Mä en tule koskaan löytämään töitä

  • Viestiketjun aloittaja "elma"
  • Ensimmäinen viesti
"elma"
hirveän suuret vaatimukset joka paikassa. ihan rupeaa pelottaa kun lukee noita avoimia työpaikka ilmoituksia. tulee heti sellainen tunne että nojoo en mä voi tuohon enkä tuohonkaan hakea koska mä en milläänlailla täytä niitä vaatimuksia. huh huh :(
 
"opiskelija"
pelkkiin assarin paikkoihinkin tuntuu olevan ihan käsittämättömät vaatiukset. oma koulutus on tradenomi ja meitä kyllä koulutetaan ihan liikaa tähän maahan. kova pula on kuulemma palkanlaskijoista ja se puoli minua kiinnostaisikin, mutta työkokemusta pitäisi olla se 1-5 tai 5 vuotta että sais töitä.

työttömyyskortistoon tässä taitaa pudota.
 
"vieras"
Assarin paikoissa on usein kovat kriteerit, koska niihin on selvä kohtaanto-ongelma. Olen itse rekrytoija suuressa yrityksessä, jossa etsimme tekijöitä niin toimistolle kuin kentällekin. Assistentin työpaikkailmoituksen avattuani puhelin soi taukoamatta kaksi viikkoa ja hakijoita tulee usein jopa yli sata. On selvää että kilpailu hakijoiden kesken on tiukka ja kriteerejä on helppo tarkistaa mihin suuntaan tahansa. Yksinkertaisesti hyviä ja päteviä hakijoita on liikaa työmarkkinoilla suhteutettuna tällaisten tehtäväpositioiden määrään.
 
"vieras"
[QUOTE="eee";27523306]Kouluttaudu sitten lisää ja kehitä osaamistasi.[/QUOTE]

Lähdetään siitä että peruskoulu on koulutustaso, ei mikään erikoisen välkky eikä nopea hoksaamaan asioita. Tyypillinen palstamamma. Mikä on koulutus jonka käymällä pääsee varmasti töihin ja jää palkan jälkeen varaa maksaa puh.lasku, sähkölasku, vakuutus, ostaa ruokaa, vesilasku, päivähoitomaksu, tilata 7-lehti iloksi ja huviksi, käydä joskus kampaajalla, pelata lottoa joskus viikonloppuisin ja olisi vara maksaa vuokra. Kerro ku7n tunnut tietävän?
 
pandaria
Miksette mene kouluttautumaan vaikka lukisan aikuisopistoon. Siellä on monipuolisesti ammatteja ja joustavasti opiskelua. Sitä ei kannata jäädä kotiin märehtimään vaan porskuttamaan eteen päin! Muuten ei tule muutoksia. Kyllä asiat järjestyvät sitten :)
 
pandaria
Miksette mene kouluttautumaan vaikka luksian aikuisopistoon. Siellä on monipuolisesti ammatteja ja joustavasti opiskelua. Sitä ei kannata jäädä kotiin märehtimään vaan porskuttamaan eteen päin! Muuten ei tule muutoksia. Kyllä asiat järjestyvät sitten :)
 
"eee"
[QUOTE="vieras";27523508]Lähdetään siitä että peruskoulu on koulutustaso, ei mikään erikoisen välkky eikä nopea hoksaamaan asioita. Tyypillinen palstamamma. Mikä on koulutus jonka käymällä pääsee varmasti töihin ja jää palkan jälkeen varaa maksaa puh.lasku, sähkölasku, vakuutus, ostaa ruokaa, vesilasku, päivähoitomaksu, tilata 7-lehti iloksi ja huviksi, käydä joskus kampaajalla, pelata lottoa joskus viikonloppuisin ja olisi vara maksaa vuokra. Kerro ku7n tunnut tietävän?[/QUOTE]

Siis sullako ei ole mitään muuta koulutusta kuin peruskoulu? No sitten ei kyllä ole ihmekään jollet löydä töitä. Ei nykymaailmassa ja nykyisessä epävarmassa taloudellisessa tilanteessa pärjää täysin kouluttamaton ihminen, kun työvoimasta on ylitarjontaa muutenkin.

