Pahoitinko suotta mieleni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian herkkäkö tässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko kuitti tallessa. Käy vaihtamassa toiseen. Tai ehdotat että vaihdat toiseen. Pidät itse tämän lahjan ja annat sen jollekin toiselle ja ostat jonkun muun vastaavan tälle lapselle.

Onko kuitti tallessa. Käy vaihtamassa toiseen. Tai ehdotat että vaihdat toiseen. Pidät itse tämän lahjan ja annat sen jollekin toiselle ja ostat jonkun muun vastaavan tälle lapselle.

Kuittia ei tallessa ja meillä jo tuo sama peli. Minulla kyllä "vilahti" mielessä että ostaisin jotakin muuta tilalle, mutta jotenkin se vaan jäi siinä tilanteessa.

Se äitihän ei missään nimessä voinut tarkoittaa, että annetaan teidän antama lahja sitten jollekin toiselle lapselle syntymäpäivälahjaksi.
Anna hyvän kiertää.

[QUOTE="vieras";24129059]Se äitihän ei missään nimessä voinut tarkoittaa, että annetaan teidän antama lahja sitten jollekin toiselle lapselle syntymäpäivälahjaksi.
Anna hyvän kiertää.[/QUOTE]

No ihan yhtä pahahan se on. Että annetaan eteenpäin!

[QUOTE="vieras";24129059]Se äitihän ei missään nimessä voinut tarkoittaa, että annetaan teidän antama lahja sitten jollekin toiselle lapselle syntymäpäivälahjaksi.
Anna hyvän kiertää.[/QUOTE]

No sitä mä ainakin oletinkin sen tarkoittavan. :D Mutta se ei ole mitään hyvän kiertämistä, jos annetaan eteenpäin lahja, eikä raaskita itse ostaa synttärisankarille omaa lahjaa, joka on itse hankittu ja hänen tarpeilleen mietitty. Se on vaan nuukuutta :rolleyes: ja se on epähuomaavaisuutta ja huonoa käytöstä, ettei asiallisesti kiitetä lahjasta.

Onko teillä mennyt kasvatuksessa jokin ohi vai miten te ette tiedä, että lahjan voi aina antaa uudelleen? Ja se on jopa suotavaa nykyisessä kertakäyttökulttuurissa.

No mie en ois ehkä suuttunut tahi loukkaantunut, jos lahja siis on sellainen, että kahdella samanlaisella ei tee mitään: esim. just joku peli tai kirja, DVD tai vastaava.
Mie oisin varmaan harmitellut, ja ehdottanut että ostan uuden / vaihdan sen toiseen, tai sit just tarttunut tuohon: ”laitetaan kiertoon”-tarjoukseen sanomalla, että niin jos teillä on sille jatkokäyttöä, niin hankkikaa sitten vaikka itse jotain muuta siihen tilalle.

Jotain autoja, legorakennussarjoja jne voi olla montakin samanlaista, kivemmat leikithän niillä saa, jos niitä on enemmän, mutta todellakin jollain lauta- tai konsolipelillä tai DVD:llä ei kahdella samanlaisella oikein tee mitään.

[QUOTE="hipp";24127910]no mutta pojot kotiin sitten sulle:D.Sankarin äitikin voi olla ollut hermostunut ja suusta tullut tuollainen "sammakko" josta joku voi loukkaantua.:)[/QUOTE]

Totta tämäkin. Äidillä pienet kaksostytöt, joten voihan tuon laittaa väsymyksen piikiinkin.

No mie en ois ehkä suuttunut tahi loukkaantunut, jos lahja siis on sellainen, että kahdella samanlaisella ei tee mitään: esim. just joku peli tai kirja, DVD tai vastaava.
Mie oisin varmaan harmitellut, ja ehdottanut että ostan uuden / vaihdan sen toiseen, tai sit just tarttunut tuohon: ”laitetaan kiertoon”-tarjoukseen sanomalla, että niin jos teillä on sille jatkokäyttöä, niin hankkikaa sitten vaikka itse jotain muuta siihen tilalle.

Jotain autoja, legorakennussarjoja jne voi olla montakin samanlaista, kivemmat leikithän niillä saa, jos niitä on enemmän, mutta todellakin jollain lauta- tai konsolipelillä tai DVD:llä ei kahdella samanlaisella oikein tee mitään.

aivan . sussuhamstereita voi olla monta samanlaista ja niitä palikoita, mitä niissä paketissa on. ei haittaa. mutta jos oli kyseessä vaikka monopoli-peli, niin ei 2 tee mitään.

