***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

Moikka!

Halauksia niitä tarvitseville.

Hilipatuiselle kannattaa kirjata ylös kaikki mitä tapahtuu. Ja ne peittojen heiluttelut kannattaa kirjata myös hedelmällisimmän ajan jälkeen. Mä meinaan lopetin just tässä tärppikierrossa kirjaamisen just siihen ja Hippuli onkin ehkä saanut alkunsa just siitä kerrasta tai sen jälkeen, mutta sitä sen jälkeen kertaa ei ole merkitty ollenkaan. Molemmilla on vaan sellanen mielikuva et ehkä ollaan senkin jälkeen vielä peuhattu.

(.) Täällä vaivaa kamala väsymys. Hemppa oli jo nyt vähän alhaalla. Lääkäri on 9.1 ja miehen synttärit on seuraavana päivänä ja mulla on kauhea kriisi miten kerkiän leipoa sinne. Sitten ultra on 19.1 ja sen jälkeen alkaa koulu. Sen jälkeen aattelin sit kertoa töissä pomolle et oon raskaana ja voisivatko tulla tossa koulussa yhtään vastaan kun kerran raskaanakin ollaan :) Selkä on myös ollut kipeä. Eilen sitten käytin sitä Anitan tukivyötä ja ostin uuden tyynyn, niin nyt on paljon parempi. Töihin pitäs kohta lähteä ja innostus on nolla.
 
heips heips...
pitkään olen ollut palstapimennossa, kun tuo netti reistailee ja töitäkin on niiiiin pirusti =)
voi olla että hetken jatkossakin joudun olemaan... =/
meillä ei yritys enää niin intessiivistä, mutta ehkä hyvä niin =) pitäs pitäs rempata hirveesti, ku jaksais =D
oi, en malttas ootella että koska itse pääsen jännäämään muiden odottajien joukkoon =)
tiedä sitten minkä mittanen kierto nyt tulee, kun toinen kierto vasta pillereiden lopettamisen jälkeen...
oikein mukavia oloja kaikille, ja tsemppiä muille yrittäjille!
palaan taas asiaan jahka pääsen koneelle... =)

hitsi, hirveä koirakuumekkin, mutta saa tuo yksi nyt riittää hetken... :D ehkä.... :saint:
 
(.) Joo enpä oo saanut aikaiseksi yhtään niistä asioista, joita mun piti tehdä (siivousta lähinnä ). Heräsin 10.30 aamupalalle, olin hetken hereillä ja sitten 3 tunnin päikkärit ja vieläkin väsyttäis. Antakaa mulle enegriaa (niin kuin poika sanoi pienenä ). Hammasta juilii vielä hieman, ajoittain on parempi (kaipa ne lääkkeet rupeaa puremaan). Yskää on, mutta kuume on poissa. Mun pershermoon välillä tuikkasee kipeästi, mutta onneksi ei oo yltynyt sellaiseksi, kun oli jouluna. Ja huomenna pitäis jaksaa mennä töihin, apua. Siellä kun ei voi nukkua päikkäreitä :headwall: .
 
Heips! Mä sen sijaan oon siivonnu koko kämpän.. Heitettiin kuusi pihalle ja sit on tullu siivottua kaappeja yms...

Oot on hyödynnetty, jopa eilen kun miehellä oli aika paljon kuumetta...

mymmyryy: toivottavasti hammassärky pian hellittää! b=)d

Mullekin vissii tauti tulossa, tai oikeastaan on jo: kauhee yskä ainakin ja päätä särkee jo ties monettako päivä aina välillä. No, jos tää menis tälleen ohi, eikä ääni lähtis, vois käydä töissä.

Hyvää loppiaisen jatkoa vaan kaikille!
 
Täällä pyykkäilty ja järkkäilty ikuista kaaosta. Mietin, että jokohan viitsis pestä vauvan pienimpiä vaatteita valmiiks...?! Kerkeävät varmaan pölyttyä (ts.likaantua) vielä ennen kuin hän tähän maailmaan tulee...mutta kun niitä olis niin KIVA pyykätä =)
Mobile saatiin tänään ja taas lisää vaatetta ja leluja. Kyllä ne on ihania, ne vaavitavarat!

