ongelmana huonot parisuhteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansa_ansassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ansa_ansassa

Vieras
olen nuori nainen joka heräsi tänään. kautta aikain minulla on ollut miehiä jotka ovat moniongelmaisia ja persaukisia. minä olen kustantanut heidän elämäntyylinsä. tuntuu ihan siltä kuin ostaisin itselleni "rakkautta". teen saman kuvion joka kerta. minulla on ollut ainoastaan yksi normaali parisuhde. tosin oliko sekään normaali, mies oli hyvä, minä kelvoton. siinä suhteessa mies elätti minut.
olen päihdeongelmainen joten liene luonnollista hakeutua suhteeseen päihdeongelmaisten kanssa.
alan vaan olla niin kyllästynyt tähän.

mietin mistä tämä kaikki johtuu ja vastauksen löysin vanhemmistani. yllättäen :) isäni on täysi hamppi jota äitini elättää.

että semmosta. onko mulla kohtalotovereita? :(

Vieras tekisinpä minäkin. Lasinen lapsuus on tehnyt minusta epävarman ihmisen joka ei usko että joku todella rakastaisi minua sellaisena kuin olen. Ehdoitta.

Kiitos! Tekisi mieli tuolle miehelle sanoa että lähtee...en kuitenkaan tee sitä. Ihan kuin rankaisisin itseäni. Mitä huonommin mies minua kohtelee sen tiukemmin pidän suhteesta kinnni. :( Taidan olla läheisriippuvainen.

Läheisriippuvainen tai ei, ei ole sinulle hyväksi tuo suhde, ei. Suosittelisin terapiaa, että saat elämäsi kuntoon, koska selkeästi haluat jotain tapahtuvan tilanteellesi. Tämä on hätähuuto.

en ilkeäisi terapiassa puhua tästä. on aika hävettävä juttu. tätä on jatkunut vuosia ja minä tajusin sen vasta tänään. ehkä voin pikkuhiljaa alkaa itse muuttaa asioita joskin totuttujen tapojen muuttaminen on vaikeaa.

Terapeutti on vieras ihminen, joka kuuntelee, auttaa sinua löytämään keinot muuttamaan opittuja tapoja. Ei tavitse hävetä. Totutut tavat saa muutettua, jos halua on riittävästi. Hiljaakin tulee hyvää. Tukihenkilökin voisi olla jo alku.

Niin..kiitos kohteliaisuudesta. :)
Näissä suhteissa on vielä yhteistä se, että alkuun ne miehet palvoo mua, sitten joko hylkää tai muuttuu vihamielisiksi. Aina se suhteen päättyminen on kuitenkin tapahtunut miesten aloitteesta. Minähän roikkuisin mukana vaikka kuinka kauan. Aika säälittävää. Jos joku ystäväni tekisi näin, osaisin kyllä neuvoa lopettamaan, mutta miksihän inhoan itseäni niin paljon että annan näin tapahtua?

Yhteistyössä