Pahastutko jos ystävä peruu sovitun tapaamisen nähdäkseen toisen ystävänsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justjuupajuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Justjuupajuu

Vieras
Ystäväni ei tajua, kun loukkaannun toistamiseen sovitun tapaamisen peruuntumisesta, syystä että hän on syystä tai toisesta näkemässä toisen kaverinsa. Tämä ei ole ensimmäinen kerta eikä viimeinenkään olisi, koska hän ei koe tekevänsä mitään väärää. Minusta on loukkaavaa olla se joka ilmoitusluontoisesti saa jäädä kun joku toinen haluaakin tavata juuri samalla hetkellä-ja me siis olemme sopineet aina ensin. Ei siis kysytä että kävisikö minulle toinen aika vaan ilmoitetaan että koetaan nyt tärkeämpänä mennä toisen kanssa, tai että toinen ei pääse kuin just sillä hetkellä muka ym.

Minä olen hänen mielestään aiheetta loukkaantunut, eikä ymmärrä muka yhtään, etten halua varata hänelle enää aikaa, kun en tiedä vietänkö sen lopulta yksin. Ymmärrän sairastumiset, perhejutut sun muut mutta en millään sitä että mennäänkin tapaamaan toista kaveria :(.

Loukkaannutteko te muut vai onko ihan ok?

toinen kaveri on nähtävissä vain ja ainoastaan silloin ja itse olisin vapaa näkemään muulloinkin ja jos näin ei kävisi toistuvasti niin olisi ok. Jos kuitenkin on niinkuin sanot eli tekee usein samalla tavalla niin onhan se tietysti vähän outoa. Vai onko tämä toinen kaveri joku joka asuu kauempana ja vierailee vain harvoin ja näinä tiettyinä aikoina kaverisi haluaa nähdä häntä?

[QUOTE="jos";30442275]toinen kaveri on nähtävissä vain ja ainoastaan silloin ja itse olisin vapaa näkemään muulloinkin ja jos näin ei kävisi toistuvasti niin olisi ok. Jos kuitenkin on niinkuin sanot eli tekee usein samalla tavalla niin onhan se tietysti vähän outoa. Vai onko tämä toinen kaveri joku joka asuu kauempana ja vierailee vain harvoin ja näinä tiettyinä aikoina kaverisi haluaa nähdä häntä?[/QUOTE]

Ei asu kauempana, kaikki asumme samassa kaupungissa. Kyse on ollu eri kavereista ja varmasti olisi ollut mahdollista nähdä muunakin aikana kuin juuri silloin kun meidän pitänyt. Tätä sattunut nyt muutaman kerran + ollut vielä yksi kerta jolloin yritti perua kun taas piti mennä erään toisen kaverin luo mutta nähtiin sitten pikaisesti ennen kuin meni. Ja kyse on aikuisesta ihmisestä, eikä mistään teinistä, ja olen sanonut kuinka tuo loukkaa minua, mutta nyt tajusin ettei käytös muutu. Ei edes sillä hetkellä kysy voisimmeko me nähdä toisella kertaa, vaan se on aina ilmoitusluontoisesti laittanut viestiä kyllä minun nyt vaan pitää mennä tms, että kokee että se toinen juttu on aina "tärkeämpi" vaikka kyse on ollut kahvittelusta, kyläilystä tms.

Olen tän myötä todennut että minusta hän ei kyllä välitä. Hän ei ymmärrä miksi loukkaannun.

Jos toinen kaveri on esimerkiks toiselta paikkakunnalta kotosin ja sitä on harvoin mahollista nähdä, ymmärtäisin tuon. Samoin jos se toinen kaveri on esimerkiks sairastunu ja tarttee apua tai vastaavaa. Mutta ilmeisesti kyse on pelkästään siitä että mieluisampaa seuraa sattu tulemaan tarjolle, joten itsestäänselvyys siirretään reserviin odottelemaan tarvetta. Hermostuisin minäkin tommosesta. Hyvä että oot sanonu suoraan että asia harmittaa. Jos toinen on niin lapsellinen ja itsekäs, eikä arvosta toisen ihmisen aikaa, niin tekisin ihan samoin ja sanoisin, että nähään jos sattuu sopimaan. Sen verran lapsellinen oon itekin, että tekisin yhet vastaavat oharit että kaveri ehkä ymmärtäis itekin miks ohareiden tarpeeton teko on ihan älyttömän ärsyttävää.

