pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gallup

Vieras
Olisin pistänyt pystyyn pienen gallupin liittyen alkuraskauden pahoinvointiin. Eli te, jotka olette siitä kärsinyt, niin millä viikolla pahoinvointi loppui? Itsellä menossa viikko 8 ja pahoinvointi senkun pahenee :)

Voi kuule, täällä ollaan viikolla 19 ja vieläkin aamuisin on todella öklö olo! Onneksi en kyllä ole vielä oksentanut, mutta siihenkin olisi ollut täydet mahdollisuudet. Inhoan sitä vaan yli kaiken, niin en ole antanut lupaa tulla! Toivottavasti itse pääset helpommalla kuin viiden kuukauden aamuisella pahalla ololla=) Tirlittan

Etovaa oloa ympäri vuorokauden randomina ja yliherkkä hajuaisti pahensi tilannetta. Tätä kesti viikosta 5 ja nyt viikolla 11 alkaa olla ihmeen hyvä ja normaali olo, ihanaa!

Täällä menossa viikko 20, ja vessanpytty edelleen paras kaveri! Oikeasti alkaa loppumaan huumori tässä asiassa, mutta oli kiva (??) huomata, että joku muukin taisi voida pahoin vielä näillä viikoilla.

Itselläni oli yökötystä viikoilla 6-7. Lähinnä iltapäivisin/iltaisin oksetti oikein kunnolla, koko ajan oli pakko olla avoimen ikkunan ääressä.

Lämmintä ruokaa en voinut ajatellakaan, enkä kokkausta, lihan haju ällötti erityisesti. Oksensin kuitenkin vain 2 kertaa ja heti tuntui olo helpottavan. Eli ajattelen, että ehkä se oksentelu (ellei mene liiallisuuksiin) on parempi, kuin jatkuva etomisen tunne, johon ei auta mikään.

Nyt viikolla 10+2 olo on helpottanut nin, ettei koko ajan ällötä. Ruokaa en edelleenkään mielelläni laita, mutta ruoka kyllä maistuu, jos joku muu on tehnyt sen ;)

Vaikka pahoinvointi on hellittänyt, on hajuaisti edelleen herkistynyt. Tuntuu, että joka paikassa (paitsi ulkona) haisee pahalle?! Ruuhkabussit ovat yhtä tuskaa, koska haistan niin selvästi esim. lian. Yök.

Mulla pahoinvointia oli esikoista odottaessa vain n. viikoilla 7-9 ja nyt toisella kerralla paha olo alkoi jo 6. viikolla ja jatkui aina viikolle 15.. :/ Oli kaameaa, mutta nyt kaikki on onneksi takanapäin!

Alkoi rv 5 ja risat ja jatkuu edelleen ympäri vuorokauden, tosin hieman on laantunut. Lisäksi kun ei väsytä nykyään niin kovin, niin virkeänä sitä etomista sietää vähän paremmin. Mulla pahoinvoinnin huippuviikot olivat suunnilleen 7-10.
Nyt meneillään siis 11+5

Pahoinvointi alkoi rv 6 ja ekat ""ökät"" tuli 7+2. Nyt rv 16 menossa ja sama meno jatkuu. Pahoinvointi jatkuvaa ja oksentelu lähes joka päiväistä. Kävin jo viikon tiputuksessa, kun paino pudonnut 8 kiloa.

Mulla alkas vkolla 6 ja kesti pari viikkoa. Sain oksennella aamuin ja illoin, nyt vähän helpottanut,kuvotus tosin jatkuu. Sain jostakin neuvoksi kokeilla B6 vitamiinia, Heksavit 20mg. Saa apteekista ilman reseptiä ja on turvallinen raskausaikana. Tämä helpotti minulla. Tsemppiä!

Yhteistyössä