Päivähoidosta...

• Viestiketjun aloittaja What a...
  • Ensimmäinen viesti
ap
Noh.. kukaan ei tiedä mun jaksamisesta mitään..mutta kyllä tuo vaavi ensinnäkin nukkuu AINOOT päikyt tuossa klo 14-16.30. Se lisäksi pikkutirsat aamupäivällä.
Vauva herää yössä 4kertaa, keskimmäinen kerran tai kaksi. Nukun noin 4h yössä..patsi niinä päivinä kun mies vie ja hakee lapset päivähoidosta- nukun jopa 7h. Ne on mulle oikeita henkireikiä ja lepopäiviä. Ja silloin hoidan juoksevia asioitakin ja käyn vauvan kanssa jumpassa.
Mää tiedän mikä mun lapsille on parasta ja rakastan niitä ehdoitta. En DUMPPAA niitä mihinkään..niinkuin joku asian ilmaisi.
Mun mielestä tälläinen järjestely on meidän perheen kannalta paras ja siksi haluaisin siitä pitää kiinni.
Miksi se herättää toisissa vastusta? onko se äiti parempi joka himassa lapset hoitaa ikuisesti ja aamen? tuskin niinkään...

tjaa
No ehkä jaksamistasi ei ole epäilty, koska itse sanoit syyn päivähoitoon olevan lasten virikkeiden saamisessa. Enkä usko että monikaan ikuisesti lapsiaan kotona hoitaa. Ehkä siihen asti, kun vanhempainvapaa loppuu jaäitikin palaa ansiotyöhön. Mukavaa joulunodotusta!

ap
Totta..sanoin, että ovat päivähoidossa virikkeiden ja seuran vuoksi. niin ovat, mutta on asialla kääntöpuolikin :) Mutta se onkin asia erikseen.
kiitos! Hyvää joulun odotusta sinullekin :)

ap

Itse olen ns. arvostelija. Meidän mummut jne. asuvat 300 km:n päässä, ja yhtään kertaa eivät lapsiamme ole hoidosta hakeneet tai kotona hoitaneet, saati että lapset olisivat olleet yökylässä. Nähneetkin ovat viimeksi kesällä. Ensin hoidin lapseni kotona itse, ja nyt kun ovat hoidossa ja minä töissä, niin itse ne sinne vaan on raahattava ja vielä poiskin. Ei ap:lla ongelmia jaksamisen kanssa ole, lapset ovat hoidossa virikkeiden takia, joten tähän "äidin väsymykseen" ei tässä tapauksessa voi vedota.

Mukavaa myös tuollainen toisille onnettomuuksien & sairauksien povaaminen.[/quote]

Tähän viitttasin ;)

Meillä lapset ovat 10 päivää /kk tarhassa. Hoito ajaksi olen ilmoittanut 8-16.30. Kertaakaan ei kukaan ole mitään napissut ajoista hakemisesta tai tuomisesta. Yleensä viedään vast 8.30 siis niin että aamiainen syödään kotona. Haen n. 16 riippuen tirriäisen päiväunista. Ja oelns iis kotona vanhempainvapaalla.

Mia
ap:n tapaisten laiskojen ja itsekkäiden äitien takia meidänkään lapset eivät saaneet päiväkotipaikkoja, vaikka ne töiden takia olisi tarvittu. Nyt roudataan toista toiselle pph:lle eri puolille kaupunkia. Päivähoidon ohjaaaja sanoi suoraan, että päiväkodit on täynnä näitä virikelapsia, ja se on jo todellinen ongelma.

vieras
Minulla päiväkoti yritti myös sanella hoitoajat, kun olin pienempien kanssa kotona.

Mutta minä laitoin kovan kovaa vastaan ja sain tarpeitani vastaavan hoitosopimuksen. Kerroin pk:lle, että toinen vaihtoehto on, että lapseni ovat joka ikinen päivä hoidossa täsmälleen 10 tuntia ja tulevat sitten tarkkaan päiväkodin avautuessa. No olin sitä ennen jo ollut tuon pk:n kanssa tekemisissä pari vuotta, joten tiesivät tuon myös tapahtuvan.

Minulle myös yritettiin sanella se, ettei lapseni saisi olla hoidossa koulujen lomien aikana, mutta laskuun se ei kyllä vaikuttaisi. Mutta ei meidän perheessä mitään koulujen lomia vietetty, koska kukaan ei ole koulussa oppilaana tai töissä. Ei mennyt sekään minulta läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
ap:n tapaisten laiskojen ja itsekkäiden äitien takia meidänkään lapset eivät saaneet päiväkotipaikkoja, vaikka ne töiden takia olisi tarvittu. Nyt roudataan toista toiselle pph:lle eri puolille kaupunkia. Päivähoidon ohjaaaja sanoi suoraan, että päiväkodit on täynnä näitä virikelapsia, ja se on jo todellinen ongelma.
Jaa a... Mitä se päivähoidon ohjaaja sen niin tarkkaan tietää? Meilläkin lapset ovat hoidossa jotta minä jaksan, mutta tämän tiedon tietää vain mua hoitava lääkäri ja läheiset, ei mikään hoidonjärjestelijä.
Toisaalta jos palaa töihin heti kun vanhempainrahakausi loppuu niin miksi pitää kokonaan sanoutua irti tutusta hoitopaikasta?

ap..jeesustelee..
Voi vitalis...2pv/viikossa ei vie sun lasten hoitopaikkoja. Ja munkin lapsia viedään eri paikkoihin..vietiin jo kun olin vielä töissä. Ja töihin palaan jo ensi elokuussa...

hohhaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla päiväkoti yritti myös sanella hoitoajat, kun olin pienempien kanssa kotona.

