Paino ei vaan tipu, vattu soikoon!

Eikös sitä aina sillointällöin ole naistenlehdissä sitä että nää kenitekoiset makeutusaineet aiheuttaa selluliittiä? sillonhan niiden on vaikutettava elimistöönkin muullakin tavalla kun läpimenona?

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Miten se kumoutuu viikonloppuna jos arkipäivien saldo on -2500 kaloria ja viikonloppuna syön sen 2000 kaloria, mikä on tämänkokoisen normaali määrä? Enhän mä silloin täytä tuota arkipäivien vajetta? Vai?

Kilo läskiä sisältää n. 7000 kilokaloria. 500 kilokalori viikkovajeella menee 3,5 kuukautta kilon laihtumiseen. Eli, ole tyytyväinen siihen 400 grammaas....

Mä laihdutin viimeksi kalorilaskurin kanssa, joten aika tarkkaan opin silloin laskemaan miten paljon niitä on missäkin. On muuten hyvä vempain, suosittelen.

Tuli mieleen, että kuukautiset kai vaikuttaa myös? Mulla nyt menossa 4. päivä, joten sekin voi nostaa painoa eikö? (toiveikkaana)

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Vai vettä :x En tykkää vedestä, juon light-mehuja ja -juomia. Pitääkö oikeasti vaihtaa veteen?

Light-mehut totuttavat makeaan ruokaan. Vettä voi maustaa esim. sitruunatiivisteellä. Myös jääpalat "parantavat" sen makua.

Mä voisin elää pelkällä makealla :ashamed: |O

Tuttu juttu, mutta siitä kertyy aivan liikaa kaloreita. Makeaa kun syöt, niin sitä tekee mieli koko ajan enemmän. Siitä ei tule hyvä olo kuin tosi pieneksi hetkeksi. Sitten tulee väsymys ja tekee mieli koko ajan enemmän makeaa. Toi on kierre, joka vaan on pakko katkaista. ja siitä on mahdollista päästä eroon, yllättävän äkkiäkin.

Mun makea välipala on yleensä vanukas tai vehnäpulla. Onko nekin huonosta vai? Ei meillä karkkia tms. viikolla syödä.

Mä en osaa kaloreita laskea mutta mun korvaan laihdutus ja pulla-yhdistelmä kuulostaa aika kummalle. Mistä se vanukas on tehty, eikö se ole samaa kuin karkki? Minkä takia edes makea välipala (kenelleekkään) joka päivä?

No mulla on se makeanhimo, joka laantuu, kun ruuan jälkeen saan jotain makeaa. Mitä sillä on väliä mikä se on, kunhan pysyn sallituissa kaloreissa?

mun puolesta sillä ei ole mitään väliä. Mutta jos haluat laihtua etkä laihdu, niin helpommaiksi keinoksi kuvittelisin pullan yms syönnin. Kai sillä on muutakin väliä mitä syö, eikä vaan kalorimäärällä? Siis kaikessa syötävässähän on kaloreja, kannattasis varmaan syödä ne kalorit jostain mistä on enemmän hyötyä.

Ei se makeanhimo ole mikään kontrolloimaton voima. ;)

Miten se kumoutuu viikonloppuna jos arkipäivien saldo on -2500 kaloria ja viikonloppuna syön sen 2000 kaloria, mikä on tämänkokoisen normaali määrä? Enhän mä silloin täytä tuota arkipäivien vajetta? Vai?

Kilo läskiä sisältää n. 7000 kilokaloria. 500 kilokalori viikkovajeella menee 3,5 kuukautta kilon laihtumiseen. Eli, ole tyytyväinen siihen 400 grammaas....

