Pahinta mitä anoppisi on tehnyt?

Mulla on oikeasti tosi kiva anoppi ja pahinta mitä hän on tehnyt mulle oli se kun ryökäle otti ja meni täyttämään vauvakirjaa omin lupineen. Se vähän ärsytti kun olisin kuitenkin ihan itsekseni tahtonut täyttää sen tytölle ja lisäksi anopilla tottakai on paljon parempi käsiala kun mulla joten kirjasta oikein hyppää silmille mun harakanvarpaat.. :snotty: Mutta ei tuon vakavampaa. :hug:

epätasa-arvoista
Alkuperäinen kirjoittaja epätasa-arvoinen kohtelu:
kirpaisee ehkä enemmän kun lapsenlapset ovat eriarvoisessa asemassa. toisia hoidetaan ja toisten perheille tehdään kaikki valmiiksi.
no sama täällä. miehen veljen perhettä hoidetaan ja autetaan, jos me tarvittais vaikka yks ilta vuodessa hoitoapua, on aina kiireitä ja muut jutut menee meidän edelle. miehen veljen lapset viedään ja haetaan koulusta ja päiväkodista, meidän lapsia ei käydä edes katsomassa koskaan.

Ois varmaan helpompi kertoa, mitä ei vielä ole sanonut, mutta tyydyn pariin esimerkkiin. Kun anoppi :heart: näki minut ekaa kertaa, hän puisteli päätään ja sanoi pojalleen: Ei sovi sulle, ota joku täältä maalta, vaikka se Tiina, josta tulee opettaja. :whistle:

Ja toinen esimerkki vois olla, että kun mää kysyin anopilta, että olikos XXXXXX (mun mies) tän meidän vauvan näkönen pikkusena, kun kuvista ollaan katotti, että samaa näköä on. Anoppi sano, että ei ole. XXXXXX oli sentään nätti lapsi. :whistle:

Ai hitto ku mää pääsin vauhtiin, niin voisin kertoa kolmannen. :kieh: Anoppi mäkätti taattuun tyyliinsä, että kun nykynuoriso ei säilö mitään ja mää sanoin, että kun meillä ei ole ku tuo yks pakastin ja jääkaappi, eikä mitään kylmiöitä ja kellareita, niin ei se niin vaan onnistu se säilyttäminen... Anoppi siihen, että laiska olet, jos et säilö. Hyvin säilöttö marjasurvos pysyy sängyn allaki hyvänä. Se on säilöjässä vika, jos menee pilalle. :D Ja tähän puolustus, että me marjastetaan, sienestetään, leivotaan leipä itse yms. =)

Ai juu ja kun järjesteltiin kolmannen lapsen ristiäisiä pyysin miestä sanomaan ettei anoppi tuo mitään vaan minä itse leivon ja laitan paikat kuntoon. Anoppi tuumasi että on se hyvä että teistä on tullut omavaraisia. Koskaan en ole pyytänyt häneltä mitään, vaan hyvin usein hän tuo meille kaikenlaista vaikka sanotaan ettei tarvitse tuoda mitään. Tuosta kommentista meinasin kyllä "vähän" loukkaantua mutta en sitten viitsinyt. Ja kovin usein hän ei kuuntele mitä puhun tai sanon. Sanoin ettei tarvitse ostaa lapsille vaatteita koska meillä on niitä nyt jo niin paljon ettei ehdi kaikkia käyttämään. Ja taas tuli vaatetta parikin kpl

Waemotar
Meidän anoppi painostaa tuon miehen raijaamaan kotoaan kassikaupalla jotain ihan hirveitä vaaterytkyjä menneiltä vuosikymmeniltä, kun niitä jotkut tutut heille selkä vääränä kantaa, kun tietävät, että anoppi hamstraa ihan kaiken!

Ei siis kiinnosta 80-luvun verkkarit, likaiset n 10 vuotta vanhat kuluneet ja haalistuneet toppapuvut jne. Jotain hyvääkin on tietty joskus ollut, mutta tosi harvoin.

Anoppi teki aikanaan sillain kivasti, että kun marssi meille sisään, paahtoi ihan ekana tukka putkella olkkariin ja koitteli kukkamullat sormellaan. On myös tullut kyyläämään imetystä viereen, kun en nuorena äitinä kehdannut poiskaan pyytää. On myös laittanut miehen mukana kotiin mukaan jauhoja ja hiivaa, etttä leivoppas nyt pojalle jne. jne. Onhan näitä vaikka kuinka...

