Päivitetäänpäs mitä vitamiineja syötte... = )

Elikäs mun on pakko hehkuttaa, että mä sain täältä hyvän vinkin....
Olin semmonen saamaton/väsy äiti, vaikka nukun hyvät yö-unet,mutta imetyksen lopettamisen jälkeen tuli semmonen tööt-vaihe....

No,nyt oon reilu pari viikkoa syöny tuota e-epaa ja kuulkaas täälä häärää taas sama vanha, energinen äiti..... :D
LIsäksi rupesin napostelemaan b, c ja e-vitamiinia.

Elikäs täälä on nyt yksi lisää joka vannoo noitten rasvahappojen nimeen =)
 
Siis meikä on varmaan lässähtäneen kotiäidin perikuva....hiukset on huonossa kunnossa, samoin kynnet. Eli ainakin kalkkia pitäis syödä ja varmaan jonkunsortin vitamiinejakin.....
Sen vaan huomasin, että kun ollaan miehen kanssa tehty ruokaremonttia, niin paljon energisempi äiti olen kuin ennen.....ja painokin on tippunut, mikä ei ole huono asia ollenkaan! =) =)

Mutta että pakko kait on hankkia monivitamiini-pillereitä! =) <br><br>
 
mie oon lähinnä imetyksen takia popsinut noita multitabseja, normaalisti oon koittanut pärjätä vaan syömällä monipuolisesti.
tässä pitkäaikaisen vähäunisuuden väsyttämän tuli mieleen pitäskö miunkin sit alkaa napsia tota e-epaa, jos se sais miutkin "loistamaan" pirteyttä?
onko ne jotain kala- kapseleita vai jostain muista öljyistä valmistettu?
joskus kokeilin noita mollerin tuplia ja hyi sitä kalan makua joka tuli jatkuvasti suuhun, ei kiitos enää.
 
mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 13:47 Elliida33 kirjoitti:
Elikäs mun on pakko hehkuttaa, että mä sain täältä hyvän vinkin....
Olin semmonen saamaton/väsy äiti, vaikka nukun hyvät yö-unet,mutta imetyksen lopettamisen jälkeen tuli semmonen tööt-vaihe....

No,nyt oon reilu pari viikkoa syöny tuota e-epaa ja kuulkaas täälä häärää taas sama vanha, energinen äiti..... :D
LIsäksi rupesin napostelemaan b, c ja e-vitamiinia.

Elikäs täälä on nyt yksi lisää joka vannoo noitten rasvahappojen nimeen =)
No miepä syön just noita sanoja vitamiineja. Ja illalla otan vielä magnesiumin lisäksi. Ja välillä popsin noni-kuurin... Yleensä kannattaa suosia luontaistuotekaupan vitamiineja, ymmärtääkseni keho pystyy käyttämään niitä paremmin hyväksi. Ja multitabsista ei kyllä imeydy kun se kuori!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 15:00 lähes täydellinen nainen kirjoitti:
mie oon lähinnä imetyksen takia popsinut noita multitabseja, normaalisti oon koittanut pärjätä vaan syömällä monipuolisesti.
tässä pitkäaikaisen vähäunisuuden väsyttämän tuli mieleen pitäskö miunkin sit alkaa napsia tota e-epaa, jos se sais miutkin "loistamaan" pirteyttä?
onko ne jotain kala- kapseleita vai jostain muista öljyistä valmistettu?
joskus kokeilin noita mollerin tuplia ja hyi sitä kalan makua joka tuli jatkuvasti suuhun, ei kiitos enää.
E-EPA on uudenlainen kalaöljyvalmiste, joka on vahvempi ja tehokkaampi kuin muut omega-3 kapselit. Se ei ole sitä tavallista kalöljyä vaan "puhtaampaa", mutta tehokkaampaa. Maku on laimeampi verrattuna muihin kalöljyihin. Itse olen kuullut ja lukenut hyvistä vaikutuksista, joten aloin myös syömään muutama päivä sitten. Innolla odottelen vaikutuksia =)
Kannattaa ilman muuta kokeilla, mitään haittavaikutuksia niillä ei ole. On tehty useita tutkimuksia, miten auttaa parantamaan elämänlaatua...

Luepa tuolta:

www.biovita.fi/suomi/tuotteet/e-epa.html


 
Minä aloin syödä kromia toiveena että se vähentäisi veren sokerin vaihteluja ja ärtyisyyttä. Ei vielä ainakaan... Ehkä pitäisi kiskaista kuuri epaa tai muuta kalaöljyä, olen niitä ennenkin kokeillut. Lähinnä kai tässä masentaa oma saamattomuus ja laiskuus, mikähän siihenkin auttaisi...

Minusta ei kannata ihan suoralta kädeltä tuomita apteekin vitamiinivalmisteita, ensinnäkin, myydäänhän paljon samoja tuotteita sekä luontaistuotekaupassa että apteekissa. Ja ruokakaupoissa, siellä ne ovat yleensä halvimpia. Jotkut apteekkivalmisteet on lääketehtaiden tekemiä ja esim juuri Multi-Tabs on niin tutkittu, että se luokitellaan lääkkeeksi, kun taas suurin osa vitamiinivalmisteista (myös apteekissa) lasketaan elintarvikkeisiin.
 
Kaapissa on kalaöljykapseleita ja kalkkia ihan itseäni varten, mutten muista niitä syödä :ashamed: Muulle perheelle syötän beroccaa, että pysyisivät pirteitä. Mulla on virtaa liikaakin, ainakin muiden mielestä, joten vitamiineja en tartte.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 14:19 Pörrösukka kirjoitti:
Tuosta E-pasta kysyisin. Närästääkö se? Mulla on Rainbow kalaöljykapseleita ja ne närästää ihan hirveänä. Pitää yötävasten ottaa ettei tunne niitä hirveitä kalanmakuisia röyhtäyksiä.
muut mulla närästäny niitä äklöjä makuja suuhun,mut tästä ei tuu mitään! suosittelen e-epaaaaaaaaa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 14:19 Pörrösukka kirjoitti:
Tuosta E-pasta kysyisin. Närästääkö se? Mulla on Rainbow kalaöljykapseleita ja ne närästää ihan hirveänä. Pitää yötävasten ottaa ettei tunne niitä hirveitä kalanmakuisia röyhtäyksiä.
Alussa saattaa närästää (kuten minulla), sekä sitten jos olet syönyt jotain muuta sellaista mikä närästää, eli jos otat e-epan sellaisen ruoan yhteydessä mikä närästää niin tällöin se kalan maku voi tulla suuhun, ei muutoin. Todella hyvä tuote, suosittelen! Täytyy vaan muistaa että vaikutukset näkyvät vasta 3-6 kk:n kuluttua.
 
mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 11:46 Kata kirjoitti:
En syö mitään pillereitä.
Suomalisesta monipuolisesta ruuasta saa kaiken tarpeellisen.
Eli syöt vähintään puoli kiloa kasviksia ja siemeniä ja pähkinöitä myös....? Suomalaisesta kuumennetusta tavallisesta kotiruuasta ei varmaan saa tarpeeksi vitamiineja....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 11:44 minna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 22:08 Sinttura kirjoitti:
Tällä hetkel e-epaa, mivi-totalia ja nonia.

Oottelen hivenainetutkimuksen vastauksia, sitten tehdään "päivitys"
kuka noita hivenainetutkimuksia tekee? kiinnostais kanssa

Ainaski www.medilife.fi vai olikohan se www.medilife.com. Tai jotain medilife kuitenkin...

Jostain olen lukenut että nykyisin ruoka on niin käsiteltyä, että päivittäin tarvittavia hivenaineita ja vitamiineja ei välttämättä saa vaikka söis kuinka ja vaikka miten monipuolisesti.

Ja mulla ainakin noi e-epat korvas masennuslääkkeet. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 21:43 Mantelinkukka kirjoitti:
Befolia ja Ribesin muistankohan ton nimen nyt oikein, mutta se on sitä kasvisperäistä omega-öljyä kun ei tuo kala sovi. Vaihtelevasti monivitamiinia. Purkista vaan ;)
Päätät tietenkin itse, mitä syöt, mutta uskon, että ainakin e-epa sopisi sinullekin, vaikka kala sinänsä ei sopisi.
Olen itse kalalle allerginen(hyvin herkästi), mut kokeilin epaa ja sopi silti mulle. Epan infossa sanotaankin tuo et sopii vaik olisi allerginen.

Ps. Oli vaan pakko kirjoittaa ja kertoa tuo koska itse harmittelin pitkään kun luulin, etten voi kalaöljyä milloinkaan ottaa, onneksi olin väärässä =)
 

Yhteistyössä