fakta
Ei voi olla kuin suositus, laki ei velvoitaAlkuperäinen kirjoittaja millipilli:Mun mielestä täällä ainakin on niin, että jos toinen vanhemmista on kotona lapsen hoitoaika on 8-15
Ei voi olla kuin suositus, laki ei velvoitaAlkuperäinen kirjoittaja millipilli:Mun mielestä täällä ainakin on niin, että jos toinen vanhemmista on kotona lapsen hoitoaika on 8-15
Mun vauva ei nuku vaunuissa Ei ole koskaan viihtynyt. Herää pinnarista unilta.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:Häh? Lapset virikehoidossa ja sä et jaksa hakee niitä ja se ei sun mielestä oo sun mukavuudenhalua? Tuota, minkä ikäinen sun tarvii sit herättää päiväunilta? Vauva todennäköisesti nukkuu vaunuissa haku matkan, ja saatte vauvan kanssa molemmat tärkeätä ulkoilua samalla.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mun syyt ei ole mukavuudenhalusta..kuten ekassa viestissäni kirjoitin!
Mutta tää juttu.. ei ole kirjoitettu päivähoitolakiin tälläsiä pykäliä!
Minä määrittelin, että ovat virikehoidossa ei kunta!Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:Alkuperäinen kirjoittaja What a...:Mun lapset 5vee ja 2,5vee ovat 10pv/kk päivähoidossa kun olen äitislomalla. Mieheni on hoitanut haun. Haku on tapahtunut kahtena päivänä viikossa kello 16.30. Hän meinaa myöhästyä hausta ruuhkan vuoksi. Kysyin jos haku visi olla 16.45. Johon päivähoidon aluepäälikkö sanoi: Kun kerran olet kotona niin hoitoaikaa ei voi pidentää :O Siis haloo...Hakumatka on 5km ei siis lähinurkalla.
nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
Lapset siksi päivähoidossa kun muut kunnan palvelut ei ylety landella tänne asti. Ja turha irtisanoa hoitopaikkaa kun kuitenkin joudun töihin menemään ensi syksynä.
Siis jääkö vanhempainvapaa päivähoidon alle?
Niin siis teidän lapset on virikepaikoilla hoidos niin teidän aikojen mukaan ei päivähoito paikka ole auki. Eri asia olisi, jos töitten vuoksi vartti pidempään.
En näe tässä mitään väärää hoitopaikan puolelta. |O
Kiitos!!Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:Sehän siis fakta, että jos vanhemmat tahtovat niin subjektiivisen päivähoito-oikeuden turvin lapset voivat olla koko päiväisinä joka ainoa arkipäivä. Ja vanhemmat saavat itse valita hoitoaikansa vaikka olisivat molemmat kotona.
Tästä on oikeuden ennakkopäätös Espoossa.
Yleinen käytäntö on kuitenkin että puoli päivää ovat hoidossa. 8-12(13). Ja sitä vanhemmille tarjotaan eikä kokopäiväisen mahdollisuudesta hiiskahdettakaan.
Tiesittekö muuten, että samainen alle kouluikäisiä koskeva subjektiivinen päivähoito-oikeus oikeuttaa eskarin jälkeisen kesän kokopäivähoidon koulun alkamista edeltävään päivään vaikka yleisesti kunnat toisin ilmoittavat. Tästäkin on oikeuden ennakkopäätös.
Mulle 5 kilsaa on kävely matka. Asutaan korvessa. Kantoliina/reppu? Ja jos on lunta niin pulkka kotiin tuloon tarhalaisille, muuten rattaat matkaan niitä varten. Tai jos ei onnisu niin miehen on sitten lähdettävä aiemmin töistä ettei joudu ruuhkaan tai sun pidettävä lapset kotona ja keksittävä niitä virikkeitä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mun vauva ei nuku vaunuissa Ei ole koskaan viihtynyt. Herää pinnarista unilta.Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:Häh? Lapset virikehoidossa ja sä et jaksa hakee niitä ja se ei sun mielestä oo sun mukavuudenhalua? Tuota, minkä ikäinen sun tarvii sit herättää päiväunilta? Vauva todennäköisesti nukkuu vaunuissa haku matkan, ja saatte vauvan kanssa molemmat tärkeätä ulkoilua samalla.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mun syyt ei ole mukavuudenhalusta..kuten ekassa viestissäni kirjoitin!
Mutta tää juttu.. ei ole kirjoitettu päivähoitolakiin tälläsiä pykäliä!
Päikkyyn ei ole kävelymatka. Ei ole edes kävelyteitä.
