***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

mymmis; sori, sekoilen täällä, sullahan oli siis np -ultra eikä rakenne, mut ultra kuitenkin! Kun ei pysy omilla viikoilla mukana, niin saatikka muitten =)
Mut pääasia et kaikki oli hyvin! :heart:
humu; samaten onnea sulle rinsessan johdosta! Ja et kaikki kunnossa! Joskus nuo miehet osaa olla juntteja ;) Mut yhtä lailla tytär vie isän sydämen kuin poika :heart:

jennuli; siitä terkan vierailusta. Tytär syntyi 2004 eli onhan siitä jo aikaa, et käytäntö on voinut muuttua tai sit voi olla sekin, että terkka kyläilee vain ensisynnyttäjien luona (meillä 04 syntynyt tyttö oli jo kolmas!). Mut ihan kivahan se on, kai...? Vaikka kyllähän se hiukan tunkeilua on, ainakin musta tuntuu niin. Toisaalta, kotikäynneillä pystytään löytämään jo ajoissa mahd. apua tarvitsevat perheet.

Nyt peittojen alle lukemaan!
 
humu onnea rinsessasta :heart:

em ja ompelimo.. ei muuta kuin yritys pystyy.. :D

mirka joo siis siitä saa kieltäytyäkin et se tapaaminen voi olla myös neuvolantiloissa, ne haluaa vaan kehittää neuvolan ja kodin välistä yhteistyötä.. ja mulle passaa oikein hyvin että tänne tullaan, ei mua haittaa.. kiva kun välitetään... =)

nyt housen pariin...
 

PERJANTAI 9.1.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Hilipatuinen.......kp 6/30-33........yk9.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 12/25-31..............yk3.......1.haaveissa.....Asikkala
krokohopss.......kp 14/36................yk2...1.haavaissa....Lahti
Jemppi...............kp 20/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
Julietta..............kp 23/29.............yk6......1.haaveissa.......



MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]


jennuli, Lahti, 1.tulossa, la 16.2.09
mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
mymmyryy,Mlä,3.tulossa, la ??.07.2009
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 6.8.2009


 
Kiitokset kaikille kommenteista :hug: Mielelläni ottaisin teidät kaikki mukaan, mutta kun sattuu olemaan häämatka, niin mielellään lähdettäis kahdestaan :LOL: Meillä on kyllä kesällä toinen matka tulossa, et katotaan sitten uudestaan....tosin se ei oo rantaloma :kieh:
 

LAUANTAI 10.1.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Hilipatuinen.......kp 7/30-33........yk9.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 13/25-31......yk3.......1.haaveissa.....Asikkala
krokohopss.......kp 15/36................yk2...1.haavaissa....Lahti
Jemppi...............kp 21/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
Julietta..............kp 24/29.............yk6......1.haaveissa.......



MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]


jennuli, Lahti, 1.tulossa, la 16.2.09
mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
mymmyryy,Mlä,3.tulossa, la 22.07.2009
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 6.8.2009

 
Moikka!

Mulla oli eilen eka lääkärintarkastus ja siellä myös vähän ultrattiin. Miten joku niin pieni voi olla niin vauvanäköinen ja liikkua jo nyt ihan hurjasti? Taitaa olla ikiliikkuja tulossa :) Mua itketti ja nauratti siinä ultratessa. Oli mukava lääkäri sanoi mm. mua niin nuoreksi äidiksi että on pakko olla mun ensimmäinen kun en oo aikaisemmin kerenny saada lapsia. Nykyään kuulemma tullaan äidiksi 29-30-vuotiaana. Olipas kiva olla nuori äiti, kun itse en itseäni mitenkään kamalan nuorena pidä.

Leijun kyllä ihan taivaissa täällä :heart:
Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Meillä vietetään siipan 30 kymppisiä tänään.

Mansikkatee ja Hippuli 10 plus (n. 3cm)
 
mansikkatee joo, muakin on sanottu nuoreksi äidiksi, kun 28-vuotiaana (parin viikon päästä ) on 3. lapsi jo tulossa, se on aina yhtä piristävää :D

mitäs mä en ollut viel kommentoinut, muistinkohan mymmiksen :heart: ihanat ultrakuulumiset :heart: :hug:

ja humullakin se ultra oli :heart:

meillä on ultra maanantaina, rakenne sellainen, ja toivon että vielä antaisivat uuden ajan ennen synnytystä vaikkakin tässä raskaudessa olen menossa "vasta" toiseen ultraan, mutta aiemmin on seurattu tiheemmin, ja olen ollut siihen tyytyväinen kun lahdessa on vaan oikeesti se 1 ultra tarjolla..

