Raskausaikana pahoinvoinnista kärsivät: onko pahoinvointi ollut aina kerta kerralta pahempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Jostain muistan lukeneeni (ja joillakin tutuillakin näin on ollut), että monilla pahoinvointi olisi aina vaan pahempi mitä useammasta raskaudesta on kyse. Onko teillä ollut näin?

Mulla itsellä on toinen raskaus menossa ja pahoinvoinnin suhteen tämä raskaus on ollut hiukan pahempi. Mahdollinen kolmas raskaus mietityttää senkin puolesta kovasti, että jos meno vaan hurjenee, että miten siitä selviää hengissä...

Entä muut raskausvaivat, onko teillä ne pahentunut kerta kerralta?

Niin, ja mitä sukupuolta teidän lapset ovat, onko sillä ollut vaikutusta etenkin tuohon pahoinvointiin?

Ensimmäisessä ja toisessa taisi olla aika lailla samankaltaista pahoinvointia (tyttö ja poika)
Kolmas oli jotain aivan hirveetä (tyttö) ja tässä neljännessä hieman lievempää kuin edellisessä mutta ei mitään kivaa siltikään ja paljon pahempaa kuin ekassa ja tokassa, ultran mukaan poika.

Mun mielestä omalla kohdalla vauvan sukupuolella ei merkitystä.

2 poikaa
Ekalla kerralla oli rajumpi. Sairaalaan tiputukseen moneen kertaan.
Toisella kerralla riitti muutama tk:sta haettu nesteytys.
Ekalla kerralla oksensin ekat 5kk... toisella kertaa riitti 3kk: n oksentaminen.

3. raskaus oli pahin, oksensin samalla viikolla vielä kun lapsi syntyi.
Jo heti vastasynnyttäneenä olo oli parempi kuin 9 kuukauteen, ihan kuin olisin ollut 9 kk krapulassa...

no ei mun mielestä. ekassa raskaudessa oksensin ku hullu rv8-24 ja huono olo pysyi ihan loppuun asti, tyttövauva syntyi. Toisessa raskaudessa mulla ei ollu mitään pahoinvointia olo oli aivan mainio ja sain pojan.

Ekasta puoleen väliin etova olo, muutaman kerran pönttöä halailin. (tyttö)
Tokasta 3vk, oksentelin ehkä joka toinen päivä. (poika)
KOLMAS melkein puoleen väliin pää pöntössä about 10 kertaa päivässä!
Neljäs hieman helpompi kuin edellinen, mutta joka päivä kuitenkin useamman kerran oksensin ja lähestulkoon puoleen väliin saakka. Silloin söin jotain inkiväärivalmistetta, ehkä se hieman auttoi, kuka tietää..

5raskautta, ekassa oksentelin 6-14viikoille, tokassa 8-28, kolmannessa ja neljännessä en yhtään ja viidennessä jostain 6-8viikolla vaihtelevasti tuonne 28viikolle ja vieläkin saatan yökkiä, tänään tasan rv 37.

Ja muut raskausvaivat...valitettavasti pahentuivat kolmannen kohdalla, neljäs oli jo aika tuskaa. Tosin aikalailla peräkkäisiä raskauksia, voi johtua siitäkin. Selkä oli todella kovilla, iskias vaivasi (ei koskaan aiemmin), migreeniä monta kertaa viikossa. Mutta jälkeenpäin ajateltuna; kaiken tuon arvoista:)

Kaksi raskautta takana, molemmissa voimakas oksentelu 7 kk, sitten lievittyivät "vain" etomiseksi.
Toisessa raskaudessa jouduin 2 krt käymään tiputuksessa ja muutenkin toinen raskaus oli vielä huonovointisempi kuin ensimmäinen.
Molemmissa raskauksissa tuli myös juuri ennen la:ta raskausmyrkytys.
Lienee sanomattakin selvää, että ajatus kolmannesta lapsesta ei juurikaan houkuttele...

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Inkiväärihän on sitten nykyään kiellettyä!

Miksi inkivääri on kiellettyä?! Tämä valmiste, jota itse söin, muuttui kielletyksi juuri raskauteni loppuvaiheessa, mutta eikö mitään inkiväärijuttua saa syödä???

Ja btw terve meillä on tämä inkiväärilapsikin!

Mulla ekasta oli lievää kellon tarkkaa pahoinvointia (ei oksentelua) 3vkk
Tältä tokasta oli ympäri vuorokautista rajua etovaa oloa ja satunnaista oksentelua (kävin tiputuksessakin) 7vkk

Huih... Näinköhän uskaltaa kolmatta tehdä kun meinas usko loppua jo tässä raskaudessa pahoinvoinnin alkumetreille. Ei voinu ees telkkaria kattoa kun ne värien vaihtelut ois pistäny oksentamaan.

Tosin, mie oon kuullu et usein menis taas päin vastoin et mitä enemmän tekis niin vähemmällä pahoinvoinnilla selviäis. Eipä nuo uskomukset pidä paikkaansa kun jokainen on yksilö.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän kanssa:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Inkiväärihän on sitten nykyään kiellettyä!

Miksi inkivääri on kiellettyä?! Tämä valmiste, jota itse söin, muuttui kielletyksi juuri raskauteni loppuvaiheessa, mutta eikö mitään inkiväärijuttua saa syödä???

Ja btw terve meillä on tämä inkiväärilapsikin!

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valvonta_ja_yritt__j__t/pakkausmerkinn__t/varoitusmerkinnat_ja_kayttoohjeet/varoitusmerkinta_inkivaaria_sisaltaviin_ravintolisiin_seka_inkivaariteehen_ja_sita_vastaaviin/

En tiedä itse enempää, kunhan neuvolassa asiasta mainitsivat.
Mulla on lapset 02/08 ja 10/09

Ensimmäiseltä oksensin 4 - 5 kk. Muilta ei ole ollut juuri minkäänlaista pahoinvointia. Lapsia on 8. Oman kokemuksen perusteella väittäisin, että raskausoireet ovat vain helpottuneet lasten saatossa :)

Miksi mä luin tän avauksen!? :headwall:

Eikö kellään ole lohduttavia sanoja kerrottavana, että vaikka ekassa raskaudessa olis ollut koko raskauden ajan todella voimakasta pahoinvoitia, seuraavassa ei olisi ollut ollenkaan?

Pliis sanokaa, että se on ihan mahdollista tai mä en teekkään enempää lapsia... :snotty:

Ei.

Ekassa mulla oli todella lievänä, tokasta oksensin 2kk ja olin henkisesti aivan riekaleina.

Kolmannen kohdalla oksentelin kuukauden, mutta en mennyt lainkaan niin huonoon kuntoon kuin kakkosesta.

Ekassa oksensin melkein kok raskauden, viimesen kerran synnytyksessä.. Toisesta muistaakseni viikolle 14... Tää kolmas on ollu ihan kauheeta.. viikkoja vasta 9+5 ja oon ollu kolmesti jo tipassa... Neljättä en enää uskalla miettiäkään...

Yhteistyössä