No jos ei ole lukupäätä, niin varmaan suunta olisi sitten ammattikoulu. Hoitoala nyt työllistää aina, vähän vähemmänkin välkkyjä tapauksia. Elämisen ja laskut nyt maksaa alle parin tonnin kuukausituloillakin, kunhan mitoittaa menonsa tulojen mukaan - niinhän kaikki tekevät. Jos olet valmis kolmivuorotyöhön, saat ihan mukavasti lisiäkin.
 
ap.
[QUOTE="eee";27523606]Siis sullako ei ole mitään muuta koulutusta kuin peruskoulu? No sitten ei kyllä ole ihmekään jollet löydä töitä. Ei nykymaailmassa ja nykyisessä epävarmassa taloudellisessa tilanteessa pärjää täysin kouluttamaton ihminen, kun työvoimasta on ylitarjontaa muutenkin.

No jos ei ole lukupäätä, niin varmaan suunta olisi sitten ammattikoulu. Hoitoala nyt työllistää aina, vähän vähemmänkin välkkyjä tapauksia. Elämisen ja laskut nyt maksaa alle parin tonnin kuukausituloillakin, kunhan mitoittaa menonsa tulojen mukaan - niinhän kaikki tekevät. Jos olet valmis kolmivuorotyöhön, saat ihan mukavasti lisiäkin.[/QUOTE]

Ei se koulutus/tutkinto aina kauheasti pelasta. Mulla merkonomin tutkinto(huonoilla numeroilla) ja eipä töitä löydy. Varmaan jossain päin suomea sitä töitä löytyy merkonomeille pilvinpimein mutta meidän alueella ei ole. Muuttakaan ei oikein enää voi ruveta kun on talot sun muut ostettu ja asetuttu aloilemme.

Lukupäätä ei mullakaan ole. Haaveilen työskentelystä kirjastoalalla. Mutta töitä ei taida kauheasti sillä alalla olla nykyään. joten ei varmaan kannata hakeutua sinne opiskelemaan.

Yrittänyt olen päästä opiskelemaan lähihoitajaksi & sairaanhoitajaksi en läpäissyt kummankaan testejä joten se siitä.

en oo älykäs
ei oo lukupäätä
enkä ole luova
 
..
Kannattaisi oikeasti ottaa selvää oman alueen aikuiskoulutusmahdollisuuksista, vrt Luksia. Tai vaihtoehtoisesti vakavasti pohtia sitä muuttamisen mahdollisuutta. Olet ilmeisesti nuori ihminen, haluatko viettää elämäsi työttömänä nysväämässä siellä kotipuolessa, kun voisit asettua jonkun suuremman kaupungin kupeeseen (vaikka sitten ihan maalle), käydä töissä, tienata kelvollisen elannon ja mahdollisesti edetäkin uralla. Ennen kaikkea tuntea itsesi merkitykselliseksi tässä yhteiskunnassa.

Taloja saa uusia ja lapsista kasvaa kaupunkienkin kupeessa ihan täyspäisiä, jos vanhemmat heistä sellaisia kasvattaa. Kannattaa tutkia esim. googlella niitä listoja paikkakunnista, jotka ovat tutkimusten mukaan menestyviä ja hyvä paikkoja asua. Niitähän on tehty monelta kantilta ja yleensä niissä menestyy pikkukaupungit tai isot kunnat heti isojen kaupunkien vieressä.
 
Jos ei ole kyse oppimisvaikeudesta, tarkkaavaisuushäiriöstä tms. elämää vaikeuttavasta tekijästä niin sitten toivon, että olisi suojatyöpaikkoja edelleen. Työnteko auttaa tuntemaan itsensä tarpeelliseksi ja pitää mielen virkeänä.
 
"vieras"
Ei se koulutus/tutkinto aina kauheasti pelasta. Mulla merkonomin tutkinto(huonoilla numeroilla) ja eipä töitä löydy. Varmaan jossain päin suomea sitä töitä löytyy merkonomeille pilvinpimein mutta meidän alueella ei ole. Muuttakaan ei oikein enää voi ruveta kun on talot sun muut ostettu ja asetuttu aloilemme.

