Pahan päivän varalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuitzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tuitzu

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
1 587
0
36
Kenenkään ongelmia väheksymättä, säästättekä pahan päivän varalle?

Itellä aina äiti opetti että tilillä pitää olla puolenvuoden palkkaa vastaava summa. Niin ei talous kaadu yllättävistä menoista.

Lisäksi meillä on henki-sairas-tapaturma-lainanturva jne. vakuutukset myöskin sen kurjanhetken varuiksi.
Onneksi sitä ei ole vielä tullut. kopkop.

Olenko ainoa "laskelmoijja"?

Jos mulla olisi niin hyvä palkka ettei se menisi kuluihin joka kuukausi suurin piirtein joka senttiä myöten, voisin säästääkin. Perintökin meni ihan melkein kokonaan joka päiväiseen elämään, ei suuri ollut mutta olihan se mukava että oli äitiyslomalla vähän ylimääräistä rahaa.

Kyllä meilläkin on aina rahaa pahan päivän varalle, en pystyis elämään tilistä tiliin. Siis aina pitää olla mahdollisuus esim. ostaa jotain isompaa, lähteä yllättävlle matkalle tai varautua esim. yllättäviin sairauskuluihin. Muutenkin mulla on tarve tuntea, että talous on turvattu, kuten, että velkaa ei koskaan ole enempää kuin omaisuutta jne.

Säästän kyllä, edes vähän. Välillä on säästössä enemmän, välillä vähemmän (esim. kun maksoin pienen osan asunnostamme käteisellä, ettei takaajaa tarvittu), mutta olemme sopineet mieheni kanssa, että minun tililleni säästetään. Eivät ole pelkästään pahan päivän varalle, vaan sieltä maksetaan myös kodinkoneet ja lomailu.

Säästetään joka kuukausi, mies osakkeisiin ja minä säästötilille. Mietin säästörahastoa? Nyt ollaan alettu säästää enemmän kun minä olen enemmän töissä kuin opiskelen ja mies kokopäivätöissä, lopettelee opintoja.

Mulla on myös kanssa toi säästörahasto ja sinne kannattaa tosiaan laittaa vaan sen verran että sitä ei varmastikkaan tartte. Rahastosta nostaminen on ain amutkikkaampaa ja jos sieltä nostaa rahnaa niin se maksaa ja tuotto ei oo enään niin hyvä.
Itellä mennee 100 e joka kk säästörahastoon ja loput ylimääräset ihan säästötilille. Tililtä voi sitten nostella jos tarvetta ja rahastossa rahat vaan saavat lojua ja kasvaa!

Palkasta ja äitiysrahasta olen saanut aina vähän säästöön (satasen tai pari), mutta nyt kotiäitinä ei säästöön jää. Päinvastoin käytän niitä säästöjäni. Miehellä on pikkasen säästössä, mutta ei varmaan edes kuukauden palkkaa just nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Mihin te säästätte?
Siis jos on jo talot, autot jne.

Viimeksi säästin häitä varten ja tätä kotiäitinä oloa varten. Tarkoitus olisi lähiaikoina keikkailla ja saada lisää rahaa kotona oloa varten. Toukokuussa jään taas äitiyslomalle ja niistä rahoista säästän edelleen kotona oloa varten ja autoa varten. Sitten kun taas töihin menen niin tarvis rahaa esim. keittiöremppaan. Ettei nämä säästökohteet ainakaan lopu!

Yhteistyössä