Luistelemassa käytin lapsosia tuossa koululla, tykkäisin itsekin vähän "liidellä", mutta ei tämä norsu nyt siihen liitelyyn oikein kykene :LOL:

Vaavi potkii tosi kovaa, must tuntuu, et keuhkot painuu kasaa (ts.potkii ilmat pihalle). Ei kiva ollenkaan.

Hyvää pyhäiltaa kaikille!
 
Oli pakko tulla kehumaan itseäni, kun sain siivottua kuopuksen laatikot ja kaapin. Vaatekaappi täytyy käydä vielä läpi, sieltä tulee jätesäkillinen vaatteita.
Esikon huone on aina kuin kaatopaikka ja sain siitäkin puolet raivattua. Sitten alkoi yrtsi lentää ja oli pakko rauhoittua. Nyt syön iltapalan ja lähden koisimaan.
Tuli kyllä pienestä hyvä mieli :D .
Hyvää yötä :wave:
 

KESKIVIIKKO 7.1.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Hilipatuinen.......kp 4/30-33........yk9.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 10/25-31..............yk3.......1.haaveissa.....Asikkala
krokohopss.......kp 12/36................yk2...1.haavaissa....Lahti
Jemppi...............kp 18/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
Julietta..............kp 21/29.............yk6......1.haaveissa.......



MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]


jennuli, Lahti, 1.tulossa, la 16.2.09
mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
mymmyryy,Mlä,3.tulossa, la ??.07.2009
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 6.8.2009

 
huomenta/päivää!

tänään olis sitten kutsu töihin jälleen.. hui, toivottavasti jaksaa..
mulle on nyt riesana supparit, jotka miellän tavallaan harjoitussuppareiksi, mutta tuntuvat kyllä vähän enemmän kuin aiemmissa raskauksissa olleet harkat.. täytyy seurailla töissä miten kehittyy ja soitella sitten nlaan jos ei tilanne rauhoitu, mä en kyllä ihan oikeesti haluu enää jäädä saikulle.. mua kyrsii olla jo kotona.. :headwall:
tömäytyksiä on sentään parina päivänä tuntunut joten sillä saralla ei kai artte olla huolissaan..
mutta ei kai tässä muuta tälllä erää.. anteeksi omanapaisuus..

umayya + siiri 17+2
 
Huomenta! Mä en oikeesti saa itteäni tuolta sängystä ylös... nytkin oli kello 8.30 soimassa niin 10.30 heräsin.... ja kellon oon painanu kiinni, mutten muista siitä mitään.. Onneks ei oo tarttenu mihinkään ehtiä.. Oisvoinu vaikka lenkillä käydä. Tosin täällä on 16 pakkasta, joten en ois menny, kun on vähän yskänuhaa muutenkin.

Umayaa: Toivottavasti supparit helpottaa. Mutta kyllä sitä keksii kummasti kotonakin tekemistä vaikka joutuisi saikulle... Tai mä ainakin, mä olisin mieluusti kotona, jos pitäisi valita meenkö töihin vai jäänkö kotiin.. =) Tai no.. täytyy kyllä myöntää että syksyllä kun olin 5vko saikulla niin a) oli koko ajan huono omatunto kun ei ollu töissä b) oli se kyllä aika tylsää, kun ei voinu mihinkään mennä ettei kukaan nää...
Tulipas kummallinen sepustus... tarkotin vaan sanoa että tsemppiä suppareitten kanssa! :hug:


Jos vähän kattois sitten vielä työhommia... :xmas:


ps. mä en kyl osaa yhtään tulkita tota ovisjuilintaa... oviksen piti olla testin mukaan toissapäivänä.. eilen oli jomottelua myös ja oli pakkopakolla taas heiluteltava peittoja, jos se olikin vasta eilen... aargh.. täs tulee todella hulluks! Ja muhun pätee ainakin se että kun tikku näyttää plussaa niin ei vois kyllä pupuilu vähempää innostaa, kun se on pakollista... Se on vähän niinku että katonpa samalla vaikka telkkaria.... :D

noni... moi! :saint:
 
Julietta, mun käsityksen ja omien tuntemusten mukaan (ja mielestäni ovistesteissäkin maininta) itse ovis on 1-2vrk testiplussasta. Eli hormonitaso on korkeimmillaan 24-48h ENNEN ovista ja sen juuri testi näyttää. En osaa sanoa, että miten meillä tärppäsi suhteessa ovisplussaan, kun peittoja heiluteltiin koko kierron läpi joka toinen pv! Toivotaan että teidän yritys on nyt tuottanut tulosta!
umayya, kyllä kaikkiin suppareihin kannattaa suhtautua vakavasti! Älä ota mitään riskejä.
Mulla on supistellut muistaakseni rv 17 tai 18 alkaen, ajoittain kipeästikin ja kohdunsuun tilannetta on tarkkailtu. Ei kipeitä, mut ikäviä suppareita tulee 10-15/vrk ja kipeitä mihin liittyy painontunne niin 1-2krt/vrk (rasittuessa/hengästyessä).

Itse kävin neuvolas aamulla, painoa tulee 1kg/vk vauhdilla ja vauva kasvaa hyvin (sf mitta nyt rv 27+4 oli 26-27). Paineet koholla, mutta kotimittausten tulokset tyydyttivät terkkaa ;)
 
Huomenna rakenne ultra, enemmän odottavat fiilikset, mutta kyllä jännittääkin. Saa nähdä kumpaa veikkaavat. Kävin tänään hakemassa siskolta taas hirveän lastin vauvan vaatteita+ sitterin ym muuta tarvittavaa, Palailen huomenna päivällä kuulumisilla.
 
hei taas kaikille yllättävän paljon tekstiä, muistaisi vaan mitä kellekin piti sanoa..

humulle onnea matkaan rakenneultraan.. toivottavasti vauveli paljastaa itsensä, eikä piilottele paikkoja.. =)

umayya varovasti siellä töissä, mulla loppui tiheät harkkasupistukset kuin seinään, kun jäin s.lomalle, kulki ihan käsikädessä rasituksen kanssa....

hilipatuinen
oliko siihen joku syy et esikoinen tuli hieman etuajassa??? vai se vaan tuli???
toivoisin kyl et vauva vielä kasvaisi muutaman viikon ainakin, ei sillä että tässä olisi tuntemuksia et se syntyisi, kovasti vääntää, näinköhän haluaa päätä paikoilleen tuolle... =)

jemppi häät on ihania.. millaiset teille on tulossa??? utelee???

(.) eilen alkoi synnytysvalmennus, oli tosi mukava ja hyödyllinen ilta,vielä sitä on kolme kertaa tiedossa, paljon naurettiin ja opittiin. Mulla on mukava viikko tulossa, kun 19.1 tulee lastenneuvolan täti kyläilemään, 21.1 on valmennus, 22.1 sairaalaan tutustuminen ja 23.1 äitipolin ultra, että tietää odottavansa kyllä, eilen aloitin pyykkirumban joten alkaa valmistelut edetä vauvantuloa varten, ihana fiilis kaikenkaikkiaan...

mutta juu palataan, jenni the uneton..
 
Tää täällä on p*t housussa. Nukkut oon 2tuntia koko yönä ja sydän on hakannut miljoonaa. Arvatkaas mikä on iltapäivällä? No just SE ultra. Voisiko sen vielä perua?
Mymmis paniikissa rientää väsyneenä töihin :wave:
 

TORSTAI 8.1.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Hilipatuinen.......kp 5/30-33........yk9.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 11/25-31..............yk3.......1.haaveissa.....Asikkala
krokohopss.......kp 13/36................yk2...1.haavaissa....Lahti
Jemppi...............kp 19/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
Julietta..............kp 22/29.............yk6......1.haaveissa.......



MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]


jennuli, Lahti, 1.tulossa, la 16.2.09
mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
mymmyryy,Mlä,3.tulossa, la ??.07.2009
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 6.8.2009

 
mymmis :hug: :hug: kaikki on hyvin!

jennuli, mirka ja julietta kyllä mä varon, töissä meni ihan ok eilen, jonkin verran selkä kipeytyi kun olin niin pitkään poissa.. muutama suppari tuli, mutta ne oli ihan kivuttomia, ja mulla on kyllä niin ihanat työkaverit kun ne jotenkin varoo kaamesti pyytämästä mua rankkoihin paikkoihin, tosin kyllä itsekin tiedän omat rajani niin väliin on sellanen olo että mä vaan istuksin ja muut tekee hommia :ashamed: mut parhaani yritän.

nyt täytyy alkaa poikia ruokkia ja valmistautuun hoitoon, ettei tuu kiire..
hitsi kun siel on kylmäkin, 17,5 näyttää pakkasta täällä :eek: sais jo hieman laskea..
 
neuvola terkut kaikki hyvin, paitsi et viikossa tullut painoa 2 kg, eli enemmän kuin 1,5 kk yhteensä, pientä turvotusta siis ilmassa, ei mittee hätiä silti, kun muuten asiat niin vauvalla kuin mullakin mallillaan..sain kehuja neukkarin tädiltä hyvästä asenteesta raskauden aikana.. juu-u.. no hyvämieli jäi, ja viikot ne vaan vierii..

mittari näyttää täällä -20 astetta, ilmankos tuntui pikkuisne viileältä... =)
 
mymmyryy Kaikki on varmasti hyvin :hug:

jennuli Ihan pienet häät tulee. Kaikki läheiset vaan paikalla. Vanhemmat, isovanhemmat, kummit, sisarukset + loput kavereita. Yhteensä jotain 40 henkeä. Vietetään rento hääpäivä ja sitten hääyöstä lähdetään suoraan matkalle... Eli 2 viikkoa auringossa :heart:
 
humu ja mymmis; Mitä rakenneultroissa? Kaikki hyvin? Tiedättekö kumpi olis tulossa?

jennuli; miks terkka tulee kotiin? Ei kai se mikään yleinen tapa ole Lahdessa (meidän nuorimmaisen syntymän aikaa asuttiin Lahdessa)? Ja sit piti kysyä (voi olla että olen kysynyt aikaisemminkin, mutta...), että miksi sinulla on äitipoli käyntejä niin tiuhaan?

Itse pyykkäilin pienimmät 50/56 vaatteet, lakanat, harsot yms. Turhan aikaisin, mutta minkäs sitä malttamattomalle mielelleen voi!

Iltojen iloksi; www.vauva-lehti.fi ---sieltä keskustelut---synnytys---synnytysasiaa---ja keskustelu jonka nimi oli "Typerintä/oudointa mitä miehesi on tehnyt/sanonut synnytyksessä"!! Ihan uskomattomia juttuja! Vedet silmissä ja pissat housuissa saa nauraa :LOL:

mirkku rv. hmm...27+5 ...kai (taas viikot hukassa)
 
Heippis!
Ultrassa käyty ja sieltä löytyi pieni-iso nöppönen, jonka sydän väpätti kovasti. Laiska kaveri, ei viittinyt pahemmin liikkua. Kätilö vähän "kiusasi", niin käänsi vaan kylkeä, heilautti jalkaa ja jatkoi unia. Kätilöltä vielä varmistin, ettei laiskuus ole huono merkki, ettei tarvi ensi yötä valvoa ja miettiä, että onko hiono ennusmerkki :ashamed: .
Kaikki löytyi mitä piti ja turvotus oli normi 1,2mm.
Viikkoja vastasi täysin, eli la 22.7.09
Viikkoja siis 12+1 Hetken taas tyytyväinen Mymmis (mutta paniikkiviikot kohta menossa, koska Toivo kuoli 15+5).
 