Sä et nyt ihan ymmärtänyt. Ap:n viikkovaje on 2500 kcal. Eli kilo lähtee vajaassa kolmessa viikossa. Edellyttäen, että ap:n energiankulutus on n. 2000 kcal.

googlettelin:
Tutkimus: Makeutusaine ei auta laihtumaan
Keinotekoinen kaloriton makeutusaine voi vaikeuttaa laihtumista, amerikkalaistutkijat sanoivat sunnuntaina. Rottakokeissa makeutusainetta sisältänyttä jukurttia syöneet rotat söivät enemmän ja lihoivat enemmän kuin sokerilla makeutettua jukurttia syöneet.

Lue lisää: Helsingin Sanomat 10.2.2008 20:40

Mä laihdutin viimeksi kalorilaskurin kanssa, joten aika tarkkaan opin silloin laskemaan miten paljon niitä on missäkin. On muuten hyvä vempain, suosittelen.

Tuli mieleen, että kuukautiset kai vaikuttaa myös? Mulla nyt menossa 4. päivä, joten sekin voi nostaa painoa eikö? (toiveikkaana)

Mulla ainaki on just ennen kuukautisia se korkein lukema, sitte kun menkat alkaa niin turvotus poistuu.. Neljäntenä päivänä on oikeestaa jo paljon helpompi olo...

eräässä lehdessäkin oli juttua näistä laihduttajista,ja niillähän oli osalla noussut jopa paino,mutta silti ihmiset sanoi,että olet laihtunut,eli ympärysmitta oli pienentynyt,läski siis lähtenyt.mutta oliko lihaksia sitten tullut

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
eräässä lehdessäkin oli juttua näistä laihduttajista,ja niillähän oli osalla noussut jopa paino,mutta silti ihmiset sanoi,että olet laihtunut,eli ympärysmitta oli pienentynyt,läski siis lähtenyt.mutta oliko lihaksia sitten tullut

Mulle sanotaan koko ajan ihan samaa vaikka painoa ei ole lähteny kuin 4 kiloa :) Hassua :D

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Mulla ainaki on just ennen kuukautisia se korkein lukema, sitte kun menkat alkaa niin turvotus poistuu.. Neljäntenä päivänä on oikeestaa jo paljon helpompi olo...

Kyl mullakin näkyy kierto painossa. Laihuttaessa tuli aina piikki tietyssä kohtaa.

Tuntuu, että vain keksit syitä ja selittelet itsellesi asioita... Jos todella haluat laihtua, niin voisi olla hyvä pitää nyt pieni makeankoukusta irrottava tehojakso, jolloin saisit painonpudotukseen tehostartin ja pääsisit eroon makeanhimosta ja huomaisit, että et ole yhtään väsyneempi ja vihaisempi, vaikket söisi makeaa.

Mut näyttää siltä, ettet ole ihan tarpeeksi tosisssasi lahtumistavoitteesi kanssa.

Mä suosittelen liittymään kiloklubiin niin siellä sulle lasketaan sopiva kalorimäärä mitä voit syödä.
Itse olen 171 cm, 78 kg ja tällä hetkellä syön noin 1900 kaloria päivässä, liikun lähes päivittäin mikä tietty nostaa kalorimäärää.
Kiloklubissa näkee myös kätevästi paljonko missäkin on kaloreita.

Menee mullakin farkut jo vähän paremmin päälle. Pitäisikö siis heittää vaaka seinään?

Vaatteet kertoo parhaiten.
Ja tuohon sokerinhimoon sen verran,että mulla sillä on ollut vaikutusta kun jättänyt ihan minimiin.
2 vuotta -30kg.

Menee mullakin farkut jo vähän paremmin päälle. Pitäisikö siis heittää vaaka seinään?

Jos haluat jatkaa itsesi uskottelemista laihtumisesta, niin tee niin ja jatka pullanmössäystä. Sori kun sanon rumasti, mutta toivon, että pieni sisuuntuminen auttais sua jämäkkyyteen.

Tuntuu, että vain keksit syitä ja selittelet itsellesi asioita... Jos todella haluat laihtua, niin voisi olla hyvä pitää nyt pieni makeankoukusta irrottava tehojakso, jolloin saisit painonpudotukseen tehostartin ja pääsisit eroon makeanhimosta ja huomaisit, että et ole yhtään väsyneempi ja vihaisempi, vaikket söisi makeaa.