Lukupäätä ei mullakaan ole. Haaveilen työskentelystä kirjastoalalla. Mutta töitä ei taida kauheasti sillä alalla olla nykyään. joten ei varmaan kannata hakeutua sinne opiskelemaan.

Yrittänyt olen päästä opiskelemaan lähihoitajaksi & sairaanhoitajaksi en läpäissyt kummankaan testejä joten se siitä.

en oo älykäs
ei oo lukupäätä
enkä ole luova

Lukupää tarkoittaa istumalihaksia ja lukutaitoa, molemmat sinulla taitaa olla.
Keskivertoälyllä pärjää hyvin. Luovuutta et tarvitse toimistohommissa tai kirjastossa. Mene uudestaan testeihin. Tai kokeile toista alaa.
 
ap.
Kannattaisi oikeasti ottaa selvää oman alueen aikuiskoulutusmahdollisuuksista, vrt Luksia. Tai vaihtoehtoisesti vakavasti pohtia sitä muuttamisen mahdollisuutta. Olet ilmeisesti nuori ihminen, haluatko viettää elämäsi työttömänä nysväämässä siellä kotipuolessa, kun voisit asettua jonkun suuremman kaupungin kupeeseen (vaikka sitten ihan maalle), käydä töissä, tienata kelvollisen elannon ja mahdollisesti edetäkin uralla. Ennen kaikkea tuntea itsesi merkitykselliseksi tässä yhteiskunnassa.

Taloja saa uusia ja lapsista kasvaa kaupunkienkin kupeessa ihan täyspäisiä, jos vanhemmat heistä sellaisia kasvattaa. Kannattaa tutkia esim. googlella niitä listoja paikkakunnista, jotka ovat tutkimusten mukaan menestyviä ja hyvä paikkoja asua. Niitähän on tehty monelta kantilta ja yleensä niissä menestyy pikkukaupungit tai isot kunnat heti isojen kaupunkien vieressä.
onko 28v nuori? ei mun mielestä. Viimeiset 6v on menny kotona lasten kanssa. Nyt pian vuoden työttömyyttä takana. Muutto ei tule mitenkään kyseeseen. Vuosi sitten saatiin valmiiksi tämä omakotitalo. Mies ei muuta vaikka olis mikä joten yksin mä joudun sitten lähtemään ja en kyllä halua tuhota parisuhteen ja lasten elämän muuttamalla TAAS. 1,5v sitten me tänne muutettiin ennen sitä minä asuin isommassa kaupungissa.
 
ap.
[QUOTE="vieras";27524324]Lukupää tarkoittaa istumalihaksia ja lukutaitoa, molemmat sinulla taitaa olla.
Keskivertoälyllä pärjää hyvin. Luovuutta et tarvitse toimistohommissa tai kirjastossa. Mene uudestaan testeihin. Tai kokeile toista alaa.[/QUOTE]

Toimistohommia täällä ei ole tarjolla ja jos jotain on ollut ollaan vaadittu hyvää asiakaspalvelutaito, sosiaalisuutta, keskustelutaitoa, halua panostaa täysilla ja plaa plaa plaa.... ja minä en ole saanut paikkaa.. Koska rehellisesti sanottuna en muista pätkääkään niistä asioista mitä tuli opiskeltua kauppiksessa. en osaa enää käyttää wordiä, exceliä ym.

lukea osaan mutta en koskaan muista mitään mitä olen lukenut eikä ajatukset pysy siinä mitä luen.

en oikein tiedä mitä alaa kokeilisin. jos ei kauppa ja talous ala käy, ei hoitoalalla onnistanut, siivous ja kampaaja voi ehkä olla poissuljettuja allergioiden takia.
 