öttismönkiäinen
Eka kerralla kun nähtiin, näytti miehen ex:n valokuvia ja kehu kuinka kaunis, hoikka ja fiksu se oli
Mut pahimmat on ehkä kun:
Haukku mut loiseksi, haukku mun ystävät huoriksi, kertoi eläkeläisten retkellä että me miehen kanssa erotaan ja lapset jää miehelle kun se tienaakin.
Soitti mun äidille ja haukku sen, ja valehteli että mun äiti soittanut ja haukkunut hänet (puhelulle oli ulkopuolisia todistajiakin)
Näytti lapsille miehensä kuolinkuvia ja valehteli että ei oo näyttänyt, ja meidän perheessä on jotain vialla kun lapset alko pelkään tuon jälkeen (onhan se kiva nähdä kuollut, sinertävä ja turvoksissa oleva ihminen kuvissa, kun on kolmi -6vuotiaat kyseessä)
Nykyään vain muistaa joka kerta kysyä olenko raskaa, ja muistuttaa mun lihavuudesta. Sitä se on tosin tehnyt jo häistä asti, kun pohti häissä että oonko raskaana. ja puhuu tyyliin, sun pitää ottaa maksimissaan puoli makkaraa (kun grillattiin meidän pihalla, anoppi kutsuttiin syömään) äitille ei saa antaa pullaa kun se on niin lihava (sanoo lapsille)
On haukkunut mua lapsille

Mut ihan me nykyään ollaan väleissä, mä en jaksa enää välittää sen puheista :) Kutsuu mua kahville, kuto vasta villasukat jne. Se on tullut vanhaksi (tyttärensäkkin mukaan, kun kuuli että meillä on ok välit.. itse käy muutaman vrk vuodessa äitinsä luona ku ei kestä sitä)

Ruskea
Alkuperäinen kirjoittaja Kirppu:
On kyllä monella aika kamala anoppi, mutta olette te monet ihan turhan tarkkoja arvostannekin. Ei kaikkea ole aina tarkoitettu loukkaukseksi, joskus voi tulla sammakko keneltä hyvänsä.
Kun jäisikin sanomiseksi. Minusta jo fyysinen väkivalta ei ole mitenkään sallittua. Näitäkin kun on ettei jää pelkälle sanomiselle.

Mulla on varmaan sit käynyt ihan mieletön tuuri kun anoppeja on kolme, yks ex-, yks puolikas- ja yks ihan "täys anoppi" ja kaikki on tosi hyviä tyyppejä! Eri mieltä ollaan monestakin asiasta mutta sen verran aikuisia kaikki ettei olla niiden asioiden takia toistemme kimpussa. :saint:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja migrantti:
Hän totesi, että hyvä että olen sairaslomalla sillä olisihan se kurja jos raskaus menisi kesken.
Tässä kirjoitettuna tämä ei kuulosta pahalta, mutta siinä tilanteessa.... Harva ihminen puhuu keskenmenoista raskaana olevalle.

.
Siis jos tämä on rumasti sanottu, niin mitä sulle sitten olis pitäny sanoa?
Sen takiahan sä nimenomaan olit saikulla, ettei menis kesken.
Olisko anopin pitäny vaan kannustaa: että läheppäs likka töihin vaan, kyllä se hyvin menee!
Mun mielestäs anoppi sanoi ihan oikein. Sillä kurjaahan se olis ollu, jos keskenmeno olis tullu!
Eipä ole ihme, ettei miniät pärjää anoppiensa kanssa, kun kaikki puheet väännetään vittuiluksi ja sammakoiksi. :headwall:

dsdfs
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja migrantti:
Hän totesi, että hyvä että olen sairaslomalla sillä olisihan se kurja jos raskaus menisi kesken.
Tässä kirjoitettuna tämä ei kuulosta pahalta, mutta siinä tilanteessa.... Harva ihminen puhuu keskenmenoista raskaana olevalle.

.
Siis jos tämä on rumasti sanottu, niin mitä sulle sitten olis pitäny sanoa?
Sen takiahan sä nimenomaan olit saikulla, ettei menis kesken.
Olisko anopin pitäny vaan kannustaa: että läheppäs likka töihin vaan, kyllä se hyvin menee!
Mun mielestäs anoppi sanoi ihan oikein. Sillä kurjaahan se olis ollu, jos keskenmeno olis tullu!
Eipä ole ihme, ettei miniät pärjää anoppiensa kanssa, kun kaikki puheet väännetään vittuiluksi ja sammakoiksi. :headwall:
ei tuossa minustakaan mitään pahaa ollu, mut tietäähän sen kun on raskaana miten asioihin voi reagoida... varsinkin kun kyseessä on anoppi. :D mulle anoppi sanoi kuopuksen ultrakuvasta että sehän näyttää ihan ankalle, menin vessaan itkemään... :ashamed: :D ja nyt vaan sitten naurattaa, vitsillähän se sen sanoi... :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Mulla on oikeasti tosi kiva anoppi ja pahinta mitä hän on tehnyt mulle oli se kun ryökäle otti ja meni täyttämään vauvakirjaa omin lupineen. Se vähän ärsytti kun olisin kuitenkin ihan itsekseni tahtonut täyttää sen tytölle ja lisäksi anopilla tottakai on paljon parempi käsiala kun mulla joten kirjasta oikein hyppää silmille mun harakanvarpaat.. :snotty: Mutta ei tuon vakavampaa. :hug:
Mä taas oon ollu tuosta tosi onnellinen, en olis ite ehtinyt täyttää sitä tasapuolisesti koko lapsilaumalle =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:
Mulla on varmaan sit käynyt ihan mieletön tuuri kun anoppeja on kolme, yks ex-, yks puolikas- ja yks ihan "täys anoppi" ja kaikki on tosi hyviä tyyppejä! Eri mieltä ollaan monestakin asiasta mutta sen verran aikuisia kaikki ettei olla niiden asioiden takia toistemme kimpussa. :saint:
Mulla on yhdessäkin anopissa ihan taråpeksi, en kestäis jos niitä notkuis kolme lähipiirissä...

