikeen sellaseen täyden pettymyksen, surun ja vihaisuuden huutoitkuun jota jatkui sitten puoli tuntia. No myöhemmin samana päivänä päiväunien ym jälkeen tuumasi sitten kuitenkin että ”no ehkä se vauva onkin ihan kiva” tosin pariin kertaan mainitsi että miksei vauva voisi olla poika. Esikoinen on siis itse tyttö, mutta ei yhtään mikään prinsessa- ja nukketyyppi ja tiedän että olisi ilahtunut enemmän poikavauvasta.
Nuorempi lapsi, melkein kolme, ei siinä kertomistilanteessa ollut juuri milläänsäkään, totesi vain että ei anna vauvalle näitä hänen autojaan, mutta tänään yllättäen kysyi että ”onko se vauva jo mennyt pois (mahasta)”, sanoin sitten että ”Eikun se vauva kasvaa täällä mahassa kunnes on tarpeeksi iso niin sitten syntyy ja tulee sitten tänne meidän vauvaksi meidän kotiin asumaan” niin poika katsoi hetken ja totesi sitten että ”ei minä en tykkää vauvoista”

Palasi taas hetken päästä että ”vauva ei saa leikkiä tällä autolla” johon totesin että ei saa ei niin sitten hymyili tyytyväisenä tyyliin että no kai se vauva on sitten ihan mukiinmenevä juttu
Karhurouvanen 20+3