Mut näyttää siltä, ettet ole ihan tarpeeksi tosisssasi lahtumistavoitteesi kanssa.

Mun ainoa oikea motiivi onkin se, että löin vetoa asiasta. Harmittaa tietysti, että kaikki vaatteet ei enää mahdu päälle, mutta muutoin en ole menettänyt hermoja itseni kanssa. Mulla menee liian hyvin, jotta jaksaisin laihduttaa ihan vaan itseni takia. Elämä on.

Jos haluat jatkaa itsesi uskottelemista laihtumisesta, niin tee niin ja jatka pullanmössäystä. Sori kun sanon rumasti, mutta toivon, että pieni sisuuntuminen auttais sua jämäkkyyteen.

:xmas: Ei valitettavasti auta tähän tonttuun.

Mun ainoa oikea motiivi onkin se, että löin vetoa asiasta. Harmittaa tietysti, että kaikki vaatteet ei enää mahdu päälle, mutta muutoin en ole menettänyt hermoja itseni kanssa. Mulla menee liian hyvin, jotta jaksaisin laihduttaa ihan vaan itseni takia. Elämä on.

Miksipä siis luopua siitä elämän isosta ilosta? :) Mä ymmärrän sua, olen itsekin koukussa makeaan. Ei terveysintoilijat sitä ymmärrä.

Joo, mutta aikuisten oikeasti, olen saanut nyt tässä hyvin vinkkejä. Kiitos :flower: Yritän vähentään sokerin ja makeutusaineiden käyttöä. Ostan mehukannun ja sitrushedelmiä. Näitä nyt ainakin kokeilen. Yritän juodakin enemmän, se on mulla aina vähän heikkoa.

Miksipä siis luopua siitä elämän isosta ilosta? :) Mä ymmärrän sua, olen itsekin koukussa makeaan. Ei terveysintoilijat sitä ymmärrä.

En mä ainakaan mistään ole luopunut, vähentänyt vaan.
Juuri söin äsken suklaata ja silti kyllä laihdun.
Se määrä, se määrä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Mä suosittelen liittymään kiloklubiin niin siellä sulle lasketaan sopiva kalorimäärä mitä voit syödä.
Itse olen 171 cm, 78 kg ja tällä hetkellä syön noin 1900 kaloria päivässä, liikun lähes päivittäin mikä tietty nostaa kalorimäärää.
Kiloklubissa näkee myös kätevästi paljonko missäkin on kaloreita.

Me ollaan aika samoissa mitoissa, sulla vähän parempi pituus-paino-suhde kylläkin :) Tuo kiloklubi on varmaan samantapainen kuin se kalorilaskuri? Sitä olen käyttänyt puoli vuotta ja luulen, että on tuolla takaraivossa vieläkin.

Joo, mutta aikuisten oikeasti, olen saanut nyt tässä hyvin vinkkejä. Kiitos :flower: Yritän vähentään sokerin ja makeutusaineiden käyttöä. Ostan mehukannun ja sitrushedelmiä. Näitä nyt ainakin kokeilen. Yritän juodakin enemmän, se on mulla aina vähän heikkoa.

Mainitsit tossa jossain, että sulla on ruokailun jälkeen makeanhimo. Se kielii siitä, että verensokerisi on päässyt laskemaan liian alas, sitten syöt, verensokerit heilahtaa ja aikaansaa kamalan makeanhimon. Selllaisen, että voisi mennä vaikka seinän läpi, että saa jotakin makeaa!

Sun täytyisi syödä useampi pieni ateria päivässä ja suosia hitaati energiaa antavia hiilareita, tummaa riisiä, ruisleipää, tummaa pastaa, siis jos hiilareita syöt tuossa muodossa. Nekin olisi parempi vaihtaa kasviksiin, niitä kun saa syödä tolkuttoman paljon, ei voi nälkä vaivata.

Tsemppiä!