Vieras
:O Herrajumala mitä anoppeja ootte saanu :D

Mulla on tainnut käydä tuuri, omaan maailman parhaimman ja mukavimman anopin! On mulle yhtä tärkeä kuin oma äiti <3 Eikä ikinä sanonut tai tehnyt mitään ilkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 poika lapsen äiti:
antoi esikoiselle likaisen tiskirätin imeskeltäväksi, väitti et se on puhdas kun huuhteli sen veden alla, silloin mul kiehahti kunnol...
voi jumalauta mikä imbe!oisit antanu anopille mopn suuhun ja sanonu että se on puhas ku se on tuolla pesuveessä pyörinny... :x

Tässäkin ois muutama.. jos kaikki kirjoittaisin niin siitähän tulisi romaani...

Sillloin kun oltiin seurusteltu noin puoli vuotta mieheni kanssa niin anoppi totes että olen liian lihava ja hän voi ostaa minulle jotain laihdutus pillereitä (silloin oli erittäin ihanne painoinen, nykyään on sitte toista ;) )

Silloin kun aloin odottamaan esikoista ja ilmoitimme raskaudesta anoppi oli ihan iloinen, mutta siinä vaiheessa sota alkoi kun tuli puhetta ristiäisistä ja sanottii miehen kanssa että vauva kastetaan ev.lut. seurakuntaa (anoppi ja mun mies ovat siis ortodokseja...) ja hän suuttui siitä niin että huusi ja itki että hän ei sitten ristiäisiin astu jalallakaan...

Nyt kun ilmoitettiin keväällä että meille on tulossa toinen vauva niin anopilla oli sama reaktio kun jollain toisellakin täällä.. Anoppi ei sanonut mitään!! Ei ollut kuulevinaankaan!! Ja se loukkasi todella....
Nyt on anoppi jo tottunut ajatukseen, mutta sanoo koko ajan että ei sieltä voi tulla muuta kuin tyttö...

Ja muutenkin anoppi on törkeä minua kohtaan, kaikki mitä sanon tai teen on väärin... Nyt odotus aikana kun olen joutunut olemaan sairaslomalla niin siitä on jaksanut valittaa... Kun hän oli odottanu miestäni niin hän oli kyllä jaksanut olla töissä ja tehdä kaiken normaaliin tapaan... ja oli töistä lähtenyt synnyttämään ja sairaalasta palasi heti töihin vauva mukana...
ja mä olen vaan laiska kun en tee nyt mitään (olen siis sairaslomalla supistelujen takia ollut jokohta 6 viikkoa ja en saa käydä pitkillä kävelyillä enkä nostella mitään painavaa jne)

ja muutenkin tuntuu törkeältä kun olen hänelle välillä pelkkää ilmaa.. kun olemme heillä käymässä niin ei vastaa jos kysyn jotain ja käyttäytyy välillä niin kun minua ei paikalla olisikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
ja muutenkin tuntuu törkeältä kun olen hänelle välillä pelkkää ilmaa.. kun olemme heillä käymässä niin ei vastaa jos kysyn jotain ja käyttäytyy välillä niin kun minua ei paikalla olisikaan...
meillä tuo appiukko harrastaa samaa..

pillero
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Sanonut suoraan, että kyllä tytär ja tyttären lapset on läheisimpiä. Osoittanut sen sanoin ja teoin.
Sama täällä. Ei onnitellut raskaudesta, ei ota lasta syliin kuin väkipakolla (lapsi kohta vuoden ja mummon sylissä on ollut kolme kertaa, niin että pakolliset kuvat on saatu otettua), ja miehen ex on kymmenen vuoden jälkeenkin vielä se paras, mitä voi olla, hänestä ja hänen tekemisistään keskustellaan joka kerta kun näemme, JOKA ONNEKSI ON HARVOIN! Näyttää herttaiselta mummelilta, mutta kamala akka. Onneks asuu melko kaukana, eikä poistu kotipaikkakunnaltaan kuin pakolla.

Yhteistyössä