Päikkyyn töihin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Se ettei sinulla ole menny vaatteita rikki metsäreissulla EI tarkota et jollain ei vois mennä. EN mäkään ole koskaan autolla kolaria ajanu mutt niin vaan muut on.
Kyllä ne lapset menee suinpäin kun jotain kiinnostavaa näkee. Siinä unohtuu nopeesti ohjeet ja neuvot. Riippu tosin kyllä paljon lapsen luonteestakin.
Njaa...ei kyllä rikkoontunu kellään muullakaan työntekijällä kamppeet.
 
vierailija
Mikä tästä tekee sun mielestä trollauksen?

Tässä vähän faktaa minkä voit tarkistaa:
Kaupunki (Helsinki) työnantajana EI tarjoa minkäänlaisia työvaatteita päiväkodintyöntekijöille. Ei liiemmin ulkovaatteita sisävaatteista puhumattakaan. Kuitenkin päiväkodissa työkentelevillä on ulkoiluvelvoite lasten kanssa satoi tai paistoi oli plussaa tai pakkasta. Mikäli sinulla on silmälasit mitä joudut käyttämään ja ne menee rikki jonkun lapsen toimesta tai muuten niin työnantaja EI niitä korvaa vaan omasta pussista menee uusien hankinta. Ukko on kaupungilla kanssa töissä ja sieltä ne saa työnantajan puolesta KAIKKI tarvittavat vaatteet t-paidasta lähtien eikä niissä työnantaja pihistele. Aina on ehjät vaatteet, kengät jne. Minun onni on, että pystyn sitä kautta samaan kunnon ulkoiluvaatteet (sadekamppeet) itselleni eikä tartte niihin omaa rahaa laittaa.

Mikäli yhtään osaat laskea niin laskeppa huviksesi paljonko maksaa, että ostat pienestä palkasta itsellesi omat työvaatteet mitä työnantaja ei korvaa mikäli rikki menee. Se on aika pitkä penni mikä niihin uppoo. Lisäksi et oikein saa niitä verotuksessakaan vähennettyä, koska siellä on iso omavastuu ensin. Tämä valitettava epäkohta kaupungin työntekijöiden välillä miten he ovat eri arvoisessa asemassa toisiinsa nähden.

Ja tämä on sinusta trollausta. Voi tsisuus sanon mä!!

Ap:lle sanon, että mikäli vaan päiväkoti maailma kiinnostaa ja tunnet sen "omaksesi" niin tervetuloa joukkoon Täällä kyllä tarvitaan työntekijöitä. Toivottavasti varusteiden hankinta ei muodostu kynnyskysymykseksi.

Jos silmälasit menee rikki työssä/tapaturma, mielestäni työnantaja korvaa johonkin summaan asti silmälasit. Onhan työntekijät muutenkin kaupungilla vakuutettu työmatkojen ja työaikana. Mutta jos itse ne silmälasit pudotat nenältä eikä siinä ole mitään tapaturmaa tapahtunut, ei mielestäni korvaa.

Eikö tavalliset normivaatteet, kumisaappaat, ulkoiluvaatteet, sadetakki riitä siellä, ainakin minulla on näitä vaikken päiväkodissa työskentelekään.

Onko miehesi kenties liikelaitoksessa työssä, firmalla on enemmän rahaa käytettävissä kuin kaupungilla.
Kaupungin kotihoitotyöntekijöillä ei ole myöskään ulkovaatteita eikä kenkiä, kesäisin on jotain liivejä ja t-paitoja.
He menevät omilla vaatteillaan asiakkaiden likaisiin asuntoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä