Paha Elli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petollinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petollinen vaimo

Vieras
Meille tuli kotona kova riita yhdestä keskustelusta täällä elleissä. Sain selville asioita, joista mieheni ei pitänyt. Hän hyökkäsi kovasti koko tällaista keskustelua vastaan ja vaati minua pysyttäytymään pois täältä.

Hänen mielestään täällä elämäänsä vittuuntuneet ihmiset yrittävät selvittää toisten yhtä sekopäisten asioita saamatta mitään muuta kuin pahaa aikaiseksi.
Nyt kuitenkin roikun täällä edelleen, sillä erotuksella, että en puhu kotona mitään näistä asioista. Reilua, eikö vain?

Olisiko näin, että vaimolla on mahdollisuus saada tukea omalle näkemykselleen. Ja mies kun jää alakynteen -kieltää toisen avautumismahdollisuuden. Jokaisella on kuitenkin oikeus omaan mielipiteeseen, niin miehellä kuin naisella. Mutta perheen sisäisiä päätöksiä ei tehdä elleissä. Eikä ellien tuella.

" Jokaisella on kuitenkin oikeus omaan mielipiteeseen, niin miehellä kuin naisella. Mutta perheen sisäisiä päätöksiä ei tehdä elleissä. Eikä ellien tuella."

Tuossa on kyllä viisauden siemen. Kuitenkaan en tuomitsisi jos joku suhteessaan päähänpotkittu elli, vaikka sitten täältä saadun tuen rohkaisemana tai jonkun muun ulkopuolisen tekijän turvin, uskaltaa nostaa kissan pöydälle ja selvittää asiat.

Pitää kuitenkin muistaa että ihmiset on erillaisia ja täällä saadut "neuvot" enempikin arvailuja

Alkuperäinen kirjoittaja Petollinen vaimo:
Meille tuli kotona kova riita yhdestä keskustelusta täällä elleissä. Sain selville asioita, joista mieheni ei pitänyt. Hän hyökkäsi kovasti koko tällaista keskustelua vastaan ja vaati minua pysyttäytymään pois täältä.

Hänen mielestään täällä elämäänsä vittuuntuneet ihmiset yrittävät selvittää toisten yhtä sekopäisten asioita saamatta mitään muuta kuin pahaa aikaiseksi.
Nyt kuitenkin roikun täällä edelleen, sillä erotuksella, että en puhu kotona mitään näistä asioista. Reilua, eikö vain?

ihan uteliaisuuttani kyselen mitä asia koski? ja mikä keskustelu?

Mun ex sanoi " pysy poissa Elleistä, pääs sekoaa"....Mä katos vein kotia asti näitä juttuja ja epäilyksen siemeniä :) Ehkä pelkäsi, että täällä sitä analysoidaan porukalla meidän ongelmia jne....Totta, näin tehdään, hih!

Täällä on kyllä niin typeriä juttuja, että en kyllä kenellekään kehtaisi kertoa, että näitä luen ja joskus jopa kommentoin. Syy lukemiseen on se, että huomaa kuinka hyvin asiat itsellä onkaan, jos nämä muiden kirjoittamat pitävät paikkansa!

Pahus, kun nämä jutut ovat ihan arkipäivää, en taida tietääkään mitään hyvästä elämästä.

Aika pitkälle ihmiset käyttäytyvät samalla tavalla, joten kyllä näistä voi selvitä uusia asioita itsellekin.

En tiedä kumpaanko kastiin minä kuulun mieheni mielestä? Luultavasti sekopäihin.

En voi kertoa tarkemmin mitä paljastui, kyse oli hänen naissuhteistaan ennen minua.

