Päiväkodeissa paljon likaisia lapsia, onko sinun lapsesi yksi heistä?

  • Viestiketjun aloittaja pk täti ja itsekin äiti
  • Ensimmäinen viesti
pk täti ja itsekin äiti
Tyttölapsilla tukat takkuisia ja rasvaisia, korvissa näkyy keltaista vaikkua jopa korvanlehdissä asti, likaisia kynnenalusia, liian pieniä ja likaisia vaatteita..vanhemmat silti saattavat olla itse siistejä ja siisteissä vaatteissa. missä mättää? eikö jakseta huolehtia lapsista?
 
linnunrata
Meilläkin tulee takaisin likaisempana kuin lähtiessään.

Mutta olen samaa katsellut. Jollain on niin haisevia ulkovaatteitakin, että pahaa tekee. vanhemmat silti ihan siistejä. Voihan sitä olla elämänhallintaongelmia, vaikka ei sitä ulospäin näe, mutta toisaalta olisikohan vaan uusavuttomuutta ja laiskuutta, ettei jaksa lapsen puhtaudesta huolehtia.
 
Meiltä kun päiväkotiin lähdetään niin tyttö on aina puhdas, vaatteita myöten. Hiukset on harjattu, vaatteet on ehjiä ja sopivan kokoisia.

Mutta tilanne kyllä korjaantuu hoitopäivän aikana.. :D Ainaki tietyiltä osin.. :D
 
vieras
Miksi laittaa päiväkotiin hyviä vaatteita kun takasin tulee kaakao ja väritahraiset vaatteet joista ei saa niitä pois millään? Huonot vaatteet sinne pilattaviksi tai sellaiset jotka on jo pilattu. Pesulla käydään säännöllisesti ja kynnet leikataan myös, likaiset on välillä hiekkalaatikkoleikeistä ja korvat puhdistetaan kylvyn yhteydessä.
 
vv
Mä just mietin kun oon palaamassa työelämään ja teen vuorotöitä että kerkeekö sitä ollenkaan suihkuttelemaan lapsia iltaisin jos on kotona esim. klo 22.45 ja aamulla pitäs olla tarhassa 6.30..kääk, milloin mun lapset oikein nukkuu :(
Mutta onneksihan tommosta ei oo joka päivä..
 
Meidän lapset ei ole päiväkodissa, mutta eihän niiden siis tartte olla kuin hetki hiekkalaatikolla kun kynnenaluset on ihan kauheat jo. Ei kai se nyt tarkoita, ettei lapsesta huolehdita? Ja kaveri taas valitti, että aina kun laittaa lapselle siistit vaatteet päiväkotiin, niin aina ne laittaa jotkut rynttyyt tilalle kun on kuulemma käytännöllisemmät vanha t-paita ja caprit... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida joka ketjuun:
Åbo, tämä kysymys ei varmaan koskenut sinua.Ymmärtääkseni niitä joilla on likaisia lapsia.
"Onko sinun lapsesi yksi heistä?"...näkyi moni muukin puhtaiden lasten vanhempi vastanneen että ei ole :D

Yleistä pohdintaa tuo avaus näkyi olevan. Ei kysymys niille, joilla on likaiset lapset.
 
so?
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meidän lapset ei ole päiväkodissa, mutta eihän niiden siis tartte olla kuin hetki hiekkalaatikolla kun kynnenaluset on ihan kauheat jo. Ei kai se nyt tarkoita, ettei lapsesta huolehdita? Ja kaveri taas valitti, että aina kun laittaa lapselle siistit vaatteet päiväkotiin, niin aina ne laittaa jotkut rynttyyt tilalle kun on kuulemma käytännöllisemmät vanha t-paita ja caprit... :p
meil on aina paskaset kans..so what?
 
No meillä saattaa noita mustia kynnenalusia olla. Ja ulkovaatteita ei pestä joka päivä. Kun en muutenkaan joka tahran takia niitä pese. Mutta kyllä mä silti peruspuhtaudesta huolehdin, vaikken niin turhantarkka olekaan.
 
kokemusta
Itse päikyssä töissä, ja monille ja monille vanhemmille joutuu sanomaan esim. vaatetuksesta että nyt on talvi voisitteko laittaa lapsille talvivaatteet.tuokaa sadevaatteet tuokaa varavaatteita.paljon lapsia joilla samat likaiset vaatteet monta päivää monillaa kuluneita ja pieniä vaatteita ite juostaa viimosen päälle tällääntyneinä ja kallis auto olla pitää mutta samahan se lapsen vaatteille
 
joo
en myöskään laita kovin hienoja vaatteita hoitoon. Joskus saatan laittaa paidan, jossa vain pieni tahra, koska minusta on vielä ihan siisti ja tiedän että sotkeutuu päivän mittaan. En aina kampaa tukkaa, koska se aiheuttaa hirveän huudon muutenkin. Sen verran katson, ettei ihan takkupäänä lähde.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mä just mietin kun oon palaamassa työelämään ja teen vuorotöitä että kerkeekö sitä ollenkaan suihkuttelemaan lapsia iltaisin jos on kotona esim. klo 22.45 ja aamulla pitäs olla tarhassa 6.30..kääk, milloin mun lapset oikein nukkuu :(
Mutta onneksihan tommosta ei oo joka päivä..
Jätä yöksi päiväkotiin noina päivinä...lapsillekin parempi.
 
vvv
Meillä pojalla joka päivä puhtaat vaatteet ja tuli jo kommenttia ettei vimpan päälle tarvii olla vaatteet ja siis kyse ihan vain puhtaista ja ehjistä verkkapuvuista. Viime vuonna kun kerran unohdin huuhdella kotona kuravaatteet ja nolona vein pikkasen likaiset hoitoon, niin hoitotäti siihen, että älä niitä turhaan joka päivä huuhtele , ne likastuu heti kuitenkin uudelleenn.... Että meidän poika on sitten kai liian siisti...
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mä just mietin kun oon palaamassa työelämään ja teen vuorotöitä että kerkeekö sitä ollenkaan suihkuttelemaan lapsia iltaisin jos on kotona esim. klo 22.45 ja aamulla pitäs olla tarhassa 6.30..kääk, milloin mun lapset oikein nukkuu :(
Mutta onneksihan tommosta ei oo joka päivä..
Jätä yöksi päiväkotiin noina päivinä...lapsillekin parempi.
Eipä tässä kunnassa tommosia mahdollisuuksia ole kun kaikki hoitopaikat pursuu lapsia.
 
Lunatic
Ei ainakaan yleensä. Joskus kyllä voi olla tukka takussa, jos aamu on ollu perkeleellinen. Mutta yleensä ihan siisti.. kynnenalusista ja korvista nyt en tiedä, mutta noin muuten..
 

Yhteistyössä