Alkuperäinen kirjoittaja What a...:Mun lapset 5vee ja 2,5vee ovat 10pv/kk päivähoidossa kun olen äitislomalla. Mieheni on hoitanut haun. Haku on tapahtunut kahtena päivänä viikossa kello 16.30. Hän meinaa myöhästyä hausta ruuhkan vuoksi. Kysyin jos haku visi olla 16.45. Johon päivähoidon aluepäälikkö sanoi: Kun kerran olet kotona niin hoitoaikaa ei voi pidentää :O Siis haloo...Hakumatka on 5km ei siis lähinurkalla.
nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
Lapset siksi päivähoidossa kun muut kunnan palvelut ei ylety landella tänne asti. Ja turha irtisanoa hoitopaikkaa kun kuitenkin joudun töihin menemään ensi syksynä.
Siis jääkö vanhempainvapaa päivähoidon alle?
Siis mitä käsität tuolla vanhempainvapaalla? Että saat pitää vapaata vanhemmuudesta? Sori, mutta siltä ainakin kuullostaa.Alkuperäinen kirjoittaja What a...:nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
Nyt on kyse oikeuksista ei muusta. Äippäloma loppuu pian ja jatkan "vahempainvapaalla"..Itsehän kukin päättää kuinka elämänsä hoitaa. ja voin sulle kertoa: mä teen ihan hirveesti kaikkea lasteni kanssa!!!!!!!! kasva aikuiseksi!Alkuperäinen kirjoittaja ä:Siis mitä käsität tuolla vanhempainvapaalla? Että saat pitää vapaata vanhemmuudesta? Sori, mutta siltä ainakin kuullostaa.Alkuperäinen kirjoittaja What a...:nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
Kiitos!!! Joku ymmärsi ...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sehän on aivan sama minkä vuoksi lapset on hoidossa. Jokainen päättää itse mikä on omile lapsille parasta ja siihen ei muilla ole mitään nokan koputtamista. ei edes sillä johtajalla. Eli se minkä vuoksi on täysin epäoleellinen. Lasten paras, jonka vanhemmat näin ovat päättäneet, ja varmasti onkin lapsille parasta, että äiti saa joskus rauhassa keskittyä vauvaan ja jaksaa olla parempi äiti isommillekin.
Mutta siis se hakuaikahan riippuu siitä, mitkä on päiväkodin aukioloajat. Jos se menee kiinni kello 16.30 niin kai teidän olisi jotenkin haettava siihen mennessä. Jos taas on auki kello 17 asti, niin haistata sille johtajalle pitkä pa.ska.
Nä täytyypä sitten yrittää. Sulla itselläsi vaan tuntuu olevan tuollainen kaikki-mun-pillin-mukaan-tai-haistatan-teille -asenne. Kasvamista itsellesikinAlkuperäinen kirjoittaja ap:Nyt on kyse oikeuksista ei muusta. Äippäloma loppuu pian ja jatkan "vahempainvapaalla"..Itsehän kukin päättää kuinka elämänsä hoitaa. ja voin sulle kertoa: mä teen ihan hirveesti kaikkea lasteni kanssa!!!!!!!! kasva aikuiseksi!Alkuperäinen kirjoittaja ä:Siis mitä käsität tuolla vanhempainvapaalla? Että saat pitää vapaata vanhemmuudesta? Sori, mutta siltä ainakin kuullostaa.Alkuperäinen kirjoittaja What a...:nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
meilläkin on nuo säädökset, jos vanhempi kotona yleensä hoitoaika on 9-15.. kuitenkin 6 hAlkuperäinen kirjoittaja pho:Tällaiset säädökset voivat olla kunta/kaupunkikohtaisia.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mitä säädöksiä? Kaupungin omia?Alkuperäinen kirjoittaja pho:J
Meillä nuo asiat ovat ihan vakiosäädöksiä.
itse olen lastenhoitaja tosin ryhmiksessä en pk:ssa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tosi outoja juttuja..
Mää en saa maksutonta hoitoo eli maksan tyttöjen hoidosta täyden maksun. Kai sille saa vastinettakin?
Ja kyse on kymmenenstä päivästä kuukadessa. Itse teen vuorotöitä eli tuntuu nayrettavalta tuo vartin juttu....
8,5 h päivässä kyllä on ihan riittävä vastine rahoillesi, ei monen työssä käyvänkään lapsi noin(kaan) pitkää päivää tee. Toki teillä on oikeus. Toki siitä maksatte.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tosi outoja juttuja..
Mää en saa maksutonta hoitoo eli maksan tyttöjen hoidosta täyden maksun. Kai sille saa vastinettakin?
Ja kyse on kymmenenstä päivästä kuukadessa. Itse teen vuorotöitä eli tuntuu nayrettavalta tuo vartin juttu....