Mutta jos käskytetään pysymään jostain pois, tulee hirveä vastareaktio ja ajattelen, että mikä piru sinä olet minua, aikuista ja itseäni elättävää ihmistä, määräämään missä käyn ja missä en.

nämä ovat kimurantteja asioita...

ainahan kannattaa yrittää pyrkiä kompromissiin, olisiko se kompromissi tässä sitten se, ettet kerro miehellesi mitä netissä teet, mutta onko hän sitten sitä lajia, joka yrittää koneelta penkoa missä liikut, sitä minä en taas tiedä...

sinun kannattaa tässä asiassa enemmän miettiä sitä syytä, miksi miehesi menetti hermonsa, kuin sitä että hän yrittää estää sinun kirjoitteluasi, ja yrittää jotenkin vaikuttaa siihen todelliseen syyhyn, onko se sitten mustasukkaisuus, itsetuntoasia vai mikä, sen tiedät itse parhaiten

jokaisessa meissä on vikamme, ei ole sitä täydellistä miestä, eikä edes täydellistä elliä :)

yrittäkää sovitella riitanne, tuossa kohdin olet kyllä oikeassa, että määräät itse elämääsi, se on sitten eri asia, kuinka paljon olet valmis tulemaan kompromissina vastaan ja miksi

tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Paha Elli:
En tiedä kumpaanko kastiin minä kuulun mieheni mielestä? Luultavasti sekopäihin.

En voi kertoa tarkemmin mitä paljastui, kyse oli hänen naissuhteistaan ennen minua.

Mutta jos käskytetään pysymään jostain pois, tulee hirveä vastareaktio ja ajattelen, että mikä piru sinä olet minua, aikuista ja itseäni elättävää ihmistä, määräämään missä käyn ja missä en.

poliisi, PahaElli ?

Ei nyt ihan heti mennyt jakeluun, mitä ajat takaa, mutta poliisi mieheni ei ole.
Hän ärsyyntyi suunnattomasti näistä keskusteluista ja kiukuissaan sanoi, että minulla ei voi olla mitään tarvetta täällä pyöriä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:
Onko ap sama kirjoittaja, joka jokin aika sitten kertoili miehensä ja omasta chattikeskustelusta liittyen ex-tyttöystävän laihuuteen -tai muuta yhtä "fiksua"?

En tiedä. Kirjoittelen mitä kirjoittelen enkä ota Ellit palstoja kovin vakavasti.
Ihminen hädässä palstalla harvoin kirjoittelen. Sillä palstalla ihmisillä on aidosti hätä.
Suosittelen, että tuon palstan väki hakee apua www.tukiasema.net sivuilta.

Kirjoitan niin, että kuka tahansa voi printata nämä sivut työpaikkani kahvipöydälle.
Kirjoitan työajalla luppoajalla. Voisihan sitä käyttää aikansa järkevämminkin.

Sekopää nimittelyistä ei kannata vetää ap:n hernettä nenäänsä. Ellit on tarkoittu lähinnä naisille ajatusten vaihtoon. Ihan samalla tavalla kuin naisten lehdet. Tuskin ap:n mies kieltää esim. Anna ja Me Naiset lehtiä lukemasta. Telkkaristakin tulee vaikka mitä. Ap:n miehen elämä menee liian vaikeaksi, jos koko ajan pitää heiluttaa sensuroijan saksia. Maailma on paha, mutta realistinen asenne auttaa. Se mikä ei tapa, vahvistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:
Onko ap sama kirjoittaja, joka jokin aika sitten kertoili miehensä ja omasta chattikeskustelusta liittyen ex-tyttöystävän laihuuteen -tai muuta yhtä "fiksua"?

Ei liity tähänkään asiaan. On kyse vähän vakavammasta asiasta kuin laihuudesta tai lihavuudesta.

hyvä "paha elli"

Puran itsekkin täällä välillä sydäntäni, kun tuntuu, etten enää jaksa tai olen ikionnellinen jostakin. Mieheni sai tietää asiasta ja tuli näille sivuille uteliaisuuksissaan lukemaan kirjoituksiani. Kirjoituksenihan olivatkin todella "pahan naisen" kirjoittamia. Meillä tuli asiasta aivan kamala riita.

Alkuun pysyinkin näiltä sivuilta kauan poissa, mutta nyt kirjoittelen riidankin uhalla taas. Olen sitä mieltä, että kai minullakin on oikeus jollekin, joillekin ihmisille kertoa suruistani/ iloistani. Olen sitä mieltä, että mies lukee omalla vastuulla. Mikäli hänelle tulee paha mieli lukemastaan, niin sittenpähän tulee. Ei hänen olisi mikään pakko tulla tänne urkkimaan. Tiedän puolestani senkin, että hän "kehuu" minua kavereilleen varsin lahjakkaasti. Omalla vastuulla utelen, että mitä minusta hän on sanonut. Voin olla hyvinkin "onnellisen" tietämätön noista minua koskevista pahoista puheista. Ja niin teenkin, en minä hänen kavereiltaan urki, että mitä mieheni on minusta puhunut.