jennulilla oli kaikki hyvin nlassa, kiva kuulla :heart:

em vois ommella tännekin jotain, mä kun olen niin surkee käsityö ihminen vaikka olis kiva tehdä kaikkea, mutta ette usko että meillä mies hoitaa kaikki pienet parsimiset.. mä olen niin käsi :ashamed: :LOL:

mutta joo, ei tällä erää muuta, kai..

umayya + siiri 17+5
 
Mansikkatee ja umayya; mua on myös nuoreksi äidiksi tituleerattu useankin kerran! Tänä vuonna mittariin tulee 31.v, mutta esikoisen sain 20.v, toisen 24.v ja nykyisen kuopuksen 26.v. Ja huh, sanoin tänään (ajattelematta asiaa) ystävälleni, että SEURAAVAN odotuksen aikana en tee samaa virhettä ja lopeta kaikkea liikkumista + testiin! Siis seuraavan, joka olis VIIDES!
No, hmm...ehkä asiaa täytyy miettiä uudemman kerran, kun saa ensin nykyisen masuasukin ulos... :LOL:

mirkku rv.28!
 

SUNNUNTAI 11.1.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Hilipatuinen.......kp 7/30-33........yk9.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 14/25-31......yk3.......1.haaveissa.....Asikkala
krokohopss.......kp 16/36................yk2...1.haavaissa....Lahti
Jemppi...............kp 22/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
Julietta..............kp 25/29.............yk6......1.haaveissa.......



MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]


jennuli, Lahti, 1.tulossa, la 16.2.09
mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
mymmyryy,Mlä,3.tulossa, la 22.07.2009
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 6.8.2009

 
Huomenia!
olen kateellinen teille kun koisitte varmaan vielä lämpöisessä sängyssä, mä joudun kohta töihin.. :( no onneks on lyhyt päivä, sitten vois keksiä jotain kivaa ulkoilua lasten kanssa jos vaan keli olis vielä hyvä..
mutta hyvää sunnuntaita kaikille!

umayya + siiri 17+6 (huomenna poksuu taas )
 
huomenta kaikille... tänne ei kuulu mitteen ihmeitä, kotia laittanut kuntoon kovasti, tehokas jaksaa olla n3. tuntia sitten hiipuu, mieli on ihan hyvä, mutta kovasti mietin tuota mun hemppaa oli neuvolassa 113, että näinköhän nämä haukotukset tulee sen laskemisesta (normi hemppa mulla 140-150) no tarttee seurailla ja syödä kippari kallen ruokaa.. :D
huomenna alkaisi sitten virallinen äippis, mulla olisi tossa pino töitä vielä mitkä pitäisi tehdä, haave olisi et tekisin tänään ne pois, ei vaan yhtään kiinnosta ja jossain sisimmässä tuntuu aika väärältä ert tarttee s.lomalla tehdä töitä... puhuin koko syksyn töissä et tarviin aikaa niiden tekoon jostakin enkä koskaan saanut sitä.. ja tässä sitä ollaan, äitiyslomalla en anakaan niitä tee eli tänään teen jos teen.. ja piste :D
yöllä heräsin kolme kertaan oikein napakoihin supistksiin, sillai että sai mietiiä että miten hengittää... alkaa siis synnytys lähestyä... täälläkin poksuu viikot huomenna kun rv36 lähtee käyntiin.. mukavaa sunnuntaita kaikille..

ja niin umayya sinut on tunnistettu... ;) mulla oli jo alkujaan susta fiilis että sussa on jotain tuttua... meillä on yksi yhteinen tuttava jolta tenttasin sen "vanhojen kavereiden" kuulumisia ja laskin päässäni yhteen että sun on pakko olla yksi heistä... me ollaan joskus tavattu lahden tasokkaimmassa yökerhossa mustassa kissassa, mutta siitä on jo moonnnnttaaa vuotta.. siis luulen ainakin tietäväni sut.. :D
 
Huomenta! Oispa jo Lauantai... aattelin silloin testailla.. välillä tuntuu jotain pientä jomotusta masussa, mut sehän voi olla mitä vaan.. Huomenna tosiaan se verikoe aamusta, niin näkee onkos se O ollu.

Umayaa: Hyvää työpäivää! Vai jokos sä oot kotiutunut?

jennuli: Sullahan ei oo kohta kun päiviä laskettavana ennen kun vauva syntyy! Kyllä aika rientää.


Nyt aamukahville! :flower:
 
Umayya eiks sulla pitänyt olla tässä uudessa työssä vkonloput vapaina, vai muistanko väärin?
jennuli kohta tapahtuu.
julietta onnea lauantaille :heart:

(.) Viime yönä ei uni tullut silmään, mistä lienee johtunut. ONKO MUILLA OLLUT ALKURASKAUDESSA UNIONGELMIA? Siis, että väsyttää, mutta uni ei tule? Se on raivostuttavaa. Yöllä on liikaa aikaa miettiä sitten kaikkia juttuja :ashamed: .
Mä olin eilen illalla tuntevani hennon pörähdyksen ja tänä aamuna kanssa. Voisko muka olla jo liikkeitä? Vaikka viikkoja vasta 12+4.
Oksu on hieman vähentynyt, enää ei joka hetki tarvi oksentaa, mutta etovaa oloa ja ällötystä on liikkeellä :x .Mulla on primperan resepti tohon oksetukseen, mutta en oo vielä sitä hakenut, koska mä oon hysteerikko tässäkin asiassa. Onko lääkkeitä tutkittu tarpeeksi raskausaikana?

Muokkaan tota nukkumisjuttua*
Tai sitten käy niin, että illalla nukahtaa ihan hyvin, mutta yöllä herää jossain vaiheessa johonkin esim. vessahätään ja sitten ei saa uudestaan unta :kieh:
 
jennuli; voi kun olis itsekin jo sun viikoilla! Onko sun kohdunkaulassa tapahtunut muutoksia jotka vois kertoa synnytyksen lähestymisestä?
mymmis; olen itse nukkunut koko odotusajan kuin tukki, mutta useampi ystäväni on valitellut uniongelmia. Jos pystyt nukkumaan päivällä, niin nuku silloin.
julietta; onnea testaukseen!
 
Uniongelmista: mä nukuin koko alkuraskauden tosi huonosti ja välillä ihan hyvin. Nyt on taas alkanut tulemaan niitä huonosti nukuttuja öitä. Tosin nyt oli täysikuu ja muhun se ainakin vähän vaikuttaa. Nyt kyllä nukuttais, ku olin viime yön töissä ja nousin jo yhdeltätoista. En koskaan malta nukkua yvuorojen jälkeen. Mut nyt sitten näin miestä edes vähän, en tällä viikolla nähny sitä paljoa, kun sillä on ollu paljon lätkätreenejä ja pari peliä.

Mies ei oo ollu kertaakaan neuvolassa mukana, kun sillä on ensinnäkin töitä ja toiseksi mä en ymmärrä mitä hittoa se siellä tekisikään. Neuvolan tädillä on ilmeisesti sellainen mielikuva, ettei miestäni sitten kiinnosta. Kysyi nyt männäviikolla et asutaanko me samassa osoitteessa.. Mulla on kuitenki kihlasormuskin. Kyllähän se sitten sinne neuvolaan tulee, kun on lapsi näytettävänä.

Mulla prakaa selkä ja nilkat, inhottavaa, kun ei pääse liikkumaan.. Nyt kyl lähen koht kävelemään äitiä vastaan töihin, vaikka kinkkaan, jos ei muuten onnistu. Arvottiin tulokkaalle nimi miehen kanssa, kun ei osattu päättää.. Tein laput ja mies oli onnettarena. Nyt on sitten nimi tytölle valmiina.

Vielä omaa napaa sen verran, että torstaina neuvolassa paino oli noussut kaksi kiloa (joulukiloja) ja hb oli 109. Onkin vähän väsyttänyt. Tosin viikko sitten sunnuntaina vuos nenä verta kolmisen tuntia ja se on varmaan vielä tehnyt osansa hb:n laskuun.

Kerttu ja nakki 23+0
 
mymmis hyvinhän niitä liikkeitä voi tuntea kun ei ekasta ole kyse kuitenkaan, nukkumisongelmia varmaan on tosi monella, mulla on nyt se et valvon yöllä 02-04.. no hyvä siihen kai on tottua.. millä sitä sun mieltä saisi kevennettyä??? vaikka ei kai ne mietteet minnee häviä, vaikka täällä sanoisi mitä vaan.. :hug:

kerttu nesteenkertyminen eli turvotus laskee hemppaa myöskin, mulla oli viime neuvolassa sama ilmiö tosiaan. meillä just neukkarin täti sanoi valmennuksessa kun oli yhden isän tavannut vain kerran, ettei pidä asiasta kirjaa ja kun onhan se vaikeaa saada neuvolan, äidin ja isän aikataulut sopimaan yksiin, joten kyllä oli hölmöjä kysymyksiä sun neuvolantädillä.. :/

julietta sulle peukkuja kovasti =)

(.) no voihan tässä mennä vielä vaikka kuinka monta viikkoa jos mennee yli.. joten hehkutellaan sit kk:n päästä enempi.. =) 23.1 mulla on se phks aika, sitten tiedän kohdunkaulan ja vauvan tilanteen muutenkin tarkemmin, sitä odottaessa siis... jänskää..

 
jennuli sitten kun on mennyt kaksi viikkoa yli la:n ja kaikki kyselee, etteikö siis vieläkään oo tapahtunut mitään, niin silloin tekee mieli tirvaista! Joten odotellaan vielä hetki ennen kuin hehkutellaan...
Voipi olla, että nyt alkoi paniikkiviikot, kun tässä rupeaa olemaan kriittiset viikot käsillä. Jos nyt sellaset 4-6vkoa menisi nopeasti, niin ehkä sitten helpottaa. Odottavan aika on tosi pitkä... Onneksi kuitenkin saan käydä neuvolassa useasti, niin saa mieltä kevennettyä. Että koittakaa kestää mun panikointia vielä tovi!! :headwall: :headwall:
 
Hysteerikko-Hulda ilmoittautuu :attn: . Kuuntelin äsken sydänääniä ja siellä se pienen etsimisen ja rusikoinnin jälkeen taas pompotti :heart: . Meinasi tuskan hiki nousta ottaan, kun ei ekaks löytynyt (kokeilin samasta paikasta, kun kuului viimeiksi) ja arvatkaas ne kuuluikin nyt ihan toiselta puolelta kuin viimeiksi ja hieman ylempää. Että kai se vähän siellä liikkuukin, vaikka ultrassa oli niin paikoillaan.
Että tällästä, nyt on maha vähän kipee, kun piti doppleria painaa kunnolla, kun mun suolista otti häiriöääniä :ashamed: . Se on se antibiootti :whistle: :whistle:
 
mymmis mulla oli aika paljon noita unettomia öitä. Ja just sitä et käy vessassa 5 aikaan aamulla ja sit ei enää saa unta. On vieläkin välillä. Jaksuja!! :hug:

Jennuli ihanaa että sulla alkaa lähestymään nuo jännäviikot. Pidä nyt vauva masussa vielä vähän aikaa kuitenkin. :D :D

Kerttu teillähän oli hauska nimibingo... :D :D ja mulla neuvoloitten välissä 28.11. ja 7.1. painoa oli tullut 4 kiloa!!! :eek: KÄÄK. :LOL:

Julietta +++++++++++ :whistle: toivomme ja jännityksellä ootamme!!! :heart:

Mirkku onnea viikkopoksuista - miten säkin meet jo noin pitkällä?! Hurjaa. :)

(.) kävin seikkailemassa kestovaippainfon sivuilla ja meinas kyllä hermot mennä. miks niitäkin pitää olla niin per**een monta vaihtoehtoa. Unohan kohta koko homman. ***tana. :LOL: :headwall: Nojoo... Mulla on harkkasuppareita alkanut tulemaan, iltaisin ja öisin enimmäkseen. tulee ehkä 2-3 kpl/päivä. Onkohan se ihan normihomma? Herkkuja tekis mieli koko ajan... :headwall:

Milloin mennään syömään? Ja minne? :p

EM ja Dodoliina 22+5 :heart:
 
Mulla on nyt vasta alkanut tulemaan silloin tällöin noita unettomia öitä, hyvin olen tähän saakka nukkunut. Täällä on neiti pitäny mahassa fudismatsia tai jotain vastaavaa koko päivän, siitä saakka kun sen poukkoiluun heräsin joskus 10.30. Varman max tunti jos sitäkään ollut kokonaan hiljasta kerrallaan tuolla mahassa. Nyt on iltaa kohden rauhottunut, mutta katotaan taas sitten kun ite meen nukkumaan :D
mymmisKyllä se aika nopeasti menee, usko vaan.
jennuliapäästään nyt jännäämään, meilläkin puolisko heräs tossa viikolla todellisuuteen, kun tajusi että mennään jo yli puolenvälin
kerttuSaa nähdä mistä me löydetään nimi, meillä tuntuu olevan ihan eri mieltymykset, no, katsotaan sitten lähempänä, eipähän nuo ole ennenkään nimettömiksi jääneet.

EMNiin sitä minäkin, että koska ja minne mennään syömään???

Varmaan unohdin taas kommentoida jotain,

Humu & Rinsessa 20+5
 

Yhteistyössä