mymmis ihania uutisia, hyvä hyvä :hug: munkin napero vaan käänsi 12 viikon ultrassa kylkeä ja nyt on sellainen touhuuja et aina sanovat, että virkeä vauva.. =)

jemppi kuulostaa ihanalle :heart:

mirka
kyllä se on täällä lahdessa käytäntö, eilen valmennuksessa jakoi kaikille ajan jolloin neukkarin täti tulee käymään, tekee jonkun haastattelun ja haluaa tutustua perheeseen jo ennen pikkuisen syntymää, siitä en tiie onko uusi käytäntö mutta kaikki sen ajan sai.. =) ihan kiva sinäänsä..
käyn äitiyspolilla koska mulla on krooninen suolistosairaus, mihin söin lääkkeitä vielä viime vuonna, seuraavat vauvan kasvua, kaikki kuitenkin hyvin ja ei olisi enää ollut pakko mennä, mutta totta ihmeessä menen kurkkaamaan vauvaa mielelläni ennen synnytystä, tietää sitten missä mennään.. =)
 
Jemppi kuulostaapa IHANALTA! Kaks viikkoa auringossa.... aaah. :D

Mymmis ONNEA! :D :heart: :heart: :heart:

Mitenköhän Humulla on mennyt?

(.) Ompelukone surisee.... :D Suosittelen muuten sitä Hollolassa olevaa Kangasmyynti Outlet -kauppaa. :D Siellä on halvalla kankaita jos jotakuta ompeluttaa. Ostin muovitettua froteetakin pinnistä varten (5?/m) ja kaikkee kivaa kangasta... :p

Tällaisenkin väsäsin...




EM ja Dodoliina 22+2 :heart:
 
Mymmis Kiva että kaikki oli hyvin. Onko sulla kuinka pitkää neuvola 1 krt/vko?
Jennuli Mitään syytä että esikoinen tuli niin aikaisin niin ei ollu tai ei oo tiedossa. Poika tuli menkoista laskettunapäivänä vaikka ultrassa (mentiin siis mukamas np-ultraan) todettiin että on melkein 4viikoa pienempi kaveri ku menkoista laskettu. Pääsin siis oikeastaan varhaisraskaudenkin ultraan =)

Omaan napaan ei kuulu mitään vuoto on mekein loppu :)

Patu
 
mymmis Hyvä että kaikki oli hyvin. :flower: Ultra oli tosiaan tänään, vastasi hyvin viikkoja. Ei antanut vieläkään ottaa itsestään kunnon kuvaa, kädet viuhtoi, mutta jalat piti tiukasti nipussa :LOL: Ei mitään mahdollisuutta saada "kokovartalokuvaa". Tyttöä ultraaja uumoili, joten täytyy nyt sitten käydä ostamassa tytölle vähän tytömäisempiä vaatteita. Poikien vaatteita saatu vaikka kuinka paljon siskolta.

Itse olen onnellinen sama kumpi tulisi, puoliskolla vaan on aika ronski ja huonokin huumorin taju, haluaisi poikaa ja on joskus todennutkin, että tytöt joutaisi adoptioon. Arvatkaa vaan meneekö herneet nenään tollasesta kommentista, vaikkei sitä tosissaan sanokaan. Saa nyt sitten sekin totutella ajatukseen tytöstä. Itse olen kyllä onnellinen rinsessasta :D

Humu & rinsessa 20+1

Täytyi työnimi vaihtaa, kun ei rölli tytölle sovi :LOL:
 
Humu ihme ettei törmätty :D . Monelta teillä oli aika? Hyvä, että kaikki hyvin :heart: . Ja tyttöjä on kohta palsta täynnä.
Patu en tiedä kuinka kauan käyn siellä useammin, mutta jonkun aikaa.
jemppi mä voisin tulla matkalaukkuun mukaan salaa :saint: .
EM on ollut taas ahkerana :D . Mä kun en jaksa millään olla pirtsakka ja ahkera :ashamed: .
jennulilla oli hyvä neuvolakäynti :heart: kohta poksahtaa ja saadaan eka vauva :heart: :heart:
(.) Nyt nukkumaan pöntön kautta :x :x etoo niin p*sti. :wave:
 

Yhteistyössä