Minä ja minun p*skat parisuhteet :´( Neuvoja tai tsemppejä kaipaisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vielä tuli mieleen sekin että varaudu siihen (ja varmaan miesystäväsi tunnetkin hyvin ja osaat varautua) että se mies tulee teidän eron jälkeen haukkumaan sua teidän porukassa vaikka miten. Tavallaan voit kavereitasikin etukäteen valmistaa siihen, että tuo mies on sen luonteinen että tulee pelaamaan likaista peliä eron jälkeenkin.

Mutta siinäpä mies vaan häpäisee itsensä.

Vielä tuli mieleen sekin että varaudu siihen (ja varmaan miesystäväsi tunnetkin hyvin ja osaat varautua) että se mies tulee teidän eron jälkeen haukkumaan sua teidän porukassa vaikka miten. Tavallaan voit kavereitasikin etukäteen valmistaa siihen, että tuo mies on sen luonteinen että tulee pelaamaan likaista peliä eron jälkeenkin.

Mutta siinäpä mies vaan häpäisee itsensä.

No, tämä mies ei ole samalla tavalla paha kuin se minun exä. Ex oli ihan narsisti, piti väkisin uhkailemalla siinä suhteessa ja syytti minua kaikesta. Nykyinen on jotenkin äkkipikainen eikä osaa hermostuessaan käyttäytyä. Ex suunnitteli ja oli kylmän rauhallisen julma.

En usko että tämä nykyinen mies hirveästi haukkuisi minua, on kuitenkin ihan erilainen kuin tuo ensimmäinen, ovat siis kuin yö ja päivä. Siksi olenkin niin pirun pettynyt siihen että tämä nykyinen on ottanut jotenkin esimerkkiä tuosta exästä. Siis on oppinut mitkä ovat ne minun herkät kohdat, koska olen ollut niin hölmö että olen ne itse hänelle kertonut heti suhteen alussa.

Mutta juu, tosiaan, uskon että naispuoliset kaverit kyllä ovat ihan minun puolellani. Mutta itse olen aika poikatyttö, ja ystävystyn paremmin miesten kanssa. Ja olen töissä miesvoittoisella alalla jne. Joten hyviä naispuolisia ystäviä minulla on itse asiassa suht vähän. Mutta jotenkin en jaksa tuosta nyt murehtia.
Tuon exän kohdalla sain ihan paniikkikohtauksia kun mietin miten kaikki yhteiset ystävät minut hylkäävät, ja oli niiin helpottavaa huomata ettei oikeastaan paljon mikään muuttunut. Vähän joutuu järjestelemään ettei törmätä exän kanssa kavereilla, mutta muuten tilanne on ihan OK. Ja uskon että näin on ehkä jatkossakin.
Ja muutenkin olen niin erakko että olen nytkin oikein hyvin pärjäillyt pelkä fb:n voimin, en ole tavannut oikeastaan yhtään ystävää joulun jälkeen.

Onneksi on työ ja koulu, en ihan ole muuttunut mökkihöperöksi :D

Hienoa kuulla että sulla on elämässä semmoisia vahvuuksia mitkä auttaa tämän yli. :)

Yksi lause särähti korvaan, eli siis se että "olin hölmö kun menin suhteen alkuvaiheessa tunnustamaan herkät puoleni".
No, ehkä ekoilla 2-3 tapaamiskerralla ei kaikkea kannata kertoa, mutta jossain vaiheessahan niistä omista herkistä kohdista ja huonoista puolista on hyvä kertoa miesystävälle. Jokainen tulee sorkkineeksi puolison herkkiä kohtia ainakin joillakin tapaa riidoissa, mutta siinäkin on rajansa: terve ihminen ei sorki toisen taustaa, jos toinen on ollut väkivallan uhrina. Jos joku nainen on raiskattu niin uuden siipan taholta on sairasta iskeä samalla tavalla uudelleen.

Mä vielä viilaan terveen miehen kuvausta, eli mun mies (ja moni tuntemani tavisäijä) ei uhkaisi varsinkaan raiskaamisella, mutta myöskään väkivallalla vaikka heillä olisi minkälainen pirttihirmu naisystävänä ja vaikka olisi kuinka paha riita. Ne riitatilanteessa vaikka lähtee lenkille tai muutoin pois tilanteesta ennen kuin koskevat suutuspäissään naiseen.

Viimeksi muokattu:
Elävä painajainenhan tuosta tulee. Tiedät sen. Sulla on voimia ja järkeä, lähde.