Sama juttu! Mutta sitä ei tunnu tajuavan ei niin kukaan. Yksi "myöhään" oleva vie aikaisin tulevilta lapsilta hoitajan, kun jostain päinhän ne työajat on tasattava. Täällä tuntuu olevan se linja, kun johonkin on "oikeus", niin se halutaan käyttää viimeisen päälle, muista viis.Alkuperäinen kirjoittaja just niin:itse olen lastenhoitaja tosin ryhmiksessä en pk:ssa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tosi outoja juttuja..
Mut ootkos ajatellut että tuo vartti voi vaatia yhden työntekijän sinne että lakipykälä on täytetty!!
Meillä on rajana klo:16 menessä on haettava jos toinen vanhenpi on kotona juuri tuosta syystä että lakipykylä on varmasti täytetty ja lasten turvallisuudesta emmen tingi!!
Alkuperäinen kirjoittaja totta:Sama juttu! Mutta sitä ei tunnu tajuavan ei niin kukaan. Yksi "myöhään" oleva vie aikaisin tulevilta lapsilta hoitajan, kun jostain päinhän ne työajat on tasattava. Täällä tuntuu olevan se linja, kun johonkin on "oikeus", niin se halutaan käyttää viimeisen päälle, muista viis.Alkuperäinen kirjoittaja just niin:itse olen lastenhoitaja tosin ryhmiksessä en pk:ssa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tosi outoja juttuja..
Mut ootkos ajatellut että tuo vartti voi vaatia yhden työntekijän sinne että lakipykälä on täytetty!!
Meillä on rajana klo:16 menessä on haettava jos toinen vanhenpi on kotona juuri tuosta syystä että lakipykylä on varmasti täytetty ja lasten turvallisuudesta emmen tingi!!
Meillä perusturvalautakunta on tehnyt päätöksen, että jos toinen vanhemmista jostain syystä on kotona, hoitoaika on 8-16, mutta päiväkoti itse määräsi/ilmoitti/esitti toiveen, että äitiyslomalaiset hakevat lapsensa klo 15.Alkuperäinen kirjoittaja piia:meidän kaupungissa on suositus että jos toinen vanhemmista on kotona, hoitoaika olisi enintään 8-16.
käytännön syistä me sovittiin kuitenkin että meidän lapset menee jo 7.30. mutta haen myös ne ennen kolmea
No et sä kyllä "ihan hirveesti" ehdi niiden lastes kanssa tekeen, ne raasut kun on päivät hoidossa kun äiti ei jaksa niiden JA vauvan kanssa olla..Alkuperäinen kirjoittaja ap:Nyt on kyse oikeuksista ei muusta. Äippäloma loppuu pian ja jatkan "vahempainvapaalla"..Itsehän kukin päättää kuinka elämänsä hoitaa. ja voin sulle kertoa: mä teen ihan hirveesti kaikkea lasteni kanssa!!!!!!!! kasva aikuiseksi!Alkuperäinen kirjoittaja ä:Siis mitä käsität tuolla vanhempainvapaalla? Että saat pitää vapaata vanhemmuudesta? Sori, mutta siltä ainakin kuullostaa.Alkuperäinen kirjoittaja What a...:nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
eikös ap sanonu,et lapset ovat 10pv/kk hoidossa?ja kyllä 5vuotias jo tarvitsee sosiaalista kanssakäymistä muiden ku omien sisarusten ja äidin kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja mie:No et sä kyllä "ihan hirveesti" ehdi niiden lastes kanssa tekeen, ne raasut kun on päivät hoidossa kun äiti ei jaksa niiden JA vauvan kanssa olla..Alkuperäinen kirjoittaja ap:Nyt on kyse oikeuksista ei muusta. Äippäloma loppuu pian ja jatkan "vahempainvapaalla"..Itsehän kukin päättää kuinka elämänsä hoitaa. ja voin sulle kertoa: mä teen ihan hirveesti kaikkea lasteni kanssa!!!!!!!! kasva aikuiseksi!Alkuperäinen kirjoittaja ä:Siis mitä käsität tuolla vanhempainvapaalla? Että saat pitää vapaata vanhemmuudesta? Sori, mutta siltä ainakin kuullostaa.Alkuperäinen kirjoittaja What a...:nyt mun pitää pienein herättää päiväunilta ja lähtee hakemaan tyttöjä..ja eikö mun vanhempainvapaa koske tuota vaavia eikä isompia joita koskee päivähoitooikeus????
Hitto mä sanon ihan suoraan, että tollasilta laiskiaisilta pitäs kieltää lisääntyminen vallan!!!