Loukkaantuisin ja olen loukkaantunutkin. Yksi kaveri peruu tapaamiset tosi usein, kun pitääkin nähdä siskoa (jota tapaa kymmemnen kertaa useammin muutenkin) tai muuta vastaavaa. On ärsyttävää odottaa tapaamista, joka peruuntuu viime hetkellä. Meillä vielä lapset ystävyksiä eli ei koske vain aikuisia. Olenkin lakannut kertomasta lapsille etukäteen sovituista tapaamisista, niin ei tarvitse pettyä. Jos kyseessä olisi vain "oma ystävä", olisi saanut jäädä jo aikoja sitten.

Oletteko sanoneet ystävillenne miltä tuntuu? Minä olen...mutta mikään ei muutu, aina tässä käy näin, ja hän ei koe tekevänsä mitään väärää vaan kaikkihan toimivat näin. Nyt on vissiin välit menossa poikki, vaikka tämä minuun kovin koskee, tiedän että häntä ei juuri liikauta :(

Mua ihan naurattaa ystäväsi käytös, vaikka tuossa ei olekaan mitään oikeasti hauskaa mutta onhan tuo ihan absurdia. Millaiselle ihmiselle voi tulla mieleen järjestää ystäviä tärkeysjärjestykseen ja ilmoittaa siitä vielä sille, joka syrjäytetään, ja perua tapaamisia toisen takia????

Ei helv...... Ite suuttuisin tuosta niin, että poistaisin sen urpon facebookista osoitukseksi sillekin välien katkeamisesta, ja jättäisin vastaamatta tulevaisuudessa yhteydenottoihin, jos se yrittäisi jotain taas ehdotella.

Mähän olen yleensä sietävä ja kiltti, mutta juuri tämän tapaiset asiat saa vaan todella suuttumaan, kun nämä on niitä periaate- ja arvokysymyksiä että kohteleeko toisia oikeudenmukaisesti vai rumasti. Tuollainen kohtelu on loukkaavaa, joten mulla menis motivaatio olla missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.

Aika mielenkiintoinen on tämän ystäväsi käsitys ystävyydestä, loppujen lopuksi. Että "kaiken se kestää ja sietää" vai...

Loukkaantuisin kyllä moisesta junailusta, varsinkin kun sitä useasti kerran on sattunut ja sitä olisin saanut tahtomattani sietää. Ja ihan kuin tuossa ylhäällä jo ruusutarhakin ihmetteli, että mitä ihmeen meininkiä se on, että ystäviä vielä arvotetaankin sen mukaan, ketä on tärkeämpää nähdä milloinkin ja kenenkä tarpeet/tahtomiset/haluamiset syrjäyttävät toisen vastaavat.

Jos kerran toinen taho ei ymmärrä, tai ei halua ymmärtää, että syystä olet loukkaantunut, niin - anna hänen olla. Harmillista toki, mutta ei näemmä ole sinun ystävyytesi arvoinen.

Sehän minuakin loukkaa että ystävyyden mittari on se kuinka kauan on tuntenut. Ei mikään muu, ei yhdessä koetut asiat, ei se että olen istunut hänen vierellään kun sairas, ei mikään. Tulisin aina olemaan se "listan viimeinen", eikä kiinnosta enää.

Jos se toinen ystävä oikeasti juuri tällä hetkellä tarvitsee enemmän? Jos sillä on joku kriisi päällä, eikä ketään muuta tukemassa, kuin tämä teidän yhteinen ystävänne? Tällaista asiaa ei välttämättä voi edes ulkopuoliselle sen tarkemmin avata.

[QUOTE="...";30442788]Jos se toinen ystävä oikeasti juuri tällä hetkellä tarvitsee enemmän? Jos sillä on joku kriisi päällä, eikä ketään muuta tukemassa, kuin tämä teidän yhteinen ystävänne? Tällaista asiaa ei välttämättä voi edes ulkopuoliselle sen tarkemmin avata.[/QUOTE]

Ap:n mukaan tämä on toistuvaa. Ei kai aina voi olla kriisi? :O

En loukkaantuisi tuosta, sillä en koe olevani ketään toista tärkeämpi, enkä haluaisi ollakaan. Lisäksi melkein aina tunnen itse kiusausta perua sovittuja tapaamisia, kun niiden aika on, möllöttäisin sittenkin mieuummin kotona. Mutta ymmärrän, etteivät muut ajattele noin ja sen vuoksi, ymmärrän myös ap:n pahastumisen.