Mutta minä laitoin kovan kovaa vastaan ja sain tarpeitani vastaavan hoitosopimuksen. Kerroin pk:lle, että toinen vaihtoehto on, että lapseni ovat joka ikinen päivä hoidossa täsmälleen 10 tuntia ja tulevat sitten tarkkaan päiväkodin avautuessa. No olin sitä ennen jo ollut tuon pk:n kanssa tekemisissä pari vuotta, joten tiesivät tuon myös tapahtuvan.

Minulle myös yritettiin sanella se, ettei lapseni saisi olla hoidossa koulujen lomien aikana, mutta laskuun se ei kyllä vaikuttaisi. Mutta ei meidän perheessä mitään koulujen lomia vietetty, koska kukaan ei ole koulussa oppilaana tai töissä. Ei mennyt sekään minulta läpi.

Joo. Tää on tyypillistä. Kun maksaa jostain, niin ne lapset sit vaikka asuu siellä päiväkodissa, jotta joka minuutille tulee vastinetta, oli tarvetta tai ei. Tuliko mieleen, että lapsesikin ovat ihmisiä ja kaipaavat lomaa? Vai ehkä ennemmin virikkeitä kuitenkin?

sanon
Alkuperäinen kirjoittaja ap..jeesustelee..:
Voi vitalis...2pv/viikossa ei vie sun lasten hoitopaikkoja. Ja munkin lapsia viedään eri paikkoihin..vietiin jo kun olin vielä töissä. Ja töihin palaan jo ensi elokuussa...
Niin joo. Mutta 10 tälläista parin päivän lasta jo vie. Kun kaikki lasketaan kuitenkin yhteen. Fakta.

ap saivartelee...
Alkuperäinen kirjoittaja sanon:
Niin joo. Mutta 10 tälläista parin päivän lasta jo vie. Kun kaikki lasketaan kuitenkin yhteen. Fakta.
Ja juuri siksi en irtisano hoitopaikkoja, jotta ne on jo olemassa kun töihin lähden....

Kuion
Alkuperäinen kirjoittaja ap saivartelee...:
Ja juuri siksi en irtisano hoitopaikkoja, jotta ne on jo olemassa kun töihin lähden....

Hesassa oli jokunen vuosi sitten käytössä hoitosuhteen katkaisu. Eli jos lapset jäivät kotiin äitiysloman ajaksi, saivat palata takaisin kun vanhemmat lähtevät töihin. Tokko enää, tai missään muualla?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kuion:
Alkuperäinen kirjoittaja ap saivartelee...:

Hesassa oli jokunen vuosi sitten käytössä hoitosuhteen katkaisu. Eli jos lapset jäivät kotiin äitiysloman ajaksi, saivat palata takaisin kun vanhemmat lähtevät töihin. Tokko enää, tai missään muualla?

Saisikin kirjallisen lupauksen siitä, että pääsee takaisin, ottaisin vajaa 3-vuotiaan heti kotiin kun vauva syntyy. Aiemmin odotettiin isommille yli vuosi vakituista hoitopaikkaa, hyppyyttivät pph:lta toiselle ennen sitä.

Ja ei, tämä ei ole "virikelasten" vanhempien vika, vaan päivähoidon järjestäjän eli kaupungin, joka ei ole satsannut päivähoitoon vaan ahneesti ja aggressiivisesti haalinut uusia asukkaita kaupunkiin huomioimatta lainkaan ettei kaupunki pysty tarjoamaan tarvittavia palveluja uusille eikä vanhoille asukkailleen.

vieras
tiedätkö mitä tapahtuu jos ns virikelapsilta kiellettäisiin päivähoito?
Päiväkotipaikat vähenisivät koska hoidossa olevien lasten kokonaismäärä vähenisi, ja palattaisiin takaisin 80-luvun puolenvälin tilanteeseen jossa paikkoja päiväkoteihin ei saatu kaikille lapsille siitä huolimatta että ns virikelapset hoidosta puuttuivat.

Lähipäiväkotiin olisi turha yrittää lasta saada sillä lähipäiväkoti lakkautettaisiin lapsimäärän vähenemisen takia, sillä on kallista ylläpitää useita vajaamiehityksellä olevia pieniä päiväkoteja joten toimintaa keskitettäisiin entistä enemmän.

ja mitä täapahtuisi niiden virikelasten perheissä joissa päiväkotipaikka lapsilta poistettaisiin? Yhtäkkiä ne joilla lapset ovat hoidossa esim äidin uupumuksen takia jaksaisivat viedä lapsia puistoihin, kerhoihin, leikkiä heidän kanssaan jne? Tuskin... ja siihen on turha jeesustella että mitäs tekivät lapsia kun eivät heitä jaksa hoitaa, sillä se ei ole niiden lasten vika, ja siitä vanhemman väsymisestä kärsii ensisijaisesti se tilanteeseen täysin syytön ja viaton LAPSI. Ihan turha harrastaa minkäänlaisia "kostotoimenpiteitä" erinäisiä yhteiskunnan tukia poistamalla kun kärsijänä siinä pelissä ovat ne lapset.

Yhteistyössä