Pahinta mitä anoppisi on tehnyt?

Tää on juurtunut mieleeni iki-ajoiksi, vaikkei niin paha olekkaan:
Menin ekaa kertaa tapaamaan anoppiani, ja mulla tottakai oli nuo mun 2 silmäterääni mukana.
Mie olin sopinut miehen kanssa ennen kun mentiin, että mies kertoo minusta ja lapsista.
Mies olikin kertonut vaan, ettei mene käymään yksin.
Eteisestä olohuoneeseen päästyäni anopin ekat sanat olivat: "Mitäs noi on?" kun osoitti lapsia.
Mie en tiennyt oisko pitänyt itkeä, paeta vai mitä... Mie mulkoilin miestä ja selitin anopille, että: "Lapsiahan ne, lapsia..." :D

Hmm... Minun anoppi on tehny erittäin selväksi olevansa hyvin pettyny siihen, että mies valitsi vaimokseen naisen joka ei tule tekemään lapsenlapsia. Mutta muuten kyllä tullaan toimeen jos on pakko.
Ex-anoppi taas syytti minua poikansa huumeongelmista. Räyhäsi naama punasena meijän tyttären hautajaisten jälkeen ku exä joutu suljetulle ongelmiensa takia. Totesin vaan kylmän rauhallisesti että se oli täysnarkki jo sillon ko olen sen tavannu, vanhempansa ei vaan tienneet mittään.

sillon ku minä aloin ukkoni kaa seurustella niin tämän äiti ilmoitti että ei sitten tahdo koskaan tavata mua. noh,sitten kun sain sen ihanan kunnian tavata hänet niin oli naama norsun vitulla ja oli ilmoittanu ukolleni että ei pidä minusta. sit pyyteli miestäni aina perhepäivällisille silloin tällöin, mutta minä en saanu mennä mukaan se oli ehtona.
meillä oli yhdessä vaiheessa rahat TODELLA tiukilla, jouduttiin ykski kuukaus elämään 20eurolla! sitten ukkoni alentu pyytään sieltä lainaksi rahaa, niin eipä tippunu. sit tää miehen sisko tulee käymään ja hehkuttaa ku "äiti makso kampaajan, 70 ekuu meni. käytiinhän me vaateostoksillaki,menipä sinnekki rahaa. ens kuussa mennään äitin kaa sit osteleen vauvanvaatteita ja vaunut.ai ku kiva " (meillekki oli vauva tulossa)

nyt meidän poika on 1v2kk ja tää akka ei ees muista meidän lapsen nimeä!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Mulla on kiva anoppi muuten mutta pari juttuu on möläyttänyt...

Rupesin odottaa meidän 3v likkaa ja oltiin kylässä mun äidin luona,ajattelin et kerron samalla kertaa molemmille...

Kahvipöydässä kerroin että meille tulee uusi perheenjäsen tammikuussa.
Molemmat aivan hiljaa.....anoppi siihen "olettekos kysynyt vanhemmilta lapsilta luvan"......
Sanoin että kyllä me aikuiset tehdään omat päätökset eikä kysellä lupia 3-6v lapsilta.
Kun lähdin viemään anoppia kotiin oltiin koko matka autossa ihan hiljaa..
Soitti mulle illemmalla ja pyyteli anteeks käytöstään,oli kuulemma varautunut ettei saisi kuin yhden lapsenlapsen...(mieheni ex liitosta oleva poika)

Sitten toinen juttu

Miehelläni ja anopilla tuli jostain riita,tais sörkkiä taas liikaa sormia meidän asioihin,no joka tapuksessa.
meni viikko tästä riidasta ja tuli kirje postissa.Mieheni sen avas ja luki anto mulle sen että lue toi...anoppi haukku mut ja mun ex-liitosta olevat likat pataluhaks siinä kuika me ollaan sotkettu mieheni ja sen pojan välit ym..

Otin puhelimen ja soitin anopille joka suuttui että luin sen kirjeen..sanoin että antaahan olla viimenenkerta kun kirjeessä haukkuu,tule sanoo päin naamaa.mutta pysy pois nyt ja kauan,et ole tervetullut tänne.
Länttäs puhelimen korvaan,aikuinenko?????
Kuukauden päivät siinä vierähtí kun tuli kylään.en kutsunut eikä mieskään,sit oli kun mitään ei olis tapahtunut...minä muistan kyllä kaiken...
No oletko sotkenut?

...
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
No en mä tiiä pahinta, mutta... Kerran kun puhuin hänelle hänen täydellisen poikansa osallistumattomuudesta ja omasta väsymyksestä, niin alkoi paasata mulle MUN vanhemmista. Että miten mä oon saanu vääränlaisen mallin kotoa, kun isä osallistuu kotona hommiin ja on aina antanu aikaa perheelle ja lapsille, on tehty perheenä yhdessä kaikenlaista. Ja nyt kun isä on jo eläkkeellä ja äiti vielä työelämässä, niin isä OMASTA HALUSTAAN tekee kotona kaikki hommat. Heille jää näin paljon enemmän yhteistä aikaa mennä esim. vesille. Ja siitäkös anoppi metelin nosti. Kuulemma isä pakotetaan tekemään kotitöitä :whistle:
mut on kyllä kyllä aika epäkohteliasta alkaa haukkua toisen kasvatustakaan!!!!! Aika törkeesti musta sinulta. Ei tulis MIELEENIKÄÄN haukkua miestäni hänen äidilleen, omalle voin sitten haukkua jos pakko on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Mulla on kiva anoppi muuten mutta pari juttuu on möläyttänyt...

