PÄIHTEET RASKAUDEN AIKANA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenna_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jenna_

Vieras
Mitä mieltä olette päihteiden (alkoholi, huumeet, tupakka) käytöstä raskauden aikana? Onko teillä omakohtaista kokemusta, jos on niin millaisia vaikutuksia tai seurauksia käytöllä on ollu joko äitiin tai lapseen?

Mitä mieltä olette päihteiden (alkoholi, huumeet, tupakka) käytöstä raskauden aikana? Onko teillä omakohtaista kokemusta, jos on niin millaisia vaikutuksia tai seurauksia käytöllä on ollu joko äitiin tai lapseen?

Olen rv35 ja olen saunaoluet juonu viikottain,tosin en alkuraskaudessa etovan olon vuoksi. Mielestäni yksi tai kaksi olutta saunapäivänä ei ole haitaksi,varsinkin kun minulla on tota ylipainoa reilusti joten eihän minun alkoholipitoisuus veressä edes nouse yhtään kahdesta kaljasta.

Viimeksi muokattu:
Nuorena, kun odotin esikoistani 17-vuotiaana, join alkoholia satunnaisesti. Raskausviikolla 15 taisin jopa vetää kunnon kännitkin. Sikiön liikkeiden tunnuttua en koskenut mihinkään muuhun kuin tupakkaan. Raskauden puoleen väliin tuli poltettua kaikilta salaa, paitsi kaveripiirissä täysin avoimesti muiden mukana. Mutta sitä oli nuori ja tyhmä ja liikku täysin väärässä porukassa.
Jälkeen päin sain vielä pojan, joka on nyt 15vuotta. En hänen odotusaikana polttanut tai juonut alkoholia. Olen nyt 39 ja odotan kuopustani enkä ole koskenut, enkä koske tupakkaan tai muuhunkaan. kaduttaa vieläkin että jo nyt täysin aikuisen tyttäreni odotusaikana piti olla niin idiootti.

joissa äiti on odotusaikana tupakoinut. ensinnäkin se on ihan törkeen näköistä, kun raskaana oleva nainen polttaa!! ja toisekseen, jokainen näistä tupakoivista on raskauden aikana joutunut ravaamaan vauvan painoseurannassa, koska vauva ei ole kasvanut normaalisti!!!!

eräskin äiti joi saunakaljat ja poltti ja hänen vauvallaan oli synnyttyään pitkään paha suolistotulehdus. joutui olemaan sairaalassa pari kk.

että en todellakaan suosittele. itse en edes pystyisi moiseen. tupakoin kyllä ennen raskautta, mutta molempien raskauksien aikana olen ollut 100% polttamatta!!!!!!!!!!!! eikä tulis mieleenkään juoda edes sitä yhtä saunakaljaa.

kertoo jotain moraalista ja "aikuisuudesta" jos ei pysty raskausaikaa ilman päihteitä olemaan. typerää, tietämätöntä teinimeininkiä. paree sitten olla tekemäti niitä lapsia, jos niistä ei alun alkaen osaa kunnolla huolehtia.

:(

Hmm... No miltäs tämä yhdistelmä oikein kuulostaa: vauva vatsassa+alkoholia+tupakkaa päälle+vielä pari imaisua pilveä = hyvä fiilis - vai??

Tai sit tämä yhdistelmä: vauva vatsassa+limppari/alkoholiton cidukka+suolatikut+jäätelö = hyvä fiilis ja hyvä omatunto??

Mä ainakin valitsen riemusta kiljuen toisen näistä - siis jälkimmäisen vaihtoehdon!

En vaan yksinkertaisesti ymmärrä, enkä edes halua ymmärtää päihdeodottajia. Ette anna vauvalle edes mahdollisuutta terveeseen alkutaipaleeseen elämässä.

Esimerkkinä haluan tuoda esille yhden tositarinan: Tuleva Äiti tuli synnyttämään esikoistaan miehensä kanssa. Äiti ja isä kysyivät kätilöltä vielä ennen synnytys-saliin siirtymistä, että voisivatkohan he molemmat mennä vielä röökille, kun muuten tulee NIIN PITKÄ tauko polttamisessa?

Ja tämä on ihan tosi juttu. Mettikääpä sitä ja miettikää millaisen nikotiinimyrkytyksen se juuri maalimaan syntyvä viaton lapsi on jo saanut. Oksettavaa...

Olen rv35 ja olen saunaoluet juonu viikottain,tosin en alkuraskaudessa etovan olon vuoksi. Mielestäni yksi tai kaksi olutta saunapäivänä ei ole haitaksi,varsinkin kun minulla on tota ylipainoa reilusti joten eihän minun alkoholipitoisuus veressä edes nouse yhtään kahdesta kaljasta.

Alkoholipitoisuus SINUN veressäsi ei ehkä nouse kovaan korkealle, mutta entä sikiö, joka on sinua kymmeniä kiloja pienempi ja painaa tällä hetkellä ehkä sen 2-3kg?! Alkoholi imeytyy veren mukana eli napanuoran kanssa suoraan sikiöösi. Haloo!!

Eli sinusta on ihan ok, että sinun kohdussa kasvava sikiö voi kerran viikossa olla kännissä!?!

Minkäänlainen alkoholiannos ei ole sikiön hyväksi. En todellakaan pysty ymmärtämään äitejä, jotka eivät pysty olla raskauden aikana juomatta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä