Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja Mamma 28v.
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sinulle mvlm äiti: käyppäs lääkärissä sulla taitaa olla edellämainittu jossittelutauti :D Ei elämää voi elää jossittelemalla! Jos noin ruvetaan elämään ni miten voit käydä vessassakaan, kun jo sillä välillä voi sisaruksille tai toiselle heistä(pienemmälle) sattua jotain ja silloinhan se on sinun mukaasi tämän isomman vastuulla esim.pienempi voi tippua sohvalta(hui kamalaa) :D Mitäs pitäskö äitin paskareissustakin tehdän nyt lastensuojeluilmotus...eli voit ilmoittaa myös itsestäsi samalla! Ja monesti suihkussa tai paskallakin voi mennä kauvemmin kuin pienellä vaunulenkillä lähiympäristössä ;)
 
[QUOTE="vieras";25613423]Sinulle mvlm äiti: käyppäs lääkärissä sulla taitaa olla edellämainittu jossittelutauti :D Ei elämää voi elää jossittelemalla! Jos noin ruvetaan elämään ni miten voit käydä vessassakaan, kun jo sillä välillä voi sisaruksille tai toiselle heistä(pienemmälle) sattua jotain ja silloinhan se on sinun mukaasi tämän isomman vastuulla esim.pienempi voi tippua sohvalta(hui kamalaa) :D Mitäs pitäskö äitin paskareissustakin tehdän nyt lastensuojeluilmotus...eli voit ilmoittaa myös itsestäsi samalla! Ja monesti suihkussa tai paskallakin voi mennä kauvemmin kuin pienellä vaunulenkillä lähiympäristössä ;)[/QUOTE]

meillä ei ole äänieritettyjä vessoja. kuulen kyllä mitä lapset tekevät sillä välin kun käyn vessassa. parikuinen lapsi on ehdottomasti pinnasängyssä eikä sohvalla wc-käyntini ajan. ei tipu eikä jää isompien jalkoihin
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkään ap ei kertonut ympäristöstä, että millainen ympäristö. Toiseksi voisin itsekin päästää 6v (riippuen toki lapsen luonteesta) vaunuttelemaan tuohon 2kk:n kanssa vaunuttelemaan. 6v osannee käyttää kännykkää.

En äkkiseltään lähtisi ap:tä tuomitsemaan.
 
nnnnn
Olen antanut minäkin vanhemman sisaren työnnellä vauvaa vaunuissa rivarin piha-alueella. Vanhempi sisar 6vee ja nuorempi n. 5kk muistaakseni. Molemmat tytöt ovat hengissä näin jokusen vuoden jälkeen. Isosisko halusi välillä sisälläkin osallistua vauvan "hoitoon",piti sisarelleen seuraa, auttoi syöttämisessä ym. eivätkä noilla vaunulenkeilläkään mitään tunteja olleet, ennemminkin n. viidestä -kymmeneen minuuttia kerrallaan omassa pihassa. Ja äidillä ei ollut silä aikaa mitään tärkeämpää, yleensä puin itselle päälle "lenkin" aikana.
 
liian suuri vastuu
Itse olin 6-vuotiaana oikeasti kypsä ja luotettava vauvanhoitaja. Vaihdoin vaipat, lämmitin maitopullon ja syötin ym. Kerran sitten lähdin vaunuttelemaan (en saanut kuitenkaan mennä "postilaatikkotietä" kauemmaksi, eli meidän pihatietä, noin 10 metrin matkaa) Sattui sitten niin, että vaununkoppa ei ollutkaan kunnolla kiinni ja koppa putosi maahan ja vauva vyörähti kopasta ojaan. Onneksi ei käynyt pahasti, mutta sen verran suuri opetus se äidilleni oli, että enää ei päästänyt minua vaunuttelemaan.
 
"vieras"
Riippuu aivan siitä, minne 6v ja vauvaa lähtevät vaunuttelemaan. Itse en kyllä autotien varteen päästäisi, piha-alueelle tai puistoon kyllä. 6v liikenteenhahmotuskyky ei ole vielä sillä tasolla, että osaisi arvioida esim. autojen lähestymisnopeutta oikein. Vaikka olisi kuinka ikäistään edellä.
Mutta onpa taas saatu vilkas puolihysteerinen väittely aamua piristämään. Ja trauma-diagnoositkin vedetty jo esiin :D
 
"huh huh"
No ei kyllä voi päästää 6v ikäistä pikkuvauvan kanssa lenkille. Juttelin ketjusta yhden tutun sosiaalityöntekijän kanssa tänään kahvilassa ja hänen mielestään asiassa on kyse heitteillejätöstä. Opiskelen itse alaa ja kyllä tällainen tuomitaan lastensuojelun työnmtekijöiden keskuudessa voimakkaasti.
 
"huh"
En päästäisi 6-vuotiasta edes yksin ulos pihapiiriä kauemmas, enkä yksin kulkemaan eskarimatkojaan, saati sitten vauvan kanssa. Meitä on moneen lähtöön. Lähinnä ap:stä tulee mieleen, että onpa äärimmäisen laiska ja huoleton mamma, kun ei itse lähtenyt mukaan ulos. Voisihan 6-vuotias silti työntää vaunuja, vaikka äiti mukana onkin, raitis ilma tekisi äidillekin hyvää.
 
  • Tykkää
Reactions: mlvm äiti
[QUOTE="huh huh";25616103]No ei kyllä voi päästää 6v ikäistä pikkuvauvan kanssa lenkille. Juttelin ketjusta yhden tutun sosiaalityöntekijän kanssa tänään kahvilassa ja hänen mielestään asiassa on kyse heitteillejätöstä. Opiskelen itse alaa ja kyllä tällainen tuomitaan lastensuojelun työnmtekijöiden keskuudessa voimakkaasti.[/QUOTE]

Ainakin kaksi valhetta yhdessä kommentissa.
Ehkä useampiakin...

:D
 
"vieras"
Tää on just niin tätä, kun äideillä on kamala pätemisen tarve! Ja edelleenkin sinulle joka väität tämän olevan lastensuojeluasia niin puhut paskaa...otin mielenkiinnosta asiasta selvää ja soitin pari puhelua...ja niin tätit sanoivat ettei ole lastensuojeluasia. Lapsi on itse halunnut mennä kärrytteleen hetkeksi ja aikuinen on tietonen missä lapsi kärryttelee =) Typeriä mammoja palsta täysi! Ja tässä tapauksessa ei ole kyse siitä etteikö lapsi saisi olla lapsi...tämä lapsi itse on tahtonut mennä kärryttämään eli ei siis toimi varsinaisesti äidinkorvikkeena niinkun te ylihysteeriset mammat luulette :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
sossu
Heitteillejättö tällainen asia on. Vaikka täällä nämä mummeliisat ja muut epäpätevät yrittävät kovasti asiaa painaa villaisella. Mummeliisa, kiinnostaa tietää paljonko sinun perheesi on tekemisissä lastensuojelun kanssa? Oletteko asiakkaita? ja nyt en halua kuulla sitä kuinka olette sijaisperheenä tms vaan ihan sen totuuden.
 
Heitteillejättö tällainen asia on. Vaikka täällä nämä mummeliisat ja muut epäpätevät yrittävät kovasti asiaa painaa villaisella. Mummeliisa, kiinnostaa tietää paljonko sinun perheesi on tekemisissä lastensuojelun kanssa? Oletteko asiakkaita? ja nyt en halua kuulla sitä kuinka olette sijaisperheenä tms vaan ihan sen totuuden.
Emme ole koskaan olleet lastensuojelun asiakkaita.
Sijaisperheenä ja tukiperheenä olemme toimineet.

Ja se, jos sisarus kuljettaa vauvaa vaunuissa lyhyen lenkin ei ole heitteillejättöä. "Sossuna" esiintyminen ja moisen valehtelu on edesvastuutonta (ja eettisesti kuvottavaa) etenkin tällaisella palstalla.
 
"vieras"
Ei todellakaan ole heitteillejättö jos sisaruskin hoitaa...ja mitä enemmän vauvalla on rakastavia "hoitajia" lähellä sitä mahtavampi asia se on! On ihan tervettä antaa koko perheen osallistua...näin sisaruksillekkin syntyy hyvä side joka kantaa läpi elämän =) Kyllä me mummeliisan kanssa tiedetään nämä asiat ;)
 
"mie"
[QUOTE="vieras";25618843]Ei todellakaan ole heitteillejättö jos sisaruskin hoitaa...ja mitä enemmän vauvalla on rakastavia "hoitajia" lähellä sitä mahtavampi asia se on! On ihan tervettä antaa koko perheen osallistua...näin sisaruksillekkin syntyy hyvä side joka kantaa läpi elämän =) Kyllä me mummeliisan kanssa tiedetään nämä asiat ;)[/QUOTE]

Näin on! Ja riippuu tietysti myös lapsesta. Oman rauhallisen ja fiksun 6-vuotiaan tyttöni päästäisin vaunuttelemaan tuohon kotitielle vauvan kanssa, mutta naapurin 6-vuotiasta poikaa en ikinä antaisi, sillä on aivan kahjo ja edesvastuuton poika ilman minkäänlaista kuria/omaatuntoa.
 
[QUOTE="huh";25616319]En päästäisi 6-vuotiasta edes yksin ulos pihapiiriä kauemmas, enkä yksin kulkemaan eskarimatkojaan, saati sitten vauvan kanssa. Meitä on moneen lähtöön.[/QUOTE]
Näköjään on...mulla 6 v kulki itsekseen kouluun 3 km päähän, ongelmitta.
 
"Jeera"
Elävästä elämästä esimerkki: Annoin 6-v eskarilapselleni vastuun työntää vauvan kärryjä kaupassa kun itse työnsin ostoskärryjä. Ei mennyt kuin kaksi minuuttia niin esikoiseni oli saanut vauvan vaunut kaadetua törmättyään tolppaan! Onneksi mitään ei käynyt, mutta sen jälkeen eskarilapsi työnsi ostoskärryjä ja itse työnsin vauvan vaunuja...
 

Yhteistyössä