Rupesin odottaa meidän 3v likkaa ja oltiin kylässä mun äidin luona,ajattelin et kerron samalla kertaa molemmille...

Kahvipöydässä kerroin että meille tulee uusi perheenjäsen tammikuussa.
Molemmat aivan hiljaa.....anoppi siihen "olettekos kysynyt vanhemmilta lapsilta luvan"......
Sanoin että kyllä me aikuiset tehdään omat päätökset eikä kysellä lupia 3-6v lapsilta.
Kun lähdin viemään anoppia kotiin oltiin koko matka autossa ihan hiljaa..
Soitti mulle illemmalla ja pyyteli anteeks käytöstään,oli kuulemma varautunut ettei saisi kuin yhden lapsenlapsen...(mieheni ex liitosta oleva poika)

Sitten toinen juttu

Miehelläni ja anopilla tuli jostain riita,tais sörkkiä taas liikaa sormia meidän asioihin,no joka tapuksessa.
meni viikko tästä riidasta ja tuli kirje postissa.Mieheni sen avas ja luki anto mulle sen että lue toi...anoppi haukku mut ja mun ex-liitosta olevat likat pataluhaks siinä kuika me ollaan sotkettu mieheni ja sen pojan välit ym..

Otin puhelimen ja soitin anopille joka suuttui että luin sen kirjeen..sanoin että antaahan olla viimenenkerta kun kirjeessä haukkuu,tule sanoo päin naamaa.mutta pysy pois nyt ja kauan,et ole tervetullut tänne.
Länttäs puhelimen korvaan,aikuinenko?????
Kuukauden päivät siinä vierähtí kun tuli kylään.en kutsunut eikä mieskään,sit oli kun mitään ei olis tapahtunut...minä muistan kyllä kaiken...
No oletko sotkenut?

no en :D toi poika oli meillä koko viimekesän kun äidillään ei ollut lomaa ja on nytkin täällä minä sitä samalla vahdin kuin omiakin,,siis nyt poika on 9v
katsos kun miesten olis pitänyt saada syödä ensin ruoka,ja sitten vasta me naiset....ja muuta vastaavaa samanlaista jaskaa ehdottelee...

me pelataan koko porukka jalkkista tos pihalla ja meillä on perheenä kivaa on siinä mun tai miehen ed liitosta olevat lapset...

lisään viellä että meillä on anopin kanssa ihan hyvät välit mutta noita sammakoita ja ehdotuksia on sadellut liikaa ja toinen toistaan tyhmenpiä.

niin ja tossa yhdessä jutussa oli että miehen talo ja miehen tontti niin anoppi puhui samalla tavalla ja puhuu vielläkin että ####### talo...ja appi kerran sano että miksi laitoit mullat siinä kivetyksen päällä etkä jonkun muovin nyt se likainen ja ruma....siihen mieheni sanoi että eiköhän ######ole oikeus tehdä omassa pihassaan mitä tahtoo....

liikaa puuttuminen meidän elämään ja sääntöjen laatimenen meidän perheelle on jotain niin sittiä mitä me kummatkaan ei hyväksytä kumpienkaan vanhemmilta,,me eletään omaa elämää ja laaditaan meille sopivat jutut ja jos se ei miellytä anoppeja niin ei voi minkään :D

kun rupesin odottaan niin sanoivat että oon väkisin paksuksi hankkiutunu ja haluan viedä miehen rahat(mitkä rahat?! :eek: ) ja pilata sen elämän. Soitti mun äidille että mä aina pompotan miestä, jätän sen sit ku oon opiskellu ja minähän sen penikanki väkisin tein, ja silti jaksaa leikkiä jotain vuoden mummoa.
Ei kertaakaan koko odotusaikana kysyny mitään raskaudesta eikä käynyt eikä mitään muuta kun soitteli kaikki omat (ja munki) sukulaiset läpi ja haukku mua.

Ihana anoppi :heart: nyt oli tehny kakkupohjan jo valmiiksi lapsen synttäreitä varten ja vei sen miehen siskolle että se voikin sit koristella ym. sen, sain sit vasta kuulla et minä en ilmeisesti lapselle kakkua saa tehdä..

Niistä olis vaikka kirjaksi, mutta pahimmat:

Esikoisen syntymän jälkeen haukkui minut huonoksi äidiksi, kun vauva oli muutaman päivän keskolassa ja minä jo kotona. Joka päivä kuitenkin katsomassa kävin, joka syötöllä.

Arvosteli ulkonäköäni, etenkin painoani, etenkin muutaman paukun juoneena. Arvosteli vanhempiani, sisaruksiani, lapsuudenkotiani jne. aika kauheilla nimityksillä.

Nuo ovat muodossa arvosteli, sillä ei arvostele enää - ainakaan suoraan minulle! Sain kerran suuni auki ja sanoin että katopa akka peiliin, et ole sinäkää täydellinen. Sitten vähän vihjaisin mitä kaikkea tiedän hänestä ja et saatan ehkä hänen pojalleen lipsauttaa jos anoppi oikein vituttaa....Muistutin vielä, että olen naimisissa hänen poikansa kanssa, en hänen enkä miehensä ja voivat pysyä elämästämme poissa.
Tais kolahtaa kun sain hirvittävät anteeksipyynnöt ja nyt nuo yrittää vielä kolme vuotta mun pärähtämisen jälkeenkin nuoleskella joka tilanteessa. Voisivat lopettaa ja yritettäis olla niinku mitää ei olis ollukaa.

Yhteistyössä