Nyt rv 13+6, join vappuna shampanjaa 1/2 lasillista eli noin puoli desiä. Esikoisen odotuksessa maistoin silloin tällöin (ehkä koko raskaudessa n. 3 kertaa) puoli lasillista viiniä, mikäli oli jotain oikein spesiaalia tarjolla.
Tuollaisesta määrästä ei tietenkään ole mitään vaikutusta lapseen, eikä itseeni. Suurempia määriä tai useammin ei ole ollut tarvetta, enkä kyllä uskaltaisikaan riskien pelossa. Suositushan on tietysti nollalinja, joka on erittäin hyvä pitää, etekin jos ei kykene vain maistamaan, vaan maistamisen jälkeen mieli tekee enemmänkin juoda...