No eipä tuo kivalta tuntuisi. Tosin, vatuttaa myös jos on sopinut tapaamisen kaverin kanssa eikä se kaveri sitten ees ilmota ettei olekaan tulossa koska menikin käymään toisen kaverinsa luona. Tuon siis kuulee siinä vaiheessa kun ite soittaa kaverille että missäs oot kun sinuu täällä näy...:headwall:

Kysehän ei ole siitä etteikö sietäisi tapaamisen peruuttamista, mutta tapa jolla se on kerrottu, on kömpelöä toisen tunteiden runnomista. Koska ystäväsi (?) ei ole tarpeeksi kypsä hahmottaakseen sanojensa vaikutuksen muihin ihmisiin oletan, että aikaa myöten hän on pian aika yksin. Eihän kukaan tuollaista tule sietämään.

Vaikka tykkääkin puhua totta, niin ei se silti ihan joka asiassa tarkoita etteikö voisi olla hienotunteinenkin.

Mull kans kaveri joka välil peruu menoja viimetipassa tai ei ollenkaan. Sil on niin paljon tuttuja joita pitää nähä. Ite oon aatellu, että ihan sama ja viimeks unohdettiin molemmat :) Täytyy sitä ihmisen olla muutaki elämää kun se yks kaveri..

Tuntuu, että suomalaiset naiset ovat jotenkin jämähtäneet ystävyyssuhteissaan ala-astetasolle. (Tarkennetaan, että kuulun itsekin suomalaisiin naisiin ja löydän itseni välillä pähkäilemästä vastaavien asioiden kanssa.)

Melken missä tahansa muualla maailmassahan asia ratkaistaisiin niin, että varmistettaisiin molemmilta ystäviltä, että asia on ok, ja sitten tavattaisiin kaikki yhdessä. Saattaisi ystäväpiirikin laajentua.

Joo mä olen varmasti juuri sitä ala-astetasoa, mutta kyllä minä pahastun siitä jos perumisen syy on aina jonkun toisen ystävän näkeminen. pitempään jatkuvana tuo on loukkaavaa, sillä emme tosiaan näe esim. joka kuukausi vaan silloin tällin vaan.

Kyllä mä tossa loukkaantuisin ja kokisin olevani joku varaystävä jota tavataan silloin kun muilla ei ole aikaa ja jonka tapaamiset voidaan perua jos jostain ilmestyykin tärkeämpi ystävä. Mä voisin olla niin v-mäinen että sopisin hänen kanssaan tapaamisen jolle suunniteltaisiin yhdessä kaikkea kivaa ja sitten viimehetkellä ilmottaisinkin että sori, mä en nyt pääsekään kun Maija soitti just ja pyysi mua käymään. Mut hei, yritetään joku toinen kerta!

Ja tota sitten pariin otteeseen. Jos ei siihen halua ryhtyä niin sitten vaan lopettaa itse ehdottamasta tapaamisia ja keksii tekosyitä sille miksei kaverin ehdottamat tapaamiset käy.

Kyllä mäkin siis ymmärrän että on tilanteita joissa on jo parempi perua se ennemmin sovittu tapaaminen. Vaikka jos paikkakunnalle tulee yllättäin kaukana asuva ystävä käymään tai toisella ystävällä on oikeasti joku kriisi tai hätä minkä takia kaipaa tukea. Mut siitähän aloittajan tapauksessa ei ollut kysymys.

Pahastuisin kyllä. Olen myös pahastunut siitä, kun kysyin eräässä tilaisuudessa, että haluisko kaveri lähteä vaikka yhelle sen jälkeen, niin oli muuta menoa, mutta sitten kun toinen siellä kysyi, haluaisko hän mennä heille käymään, niin sehän sopikin vallan mainiosti, eikä se meno ollutkaan enää mitenkään tärkeä. Ugh. Ja ei tuo ois haitannu, jos en ois siitä saanu tietää, mutta kun istuin siinä vieressä, kun tästä sopivat, niin oli aika vaikeaa olla kuulematta.

Yhteistyössä