Kyllä sää sun elämän saat järjestettyä, oot tehny niin jo monta kertaa.
Mutta ne koirat huolestutti sua?
Todellakin sietääkin huolestuttaa. Mies onijo pahoinpidelly sua, luvannut tehdä paljon pahaa lisää. Hänen tarkoitus on SATUTTAA SUA, jäämällä ok tavallaa osoitat miehelle etei pysty niin paljoo sua satuttaa että lähtisit, niin arvaappa mitä se mies tekee seuraavana!!! Se (ensin vaikka salaa) suutuspäissään potkasee niitä koiria! Luuletko että se niistä välittää? Sinulle rakkaimmista? Luuletko että potkasee uudestaan kun huomaa että koirien rääkkääminen satuttaa sua? -Potkaseetaatusti ja lyö vielä jollai perään.

Nainen nyt pois sieltä! Ja koirat mukaan! Äkkiä! Josset ittes takia jaksa lähteä, niin sun täytyy jaksaa nyt niiden koirien takia ennen kuin ne pahoinoidellään ja traumatisoidaan tai tapetaan. Tai traumatisoidaan ja pahoinpidelläö nii pahasti että itse joudut viemään eläinlääkärille ja olee vieressä kun sun verinen koira joudutaan toivottamana nukuttaa.

Kerrostaloasunto on koirille ihan hyvä, voi olla jopa turvallisempi kuin omakotitalo. Ne pitää pintä asuntoa pesäkolonaan, helppo pitää silmällä joka nurkkaa, toisin kuin omakotitalo jossa pitää juosta joka huoneessa tarkistamassa mikä narahti. Tärkeämpää on se että pääsevät ulos, ja saavat sisällä ja ulkina mielekästä tekemistä. 4h-yhdistyksellä on melki joka kaupungissa reippaita nuoria koiran ulkoiluttajia, ei maksa paljoo ja on kotitalousvähennyskelpoisia.
Voit myös soittaa paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle onko heillä kontakteja mahdollisuuksia sijoittaa koiria jonnekin vähäks aikaa hoitoon? Tai apula-palstalta kysyä haluaisko joku sijoittaa koiria hetkeks luokseen?
LUOJAN KIITOS koirat on sun nimissä niin saat ne pois sieltä miehen ulottumattomista heti!!

Toivottavasti sait tästä vähän uutta näkökulmaa siihen ettet "jaksa" lähteä.

Sulle käy niin, koska tietäen tai tietämättäs valkkaat sellasia miehiä. Yks huono ukko on huonoa tuuria, mutta jos jokainen parisuhteista menee tietyllä kaavalla ojasta allikkoon niin jokin miehiä yhdistää ja se piirre sua viehättää.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä (olen 40-vuotias) voin sanoa, että näin se menee. Ongelma on siinä, että se valintaprosessi on alitajuinen, ja vaikka itse yrittäisi välttää näitä miehiä, se ei vaan kerta kaikkiaan tietoisesti onnistu. Eli ikään kuin ihmisen sisäinen ääni on sekaisin alusta pitäen. Yleensä näin käy, kun ihmisen omat vanhemmat ovat narsisteja.

Ap, koska olet kuullut kenenkään sanovan, että "hyvä kun jäin väkivaltaiseen suhteeseen!!"? Aivan, et olekaan kuullut, koska kukaan joka jää, ei ole tyytyväinen. Ei kukaan. Miksi luulet että sinä olisit poikkeus? Miksi luulet, että sinusta tulee maailman ensimmäinen, joka on onnellinen väkivaltaisen miehen kanssa? Ei sinusta tulekaan. Eli lähde heti pois. Ei se siitä paremmaksi muutu, pahenee vain. Niinhän se on tähänkin asti tehnyt.

Ajattelepa tätä: Olisit voinut kuolla tai vammautua pysyvästi jo sillä ensimmäisellä kerralla, kun avomiehesi pahoinpiteli sinua ja hakkasi päätäsi seinään. Todennäköistä on, että väkivalta raaistuu, jos jatkat suhdetta. Älä MISSÄÄN NIMESSÄ jää tähän suhteeseen. Koirat selviävät kyllä vaikka kerrostalokämpässäkin, ystäviä saa uusia jos vanhat ovat niin typeriä että hylkäävät tuollaisen takia. Henkeä ja terveyttä et saa takaisin, ja juuri ne ovat nyt ihan oikeasti vaarassa. Lähde.