Mun mielestä tosi väärin tehty, kun ihmetelty, että meillä on jo tää. Joku kirjoitti, että etukäteen lapsen kanssa sovitaan, että jos tulee samanlaisia lahjoja, niin niitä kehutaan silti, eikä ihmetellä, että no tämähän mulla jo on. Näin minäkin oon lapseni kanssa tehnyt ja hyvin toiminut. Mielestäni lahjansaajan perhe on tehnyt ERITTÄIN väärin tapauksessasi. Lahja on aina lahja ja lahjan antamisen tarkoitus on pääasia. Väkisinkin saattaa joskus tulla samoja tai ei-odotettuja lahjoja. Ja kaikesta pitää olla kiitollinen. Afrikan lapsetkaan tuskin edes tietää mikä lahja on... Mutta meitä perheitä mahtuu Suomeen ja maailmaan ihan hurjasti erilaisia. Ja äitejä, jotka ei ns. "ajattele nokkaansa pidemmälle". Mistä ihmeestä voi tietää, mitä sankari jo omistaa? Pitääkö siihenkin kehitellä nettisivusto, kuten hääpareilla jo on? Sieltä voi katsoa, mitä toivovat ja mitä lahjoja kukin on varannut antavansa...

. Mistä ihmeestä voi tietää, mitä sankari jo omistaa? Pitääkö siihenkin kehitellä nettisivusto, kuten hääpareilla jo on? Sieltä voi katsoa, mitä toivovat ja mitä lahjoja kukin on varannut antavansa...

Meillä on ollut tapana kysellä lahjatoiveita tai jos ei olla päästy kyselemään, niin ollaan sit ostettu jotain sellaista, millä ei ole väliä vaikka ois useampikin samanlainen.

Ja eikös siinä ap:n esimerkissä se lapsi itse todennut, että heillä on jo sellainen? Lapset on kuitenkin aina lapsia, ja se on voinut tulla ihan spontaanisti lapsen suusta ja äiti on siitä ehkä häkeltynyt ja ekana töksäyttänyt just sen, että laitetaan kiertoon tarkoittamatta sitä millään pahalla, vaan esim. ehkä just sitä, että sen pelin voi vaikka kaupata huutiksessa ja sillä rahalla ostaa pojalle jonkun sellaisen pelin, jota hänellä ei vielä ole ja näinollen säästää uuden lahjan miettimisen vaivan lahjan tuojalta.

Jos näin on päässyt käymään, niin kyllä on pahasti päässyt käymään...

Meillä on ollut tapana kysellä lahjatoiveita tai jos ei olla päästy kyselemään, niin ollaan sit ostettu jotain sellaista, millä ei ole väliä vaikka ois useampikin samanlainen.

Ja eikös siinä ap:n esimerkissä se lapsi itse todennut, että heillä on jo sellainen? Lapset on kuitenkin aina lapsia, ja se on voinut tulla ihan spontaanisti lapsen suusta ja äiti on siitä ehkä häkeltynyt ja ekana töksäyttänyt just sen, että laitetaan kiertoon tarkoittamatta sitä millään pahalla, vaan esim. ehkä just sitä, että sen pelin voi vaikka kaupata huutiksessa ja sillä rahalla ostaa pojalle jonkun sellaisen pelin, jota hänellä ei vielä ole ja näinollen säästää uuden lahjan miettimisen vaivan lahjan tuojalta.

Jos näin on päässyt käymään, niin kyllä on pahasti päässyt käymään...

Höpö-höpö.
Nykyään vaan tuntuu, että liiankin herkästi kaikista asioista etsitään jotain negatiivista ennemmin kun mietittäis niitä positiivisia puolia: ”Ai, hänellä oli tuo peli jo... mutta koska heillä oli se, niin se varmaan ois ollut tosi mieluisa lahja. Nyt onneksi pojan äiti laittaa sen kiertoon ja ostaa sit pojalle jonkun muun lahjan ja säästää minulta vaivan miettiä taas uusi lahja.”

Tai siis mie ajattelen noin. En mie jaksais mököttää siitä, jos jollakulla on jo se peli, minkä mie vien lahjaksi, jos mie itse kerran sen riskin otan että vien lahjan, joka sankarilla jo voi olla ja jolle ei toiselle samanlaiselle ole käyttöä.

Yhteistyössä