..
Toimistohommia täällä ei ole tarjolla ja jos jotain on ollut ollaan vaadittu hyvää asiakaspalvelutaito, sosiaalisuutta, keskustelutaitoa, halua panostaa täysilla ja plaa plaa plaa.... ja minä en ole saanut paikkaa.. Koska rehellisesti sanottuna en muista pätkääkään niistä asioista mitä tuli opiskeltua kauppiksessa. en osaa enää käyttää wordiä, exceliä ym.

lukea osaan mutta en koskaan muista mitään mitä olen lukenut eikä ajatukset pysy siinä mitä luen.

en oikein tiedä mitä alaa kokeilisin. jos ei kauppa ja talous ala käy, ei hoitoalalla onnistanut, siivous ja kampaaja voi ehkä olla poissuljettuja allergioiden takia.
Ehdottomasti aikuiskoulutukseen joko suoraan tai työkkärin kautta! Pyydä päästä työkkärin kautta ammatinvalintaohjaukseen, selität nuo asiat mitä tänne juuri kirjoitit. Ihan turhaan vietät enempää aikaa kotona olematonta työpaikkaa odottaen! Kokki/keittöpuoli on yksi, joka tulee mieleen. Tai jos et pelkää vähän raskaampaa työtä, niin esim. maalaus ja pintakäsittely. Koulutaksin ajo, lähetin hommat jne.
 
Allegra
Kannattaa miettiä myös oppisopimusvaihtoehtoa.
Tärkeintä on saada pois toi asenne, ettet koskaan saisi töitä. Ei kai sitä työttömyydestä ensimmäisenä mennäkään toimitusjohtajaksi, on aloitettava vähän matalemmalta ja noustava. Joskus se voi tarkoittaa vähän huonopalkkaisempaa työtä ensi alkuun.
 
"vieras"
Kannattaa miettiä myös oppisopimusvaihtoehtoa.
Tärkeintä on saada pois toi asenne, ettet koskaan saisi töitä. Ei kai sitä työttömyydestä ensimmäisenä mennäkään toimitusjohtajaksi, on aloitettava vähän matalemmalta ja noustava. Joskus se voi tarkoittaa vähän huonopalkkaisempaa työtä ensi alkuun.
Kerroppas nyt mitä on ne alat johon pääsee opiskelemaan, sitten alan töihin, siellä on mahdollisuus ylentyä jopa niin korkealle että jää nettona 2000€ käteen. Aika monella tuntuu olevan suomessa nyt tämä into päällä mutta ne ei vaan tiedä sitä alaa, kerro sinä kun tiedät?
 
vierailija
Assarin paikoissa on usein kovat kriteerit, koska niihin on selvä kohtaanto-ongelma. Olen itse rekrytoija suuressa yrityksessä, jossa etsimme tekijöitä niin toimistolle kuin kentällekin. Assistentin työpaikkailmoituksen avattuani puhelin soi taukoamatta kaksi viikkoa ja hakijoita tulee usein jopa yli sata. On selvää että kilpailu hakijoiden kesken on tiukka ja kriteerejä on helppo tarkistaa mihin suuntaan tahansa. Yksinkertaisesti hyviä ja päteviä hakijoita on liikaa työmarkkinoilla suhteutettuna tällaisten tehtäväpositioiden määrään.
Onko nyt tekoäly otettu käyttöön ?
 
vierailija
hirveän suuret vaatimukset joka paikassa. ihan rupeaa pelottaa kun lukee noita avoimia työpaikka ilmoituksia. tulee heti sellainen tunne että nojoo en mä voi tuohon enkä tuohonkaan hakea koska mä en milläänlailla täytä niitä vaatimuksia. huh huh :(
tiiäkkö miksi?

 
hirveän suuret vaatimukset joka paikassa. ihan rupeaa pelottaa kun lukee noita avoimia työpaikka ilmoituksia. tulee heti sellainen tunne että nojoo en mä voi tuohon enkä tuohonkaan hakea koska mä en milläänlailla täytä niitä vaatimuksia. huh huh
vaatimukset on nykyisin kovat. ja tuntuu, että hakemuksen täyttäminen on tehty vaikea, että pitäs olla joku maisteri että saa tehtyä. mutta aina kannattaa yrittää.

itse olen todella tyytyväinen, etten ole koskaan joutunut hakemuksia täyttämään ja työhaastattelussa käynyt kerran elämässäni. päivääkään en ole ollut silti työttömänä koko elämäni aikana
 

Yhteistyössä