Mielestäni miehesi on tunnepuolella kieroonkasvanut, kun ei ymmärrä sellaista tosiasiaa, että naisellakin on oikeus olla kavereita ja ihmisiä, joille hän voi asioitaan puhua. Jos hän väittää, että täällä "Pahat Ellit" senkun miesten pään menoksi puivat juoniaan, se on hänen oma ongelmansa. Jos niin onkin, että "Pahat Ellit" puivat juoniaan juuri esim. häntä pientä ressukkaa vastaan, hän on itse kusipäisellä käytöksellään sen aiheuttanut. Hän itse aiheuttaa tuon luottamuspulan teidän perheessänne olemalla häijy ja hyökkäävä, jopa aggressiivinen.

Toivon hartaasti, että miehesi kasvaisi aikuiseksi!

Monet todella typerät ja lapselliset miehet vain ovat sitä mieltä, että naiset, jotka kritisoivat yhtään heidän tekemisiään ovat "pahoja naisia", jotka kiusaavat ja rääkkäävät häijyyksissään heitä "pieniä, viattomia ressukoita". Silloin näiden "täydellisten miesten" yleensä pitää mennä kertomaan kavereilleen tai kaipaamaan äidilleen, kuinka tuhmat ja ilkeät ihmiset senkun punovat syytä juonia heidän seläntakana. Eiväthän he ole tehneet taaskaan mitään väärin. Muuthan ne väärin aina tekevät.

Myönnän kuuluvani niihin "pahoihin naisiin" jotka kritisoivat etenkin "äitinpoikia" ja todella mustasukkaisia, väkivaltasia tai muuten kusipäisiä äijänkäppänöitä ja heidän tekemisiään.

(Tiedän kyllä itsekkin olevani kusipää joskus ja silloin on kyllä kiva saada palautetta. Se panee miettimään tekosiani.)

Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä:
Sekopää nimittelyistä ei kannata vetää ap:n hernettä nenäänsä. Ellit on tarkoittu lähinnä naisille ajatusten vaihtoon. Ihan samalla tavalla kuin naisten lehdet.

Ahaa, olen vieraillut näillä sivuilla vuodesta 2001.
Olen muutaman kerran aikuisuudessani käynyt baarissa; eilen kävin nostattamassa siellä itsetuntoa; eräs elli kertoi, että saisin sieltä baarista matkaani kenet naisen tahansa. Höh?

Kiitos ellit:)

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä:
Sekopää nimittelyistä ei kannata vetää ap:n hernettä nenäänsä. Ellit on tarkoittu lähinnä naisille ajatusten vaihtoon. Ihan samalla tavalla kuin naisten lehdet.

Ahaa, olen vieraillut näillä sivuilla vuodesta 2001.
Olen muutaman kerran aikuisuudessani käynyt baarissa; eilen kävin nostattamassa siellä itsetuntoa; eräs elli kertoi, että saisin sieltä baarista matkaani kenet naisen tahansa. Höh?

Kiitos ellit:)

Olen minäkin pyörinyt Elleissä yhtä monta vuotta ja vaihtanut mielipiteitä sukupuoleen katsomatta.

Katsoin aamulla telkusta Aamusydämellä ohjelman. Avasin aiheesta uuden viestiketjun Ellit 50+ palstalla.

Kyllä Elleistä on hyötyä. Kodinhoitopalstalta sain hyvän vinkin ja toteutin sen tänä aamuna käytännössä.

Ei netissä kirjoittelu vastaa esim. aitoa kirjeenvaihtoa ystävän kanssa. Mutta jokaisessa asiassa on hyvät ja huonot puolensa.

Olen pyytänyt perhettäni lukemaan Ellejä. Pääsen helpommalla. En jaksa pitää ihmisiin yhteyttä.
Minulla on aina niin kiire.

Yhteistyössä